۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم: مسؤولان از واکسن هراسی در قم جلوگیری کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  سید حسن عادلی در نشست ستاد مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مردم قم با واکسیناسیون مخالفتی ندارد اظهار کرد: تلاش‌های انجام شده برای واکسن‌هراسی، رغبت برخی...

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم: مسؤولان از واکسن هراسی در قم جلوگیری کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  سید حسن عادلی در نشست ستاد مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مردم قم با واکسیناسیون مخالفتی ندارد اظهار کرد: تلاش‌های انجام شده برای واکسن‌هراسی، رغبت برخی از افراد را به عدم تزریق واکسن، بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: با وجودتلاش‌هایی که عده‌ای در راستای واکسن هراسی و سوق دادن مردم به نزدن واکسن انجام می‌دهند، نظام سلامت همچون گذشته به خدمت‌رسانی برای واکسیناسیون حداکثری ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: برخی در قالب اقداماتی غیرقانونی با هدف واکسن هراسی کلاس‌ آموزشی برگزار می‌کنند که باید از این اقدامات جلوگیری شود چراکه بر همگان ثابت شده که واکسیناسیون، آمار بدحالان، میزان بستری‌ها و مرگ و میر را به شدت کاهش داده است.

وی افزود: برخی با چند ساعت آموزش باور می‌کنند که می‌توانند نسخه درمانی برای مردم بپیچند، در حقیقت دو آسیب و دو ضرر مهم به جامعه وارد می‌کنند، اول به سلامت جامعه و دوم به اعتقادات مردم ضربه می‌زنند.

عادلی با اشاره به آمار پایین واکسیناسیون در قم نسبت به میانگین کشوری گفت: باید همه ظرفیت‌ها را برای افزایش آمار واکسیناسیون بسیج کنیم.

مطالب مرتبط