۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

رئیسی در مناظرات نشان داد که می‌تواند یک رئیس جمهور قوی برای ایران باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد زارع فومنی در گفت و گویی با اشاره به مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم این مناظرات خیلی دلچسب نبود و نتوانست رأی‌های خاکستری را جلب کند. آن دسته از مردم که ت...

رئیسی در مناظرات نشان داد که می‌تواند یک رئیس جمهور قوی برای ایران باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد زارع فومنی در گفت و گویی با اشاره به مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم این مناظرات خیلی دلچسب نبود و نتوانست رأی‌های خاکستری را جلب کند. آن دسته از مردم که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات را داشتند، با این مناظرات به نتیجه‌ای نرسیدند. به نظر من به‌جز سید ابراهیم رئیسی مابقی کاندیدا‌ها در سطح ریاست جمهوری نبودند.

وی افزود: رئیسی کاملا با نظم و برنامه صحبت می‌کرد و به نظر من برنده این مناظره، سید ابراهیم رئیسی بود. من فکر می‌کنم که رئیسی با اختلاف بالا نسبت به سایر کاندیدا‌ها پیروز انتخابات می‌شود؛ احتمالاً سایر کاندیدا‌ها هرکدام حدود ۵ تا ۶ درصد رأی بیاورند، ولی حجت‌الاسلام رئیسی بیش از ۶۰ درصد آرای مردم را جلب کرد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با تأکید بر عملکرد مناسب رئیسی در مناظرات تصریح کرد: رئیسی نشان داد که می‌تواند یک رئیس جمهور قوی برای ایران باشد، ولی مابقی کاندیدا‌ها کلیشه‌ای و شعاری عمل کردند. سخنان برخی از کاندیدا‌ها مانند رئیس کل بانک مرکزی که از دولت انتقاد می‌کرد، مانند شب‌نامه خوانی بود.

فومنی ادامه داد: نامه‌ای که زاکانی نشان داد هم جالب بود که شخص عبدالناصر همتی دستور افزایش قیمت بنزین به ۵ هزار تومان را داده بود. به نظر من برنده این مناظرات سید ابراهیم رئیسی بود و هرروز اقبال مردم به او بیشتر می‌شود؛ این مناظرات سطح فاصله سایر کاندیدا‌ها را با او نشان داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همتی و مهرعلیزاده در متقاعد کردن نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای حمایت از آن‌ها موفق بودند یا خیر، اذعان کرد: به نظر من آن‌ها حتی اصلاح‌طلبان تندرو را هم نتوانستند متقاعد کنند و بعید می‌دانم که جریان اصلاحات در انتخابات پیش‌رو از همتی یا مهرعلیزاده حمایت کند.

مدیر مسئول روزنامه صدای اصلاحات در واکنش به سخنان نزدیکان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که اگر او زنده بود به همتی رأی می‌داد، گفت: این‌که فرزند یا برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی از زبان او مطالبی را بیان کنند، دور از اخلاق است. هاشمی یک بار هم گفته بود که رئیسی را فردی پاک و سالم می‌داند و به نظر من اگر او زنده بود، احتمال داشت از رئیسی حمایت کند.

فومنی در پایان اظهار کرد: به نظر من رئیسی از لحاظ اخلاقی و رفتاری از سایر کاندیدا‌ها بالاتر بود. او در مناظرات با برنامه بود و کاملا نظام‌مند سخن می‌گفت. اکثر کاندیدا‌های دیگر از ارائه برنامه طفره می‌رفتند و تنها کسی که کارنامه مطلوب و پرباری دارد، سید ابراهیم رئیسی است.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار