۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

دین پرست: با ناقضان قرنطینه برخورد می‌کنیم

بابک دین پرست با تشریح دستور کار سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. کمیته‌های بهداشت و درمان و کمیته عالی نظارت آن وزارتخانه گزارشی از وضعیت رعایت اصول ب...

دین پرست: با ناقضان قرنطینه برخورد می‌کنیم

بابک دین پرست با تشریح دستور کار سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. کمیته‌های بهداشت و درمان و کمیته عالی نظارت آن وزارتخانه گزارشی از وضعیت رعایت اصول بهداشتی و تعیین مصادیق انحراف از آن‌ها ارائه کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی اعلام شد. همچنین این گزارش بیانگر رعایت ۵۸ درصدی دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور است که باید به عدد ۹۰ درصد برسد.

دین پرست عنوان کرد: وزارت بهداشت همچنین در گزارش خود مصادیق مربوط به عدم رعایت دستورالعمل‌ها در بخش‌هایی، چون مراکز ورزشی، سالن‌های پذیرایی، تهویه مناسب و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله گذاری را مشخص کرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تفکیک شهر‌ها و استان‌ها خبر داد و گفت: طبق دستور عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه، امشب نتیجه جلسه را به استان‌ها اعلام و پیگیری لازم برای افزایش رعایت پروتکل‌های مربوطه را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت گزارش‌های هفتگی را به قرارگاه اعلام کند و روند تغییرات را به صورت مناسب و مستمر به قرارگاه برای پیگیری‌های بعدی اعلام کند.

دین پرست همچنین از برخورد با ناقضان قرینطنه‌ها خبرداد و گفت: طبق آخرین آماری که امروز به وزارت بهداشت اعلام شد، ۲۱ هزار نفر از شهروندان به صورت قطعی قرنطینه‌ها را نقض کردند. قرار شد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد در یکی دو روز آینده مکانیسیم برخورد قانونی با این افراد را ابلاغ و اقدامات لازم برای برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: موضوع بعدی این نشست عدم رعایت برخی از دستورالعمل ها و ابلاغ رای صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط دستگاه‌های دولتی بود که لیست آن در اختیار قرارگاه قرار گرفت، که در مکاتبات و ابلاغیه‌های خود اقدامات لازم برای پیگیری آن خواهیم داشت.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار