۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱

دکوراسیون آشپزخانه با ابعاد کوچک/معرفی ۸ تجهیزات ضروری برای آشپزخانه شما !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مشکل آشپزخانه‌های کوچک چیزی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ۱- کابینت کابینت‌ها تقریباً مهمترین چیزی هستند که در خانه‌هایی با آشپزخانه‌های کوچک به آن نیاز خواهید داشت. وجود تعد...

دکوراسیون آشپزخانه با ابعاد کوچک/معرفی ۸ تجهیزات ضروری برای آشپزخانه شما !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مشکل آشپزخانه‌های کوچک چیزی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱- کابینت

کابینت‌ها تقریباً مهمترین چیزی هستند که در خانه‌هایی با آشپزخانه‌های کوچک به آن نیاز خواهید داشت. وجود تعداد زیادی کابینت می‌تواند مشکل کوچکی فضای آشپزخانه را تا حد زیادی برطرف کند. کابینت‌ها فرم‌های مختلفی دارند و زمانی که خانه شما کوچک باشد بهتر است که از کابینت‌های ایستاده و کمد مانندی استفاده کنید که تا سقف ارتفاع دارند. این کابینت‌ها به شما فضای لازم برای جای دادن تمام وسایل تان را می دهند و می‌توانید در صورتی که کوتاه و کوچک هستند آنها را تغییر دهید و با انواع بلند جایگزین کنید تا فضای لازم برای تمامی لوازم خود را داشته باشید.

۲- قفسه‌ها

قفسه‌ها اجزاء دیگری هستند که حتماً به آنها احتیاج خواهید داشت. در واقع شما می‌توانید قفسه‌های آهنی را به صورت جدا خریداری کنید و در داخل فضاهای خالی کابینت خود و پشت در آنها آویزان کنید. این قفسه‌ها برای قرار دادن بسیاری از لوازم آشپزخانه مانند قاشق، چنگال‌ و کفگیرهای چوبی کاربرد دارند. همچنین می توانید تمامی وسایل کوچکی که دارید را در آنها جای دهید. قفسه‌های آهنی را همچنین می توانید روی قسمت‌های خالی دیوارهای آشپزخانه هم نصب کنید.

۳- هود و اجاق گاز

معرفی 8 تجهیزات ضروری برای آشپزخانه با ابعاد کوچک

 

تقریبا می‌توان گفت، آشپزخانه بدون اجاق گاز معنایی ندارد و اجاق گاز با وسیله‌ای به نام هود تکمیل‌کننده بخش آشپزی خانه است. بهترین نوع اجاق‌گازها برای آشپزخانه‌های کوجک، انواع رومیزی آنها هستند، اما در این حالت، نیاز دارید دستگاه فر جداگانه خریداری کنید که معمولا روی کابینت‌های بالایی نصب می‌شود. پس می‌توانید تصمیم بگیرید، اجاق گاز رومیزی و یا اجاق گازی فردار.

اما هودها وسایلی هستند که فضای پایینی آشپزخانه را اشغال نمی‌کنند، اما خرید انواع هود توکار ، می‌تواند به شما در ایجاد زیبایی و راحتی بیشتر کند.

۴- پکیج توکار

مورد دیگری که باید در یک آشپزخانه کوچک بهتر است، به شکل توکار تعبیه شود پکیج ها هستند. قرار دادن پکیج هم درون کابینت می‌تواند به استفاده بیشتر از فضا کمک کند و شما میتوانید از فضای داخلی کابینت استفاده کنید

۵- کانتر

چیز دیگری که برای فضای کوچک آشپزخانه خود به آن احتیاج خواهید داشت کانتر است. کانترها عموما به عنوان اپن در خانه‌ها به کار می‌رود، اما چند سالی است که از کانترها به عنوان جایگزین برای میز آشپزخانه استفاده می‌شود. کانترهای جایگزین میز را به گونه از باید طراحی کنید که جای قرار گرفتن پا در آن وجود داشته باشد تا نشستن سخت نباشد. کانترها در آشپزخانه های کوچک با چندین کابینت ساخته می‌شود بنابراین می‌توانید از چند کابینت هم در داخل فضای آن استفاده کنید. کانتر علاوه بر کاربرد زیادی که دارد بسیار زیبا است و یک طرح خاص برای آشپزخانه های مدرن به حساب می‌آید.

۶- کابینت های جدا کننده بخش های مختلف

معرفی 8 تجهیزات ضروری برای آشپزخانه با ابعاد کوچک

 

مورد دیگری که باید داشته باشید کابینت های جداساز است. برای دور یخچال به ورق های ام دی افی نیاز دارید که جای یخچال را مشخص کرده باشد. همچنین برای دور ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و فر نیاز به این کابینت های جدا کننده خواهید داشت. این تکه چوب ها به خوبی فضای آشپزخانه را تفکیک می کنند تا دچار سردرگمی برای نصب لوازم خود نشوید.

۷- مجیک کرنر

شاید تا به حال چیزی در مورد مجیک کرنرها نشنیده باشید. این محصولات کاربردی دقیقا برای داخل کابینت ها کاربرد دارد و در خانه هایی که آشپزخانه کوچکی دارد استفاده می شود. مجیک کرنر در واقع برای کابینت های کنج که دسترسی به داخل آنها سخت است طراحی شده است، اما برای بیشتر کردن جا در کابینت هایی که ارتفاع بیش از ۵۰ سانتی متر دارند هم می توانید از آنها استفاده کنید تا از تمام قسمت های درون کابینت خود استفاده کنید. مجیک کرنر دو قسمت و ۴ سبد فلزی دارد که شما می توانید انواع قابلمه و یا ظرف و ظروف حبوبات یا حتی ظروف پذیرایی خود را در آن قرار دهید و در هنگام نیاز از آنها استفاده کنید.

۸- طبقه بندی چوبی فضای بین کابینتی

همیشه روی کابینت ها مقداری فضای خالی و بلااستفاده وجود دارد که می توانید این فضا را با موارد مختلفی پر کنید. طبقه‌های کوچک چوبی یکی از این موارد هستند. شما می توانید این طبقات را به شکل های مربع، دایره، مستطیل یا حتی شش ضلعی سفارش دهید و می توانید از هر کدام از خانه‌های این طبقات ادویه ها و یا ظروف چای و دمنوش هایتان را قرار دهید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار