۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

دو اشتباه ساپینتو و سه جام تقدیم به پرسپولیس!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،  یک جمله کلیشه‌ای بار‌ها توسط منصور پورحیدی و علی پروین در دربی‌ها و قبل از هر بازی شنیده می‌شد و توسط این دو سرمربی ماندگار دو تیم استقلال و پرسپولیس شنیده شده است، هر تیمی وسط میدان را در دربی ...

این ۲ بازیکن استقلال صدای پیشکسوت محبوب را درآوردند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،  یک جمله کلیشه‌ای بار‌ها توسط منصور پورحیدی و علی پروین در دربی‌ها و قبل از هر بازی شنیده می‌شد و توسط این دو سرمربی ماندگار دو تیم استقلال و پرسپولیس شنیده شده است، هر تیمی وسط میدان را در دربی مال خود کند برنده است و برای همین در دربی‌هایی که این دو سرمربی هدایت سرخابی‌ها را داشتند، با تجمع هافبک‌ها در میانه زمین و جنگی تمام نشدنی روبرو بودیم.

سال‌های ۶۹ تا ۷۵ که استقلال به پرسپولیس باج نمی‌داد، این تیم با روش ۲-۵-۳ و استفاده از سه مدافع مرکزی و ۵ هافبک برابر پرسپولیس صف آرایی می‌کرد و تیم‌های علی پروین هم خیلی از مواقع با یک فوروارد و استفاده از ۵ هافبک نفس استقلال را دربی‌ها به شماره می‌انداختند.

دربی همیشه جنگ در میانه میدان بود و فرصت کمی برای تیم‌ها ایجاد می‌شد و همین موضوع باعث شده بود، جدا از نتیجه بازی، هیچ هواداری بعد از دربی تیم خود را بازنده فوتبالی نبیند. ولی داستان دربی‌های تیم ساپینتو با پرسپولیس در یک ماهه گذشته کاملاً متفاوت است. ساپینتو که با یک هافبک دفاعی و دو هافبک یک نقش به مصاف پرسپولیس رفت، در هر دو دربی مغلوب تفکر یحیی شد که با استفاده از ۴ هافبک مرکزی و آزاد گذاشتن امیری بین خط هافبک و حمله برتری عددی را از استقلال در میانه میدان گرفت تا نه تنها در هر دو دربی برنده باشد، بلکه از لحاظ فوتبالی هم برتری خود را به تیم ساپینتو که در برابر سایر رقبای داخلی نتایج خوبی کسب می‌کند تحمیل کند.

باید دید چه در ذهن سرمربی استقلال قبل از دربی نقش بسته بود، او بازی گذشته دو تیم را ندیده بود؟ در آن بازی هم خط هافبک استقلال خلع سلاح شد تا سه فوروارد این تیم و بخصوص محبی و قایدی از بازی خارج شوند و پرسپولیس راحت‌تر از آن چه فکرش را می‌کرد برنده بازی باشد. ساپینتو در نبرد لیگ که نتیجه را به گل آل کثیر باخت، قبل از گل پرسپولیس بازی را هم به تیم گل‌محمدی داده بود و خط حمله این تیم به دلیل برتری عددی و مطلق هافبک‌های پرسپولیس و خلع سلاح شدن هافبک‌های استقلال خارج از جریان بازی نظاره‌گر بازی سرخ‌ها در زمین بودند.

تیم مربیگری استقلال چه تحلیلی قبل از بازی انجام داده بود تا خط هافبک قدرتمند پرسپولیس را که شامل سرلک، صادقی، رفیعی، ترابی و امیری بودند و با پنج بازیکن در میانه میدان سر هر توپی می‌جنگیدند و قدرت بازیسازی بالایی داشتند را با خط هافبک سه نفره استقلال تنها نگذارد. ساپینتو که از بازی قبل در برتری عددی در کناره‌ها نتیجه نگرفته بود، باز هم کناره‌ها را انتخاب کرد و نه تنها نتیجه را به تیم سرحال و قابل احترام پرسپولیس واگذار کرد، بلکه بازی مربیان را هم دوباره با استفاده همزمان از محبی و قایدی به یحیی باخت تا نشان دهد، هیچ درسی از دربی قبلی نگرفته است و با دو اشتباه سه جام را تقدیم رقیب اصلی باشگاهش کرده است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار