۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴

دورکاری مادران شاغل برای دوهفته

بر این اساس کلیه کارمندان بانک‌های خصوصی که دارای بیماری زمینه‌ای شدید هستند، زنان شاغلی که کودک زیر ۵ سال دارند و زنان باردار به مدت دو هفته دورکار شده‌اند.

دورکاری مادران شاغل برای دوهفته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که مهد‌های کودک شهر‌های قرمز به مدت یک هفته تعطیل می‌شود. به همین دلیل مادران شاغل دستگاه‌های اجرایی که کودک زیر ۶ سال دارند، به مدت یک هفته می‌توانند دورکار شوند.

البته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ تعطیلی مهد‌های کودک را اعلام نکرده است. اما به نظر می‌رسد که تعطیلی مهد‌های کودک و دورکاری مادران شاغل از امروز ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا آخر بهمن ماه ادامه داشته باشد.

همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، مدت زمان مرخصی افراد مبتلا به سویه امیکرون، ۵ روز تعیین شده و افراد می‌توانند با گواهی رسمی پزشک یا ارایه تست مثبت PCR از این مرخصی استفاده کنند.

امکان دورکاری مادران شاغل در حالی اعلام شده که هفته گذشته، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی دستور دورکاری سه گروه از کارمندان بانک‌های خصوصی را اعلام کرد. بر این اساس کلیه کارمندان بانک‌های خصوصی که دارای بیماری زمینه‌ای شدید هستند، زنان شاغلی که کودک زیر ۵ سال دارند و زنان باردار به مدت دو هفته دورکار شده‌اند.

دورکاری کارمندان بانک‌های خصوصی از دیروز ۲۳ بهمن ماه آغاز شد و تا ۵ اسفند ماه ادامه دارد.

کارمندان کدام شهر‌ها مشمول دورکاری می‌شوند؟

همزمان با شیوع موج ششم کرونا، درخواست‌هایی مبنی بر تعطیلی برخی از ادارات و دورکاری آن‌ها مطرح شده است. از آن جمله اپلیکیشن ماسک (وابسته به وزارت بهداشت) در نامه‌ای به رئیس جمهوری، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و بانک‌ها در شهر‌های قرمز را مطرح کرد.

به نظر می‌رسد تعطیلی یک هفته‌ای مهد‌های کودک و دورکاری مادران شاغل دستگاه‌های اجرایی در پی درخواست تعطیلی گسترده مطرح شده است.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تعطیلی مهد‌های کودک و دورکاری مادران شاغل در شهر‌های قرمز کرونایی اشاره شده است. بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی، دیروز ۲۳ بهمن ماه ۲۴۷ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت.

در جدول زیر اسامی کلیه شهر‌های قرمز کرونایی را می‌بینید:

دورکاری مادران شاغل برای دوهفته

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار