۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸

دوران غیبت، دوران امتحان!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دوران غیبت، دوران امتحان!. بدان‌ که خداوند تبارک و تعالى بندگان خود را در زمان غیبتِ ولىّ‌اش با انواع محنت‌ها و بلاها امتحان مى‌کند تا بد از خوب جدا شود. پس درجات خوبان را بالا برده و پلیدان را بعض...

دوران غیبت، دوران امتحان!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دوران غیبت، دوران امتحان!. بدان‌ که خداوند تبارک و تعالى بندگان خود را در زمان غیبتِ ولىّ‌اش با انواع محنت‌ها و بلاها امتحان مى‌کند تا بد از خوب جدا شود. پس درجات خوبان را بالا برده و پلیدان را بعضى با بعض دیگر درآمیزد و باهم گرد آورد؛ آن‌گاه همه را در آتش دوزخ بیفکند و خداوند عزّوجل فرموده است:
“مٰا کٰانَ اللّٰهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلىٰ مٰا أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتّٰى یَمِیزَ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیِّبِ”
“خداوند، مؤمنان را بر این حال نخواهد گذاشت، تا این‌که پلید را از پاکیزه جدا سازد ….
و این سنّت خداوند در گذشتگان و آیندگان است، همچنان‌که خداى تعالى فرموده:
“آیا مردم چنین پندارند که به صرف این‌ که گفتند ایمان آوردیم، رها شوند و بر این ادعا هیچ امتحان نشوند و همانا که ما امّت‌هایى که پیش از اینان بودند را به آزمایش آوردیم تا خداوند، راستگویان را از دروغگویان کاملاً معلوم سازد.”
و حضرت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند:“اى مردم! خداوند، شما را از این‌ که بر شما ستم کند، دور داشته، ولى شما را ایمن ننموده از این‌که شما را بیازماید.”
و او که بزرگوارترین گویندگان است، فرموده: “إِنَّ فِی ذٰلِکَ لَآیٰاتٍ وَ إِنْ کُنّٰا لَمُبْتَلِینَ”” به راستى که در این وقایع و حوادث، آیات و نشانه‌هایى است و ما البته خوب و بد بندگان را امتحان مى‌کنیم.”

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط