۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶

دلیل دلخوری پرسپولیسی‌ها از وزیر ورزش مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،از جمله اقدامات اولیه در دولت سیزدهم انتخاب یک وزیر “ورزشی” به نام حمید سجادی از قهرمانان رشته دو و میدانی اسبق کشورمان در رأس وزارتخانه ورزش و جوانان بود. حمی...

دلیل دلخوری پرسپولیسی‌ها از وزیر ورزش مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،از جمله اقدامات اولیه در دولت سیزدهم انتخاب یک وزیر “ورزشی” به نام حمید سجادی از قهرمانان رشته دو و میدانی اسبق کشورمان در رأس وزارتخانه ورزش و جوانان بود.

حمید سجادی که پیش از این سابقه فعالیت در امور فوتبال با عضویت در هیئت مدیره باشگاه سایپا را نیز در کارنامه مدیریتی اش داشت، پس از مدتی حضور در وزارت ورزش به سراغ کادر مدیریتی باشگاه استقلال رفت.

باشگاه استقلال طی ۵ فصل اخیر بعد از روی کار آمدن سیدرضا افتخاری به جای بهرام افشارزاده، همواره در طول سالهای گذشته دستخوش تغییر و تحولات اساسی و البته حاشیه‌های پر شمار، بین مدیریت و کادر فنی استقلال بود.

از سیزدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۵ که رضا حسنی خو (مسئول وقت حراست وزارت ورزش) به طور موقت جایگزین بهرام افشارزاده شد تا قبل از آجرلو به ترتیب سیدرضا افتخاری، امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده، علی فتح الله زاده، احمد سعادتمند و احمد مددی مدیرانی بودند که هر یک به تناوب روی صندلی مدیریت عامل باشگاه نشستند.

در این بین نفراتی هم به جمع اعضای هیئت مدیره رفت و آمد کردند که هر یک به نوعی یا با کادر فنی و یا با مدیریت عامل باشگاه اختلاف نظرهای شدید داشتند. در این سالها وینفرد شفر، فرهاد مجیدی، آندره‌آ استراماچونی و محمود فکری هر یک در حساس ترین برهه‌های لیگ برتر نسبت به شرایط حاکم بر اتاق مدیریت باشگاه با مدیرعامل به اختلاف نظر رسیده و این ناآرامی‌ها تاثیر خود را به طور واضح روی نتایج استقلال نشان می‌داد.

تیم استقلال در فصول گذشته همواره در شرایطی بسیار بدی لیگ را آغاز می‌کرد و به محض این که در نیم فصل دوم سر و شکل می‌گرفت، حاشیه‌های مدیریتی موجب می‌شد قطار استقلال از ریل خارج شده و در نهایت به دلیل امتیازات از دست رفته نیم فصل اول و حواشی سنگین و بعضاً شدید مدیریتی در اواخر فصل، شانس کسب قهرمانی را از دست بدهد.

اما اتفاقی که در دوم مهرماه سال ۱۴۰۰ رخ داد مشخص کرد چرا طرفداران پرسپولیس در طول ماه‌های گذشته همواره نسبت به توجه وزارت ورزش به باشگاه استقلال معترض بودند! قطعاً وزارت ورزش اقدام خاصی در جهت کمک مالی یا معنوی به باشگاه استقلال انجام نداده است، اما انتخاب یک مدیر به نام مصطفی آجرلو برای باشگاه استقلال باعث شد این تیم برخلاف سال‌های گذشته در اوج آرامش در مسیر رسیدن به هدف از حرکت کرده و در نهایت با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی اش را مسجل کند.

این در حالی بود که در طول ماه‌های گذشته همواره جابجایی‌ها و تغییرات در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس از سوی طرفداران این تیم و بعضاً پیشکسوتان باشگاه سرخ پایتخت مورد انتقاد بود و در نهایت به جایی انجامید که این تیم در دیدار با سپاهان (مسابقه ای که برایش حکم مرگ و زندگی داشت) یک فوتبال انتقادآمیز را به نمایش گذاشته و شکست بخورد.

مصطفی آجرلو و تیم مدیریتی اش در هیئت مدیره باشگاه در طول ماه‌های گذشته علاوه بر تمدید قرارداد سه ساله با فرهاد مجیدی، حتی الامکان همه شرایط برای وجود آرامش در کادر فنی و جمع بازیکنان استقلال را فراهم کردند.

با نگاهی به مصاحبه‌های بازیکنان استقلال و مربیان این تیم در طول فصول گذشته می‌توان دریافت این فصل کمترین و یا شاید هیچ مصاحبه انتقادآمیزی از سوی کادر فنی و بازیکنان علیه مدیریت یا مسائل و مشکلات مالی انجام نشد.

ناگفته نماند؛ تنها موضوع مورد انتقاد از سوی فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال کیفیت زمین تمرین این تیم بود که این موضوع نیز در حد فاصل تعطیلات ماه مبارک رمضان برطرف شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط