۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵

دلایل سرد شدن زن از رابطه زناشویی با همسرش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رابطه زناشویی نیازمند رسیدگی و توجه می‌باشد و هر گونه غفلت و بی توجهی به آن از منظر‌های گوناگون سرد شدن نسبت به یکدیگر را به همراه خواهد داشت از این رو همواره گفته می‌شود که زوجین در زندگی مشترک با...

دلایل سرد شدن زن از رابطه زناشویی با همسرش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رابطه زناشویی نیازمند رسیدگی و توجه می‌باشد و هر گونه غفلت و بی توجهی به آن از منظر‌های گوناگون سرد شدن نسبت به یکدیگر را به همراه خواهد داشت از این رو همواره گفته می‌شود که زوجین در زندگی مشترک باید پیوسته نسبت به داشتن رابطه مناسب و پایدار تلاش کنند و مهارت‌های لازم برای مدیریت زناشویی را یاد بگیرند.

رابطه جنسی یک روش قدرتمند و بی نظیر برای ارتباط عمیق با همسرتان است. شما به شدت می‌خواهید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، ولی احساس می‌کنید که رابطه جنسی خوشایند همسرتان نیست و شما احساس ناراحتی می‌کنید و نمی‌دانید که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا زندگی جنسی شما بهتر شود. در ابتدا شما باید بدانید چه چیزی ممکن است همسر شما را از رابطه جنسی سرد کند. در این مقاله علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی را به طور کامل توضیح داده ایم.

سرد مزاجی در روانشناسی به معنای لذت نبردن از رابطه جنسی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی گفته می‌شود و یکی از شایع‌ترین اختلالات جنسی زنان است. برچسب ” سرد مزاجی ” به دلیل القا احساس حقارت به زنان، توسط متخصصان سکسولوژیست به واژه ” هیپو جینیسموس Hypogyneismus ” تغییر یافته است. میزان تمایل جنسی افراد مختلف متفاوت است به همین دلیل اگر میل جنسی زن و شوهری با هم متفاوت باشد به این معنی نیست که خانم مبتلا به سردمزاجی است.
علائم سرد مزاجی در زنان عبارتند از:
عدم تمایل به رابطه جنسی
نداشتن تفکرات یا خیال پردازی‌های جنسی
پیش قدم نشدن برای برقرار رابطه جنسی
لذت نبردن از رابطه جنسی
عدم تجربه ارگاسم در رابطه جنسی
برای تشخیص ابتلا به سرد مزاجی باید علایم فوق حداقل ۶ ماه تداوم داشته باشد و این علایم باعث ایجاد مشکل و ناراحتی برای فرد و شریک جنسی او شود.

علت سرد شدن زن از رابطه زناشویی با همسرش

در واقع اولین قدم برای رسیدگی به بی میلی زنان به رابطه زناشویی این است که بفهمید چرا همسرتان از شما دوری میکند. با بررسی هر رابطه‌ای احتمالا به دلایل مختلفی برخورد میکنید، اما به طور کلی علت بی توجهی زن به شوهرش را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱. ارتباط عاطفی از هم گسیخته

یک دلیل عمده برای بی میلی زن به مرد نبودن ارتباط عاطفی عمیق است. اگر همسرتان به طور مداوم از صمیمیت و برقراری ارتباط جنسی با شما اجتناب میکند، توجه به پیوند عاطفی که با همسرتان دارید، میتواند نقطه شروع خوبی باشد. در واقع ممکن است کمبود رابطه جنسی تمرکز شما را برای صمیمیت جسمی تغییر داده باشد در حالی که عدم صمیمیت عاطفی ممکن است همسرتان را از ایده برقراری رابطه جنسی دور کند. پس میتوان گفت فقدان ارتباط عاطفی می‌تواند ایجاد صمیمیت جسمی را برای زنان حتی با شریک زندگی خود دشوار کند. بنابراین، ایجاد و حفظ یک رابطه عاطفی نه تنها برای زندگی جنسی قوی بلکه برای سلامت کلی رابطه زناشویی نیز بسیار ضروری است.

۲. رابطه جنسی معمول و یکنواخت

گاهی دلیل سرد شدن زن در رابطه جنسی این است که در رابطه جنسی هیچ چیز جدید و هیجان انگیزی وجود ندارد. این امر به ویژه در مورد زوج‌های ۴۰ تا ۵۰ ساله یا کسانی که بیش از ۱۰-۱۵ سال ازدواج کرده اند بیشتر صدق می‌کند. در واقع به گفته بسیاری روانشناسان و مشاوران این یکنواختی میتواند دلیل اصلی خیانت زن باشد. اگر بار‌ها برای از بین بردن این سردی و یکنواختی رابطه زناشویی تلاش کردید، اما بی نتیجه بوده حالا وقت آن رسیده که از مشاوره خیانت و مشاوران خانواده استفاده کنید. این کاملا طبیعی است که رابطه جنسی پس از ازدواج یکنواخت میشود و حتی گاهی شاهد بی میلی به رابطه جنسی هستیم. به خصوص اگر هر دو شریک زندگی برای روشن نگه داشتن آتش عشقشان تلاش نکنند. اگر در زندگی جنسی شما جایی برای آزمایش موقعیت‌های جدید، پوشیدن لباس‌های جدید و… وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که همین روال رابطه جنسی خسته کننده و طاقت فرسا برای همسرتان ادامه یابد و او از هرگونه تماس بدنی اجتناب کند. پس سعی کنید تجربه‌های سرگرم کننده و پرماجرا داشته باشید، تا همسرتان نتواند در برابر شما مقاومت کند. حتی زن و شوهر‌های ۴۰ ساله نیز اگر به این ترتیب عمل کنند، می‌توانند یک زندگی جنسی پر رونق داشته باشند.

سرد مزاجی زن

۳. از بین رفتن اعتماد

گاهی سرد شدن همسر در رابطه به این دلیل است که زن احساس کند با مردی زندگی میکند که به اعتمادش خیانت میکند. مطمئناً چنین زنی تمایل کمتری به برقراری ارتباط عاطفی و جسمی با همسرش دارد. اگر در یک زندگی مشترک نشانه‌های سرد شدن زن دیده شود و شاهد سرد شدن زن در رابطه جنسی هستید، یک قدم به عقب برگردید و تحلیل کنید که چه اشتباهی از شما سر زده که همسرتان دیگر نمیتواند به شما اعتماد کند. همسرم از گذراندن وقت با من پرهیز می‌کند. اگر این یک نگرانی واقعی برای شماست، از خود بپرسید آیا هیچ وقت خیانت یا اشتباهی کرده ام که لایق بی میلی و سردی روابط عاطفی باشم؟

۴. او واقعاً خسته است

حتی با وجود تمام ابزار‌ها و کمک‌های موجود، زنان مدرن دل مشغولی‌های زیادی دارند؛ که همین نگرانی‌ها میتواند زمینه ساز بی میلی زنان به رابطه زناشویی باشد. رسیدگی به مسئولیت‌های خانگی و حرفه ای، کار ساده‌ای نیست. در این حالت، میتوانید با کمی حفظ فاصله، برای کاهش استرس و فشار، زندگی جنسی خود را تغییر دهید و گامی در جهت درمان بی میلی زنان به رابطه زناشویی بردارید. در این وضعیت به وضوح می‌بینید که او بیش از حد کار کرده و از صمیمیت جلوگیری می‌کند. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید و اجازه دهید همسرتان برای خودش وقت بگذارد. او را در یک روز اصلا نگران کنید و یا او را به یک تعطیلات خوب دو نفره ببرید تا یکنواختی را از بین ببرید و آرامشی را که واقعا لازم دارد و شایسته اش است به او بدهید.

۵. وجود روابط فرا زناشویی

اگر بی میلی زن به شوهر ناگهان بروز کرد، این احتمال وجود دارد که همسرتان با فرد دیگری رابطه داشته باشد. این یکی از نشانه‌های خیانت زنان است، و اگر احساس شما به شما بگوید رابطه شما تغییر کرده و چیزی عجیب است، ممکن است همسرتان از نظر جنسی یا احساسی به فرد دیگری وابسته شده باشد. یا ممکن است همسرتان به خیانت شما مشکوک باشد؟ اگر همسرتان از صمیمیت اجتناب کند، این می‌تواند راه تنبیه شما برای خیانت به همسر باشد. اگر چیزی برای پنهان کردن ندارید، این را با او در میان بگذارید. اما اگر این کار را انجام دادید، بهتر است که سعی کنید جبران کنید و امیدوار به بخشش باشید.

۶. همسرت از بدن خود ناراضی است

ازدواج، حاملگی، زایمان، همراه با دریایی از تغییرات هورمونی در مراحل مختلف زندگی، میتواند باعث افزایش وزن و تغییر در خانم‌ها شود. نارضایتی از پوست و زیبایی خود و شرمساری از اضافه وزن یکی از دلایل اصلی است که باعث سرد شدن زن در رابطه جنسی میشود. او تصویری را که در آینه میبیند دوست ندارد و این هرگونه میل جنسی برای رابطه جنسی را فرو می‌نشاند.

همسر شما از صمیمیت اجتناب میکند، زیرا احساس میکند برای شما جذابیتی ندارد. اگر همسرتان چنین مرحله‌ای را پشت سر میگذارد، شما باید از او حمایت کنید و اطمینان حاصل کنید که احساس اطمینان میکند، مهم نیست که بدنش چه تغییراتی را پشت سر گذاشته است. همراه او باشید و او را متقاعد کنید که هنوز فکر میکنید او به زیبایی روزی است که برای اولین بار با او ملاقات کرده اید.

۷. مشکلات خانوادگی

طبق غریزه ذاتی لانه سازی، زنان به طور طبیعی توجه خود را به خانواده و بچه‌ها معطوف می‌کنند، و این ممکن است به نوبه خود بر فضای ذهنی وی که میتواند به شما و خواسته‌های جنسی شما مربوط باشد، تأثیر بگذارد. اگر مشکلات اساسی دیگری از قبیل محدودیت‌های مالی وجود داشته باشد، این استرس میتواند علت بی میلی زنان به رابطه زناشویی باشد. شما میتوانید در حل چنین موضوعاتی به همسرتان کمک کنید. این کار برای آرامش خاطر او و بازگرداندن اشتیاق به اتاق خواب شما بسیار مفید است.

۸. عدم رعایت بهداشت فردی

به زمانی که قرار ملاقات داشتید فکر کنید. به احتمال زیاد، شما بسیار تلاش کردید تا لباس مناسب بپوشید، خوب به نظر برسید، بوی خوبی داشته باشید و آراسته باشید. اگر این ازدواج باعث شده است که بهداشت شخصی خود را فراموش کنید، احتمالا دلیلی بر سرد شدن همسر در رابطه و پرهیز از صمیمیت است؛ و شما واقعاً نمیتوانید او را سرزنش کنید؛ بنابراین نقایص خود را برطرف کنید، لباس آراسته بپوشید، برای او مقداری ادکلن بزنید و…

۹. افسردگی یا مسائل بهداشت روان

یک مسئله اساسی و روانشناختی کشف نشده، میتواند میل جنسی را تحت تأثیر قرار دهد و باعث بی علاقگی به همسر و زندگی مشترک شود. به عنوان مثال، افسردگی و همچنین دارو‌هایی که برای کنترل آن استفاده میشود، میتواند به رابطه زناشویی فرد آسیب برساند. در چنین مواردی، باید همراه همسرتان باشید و دست همسرتان را در این سفر فوق العاده پر چالش بگیرید. در نهایت وقتی مشکلات برطرف شوند، رابطه شما قویتر و سالم‌تر میشود.

۱۰. مشکلات اساسی سلامت جسمی

درست مانند سلامت روان، عدم سلامت جسمی نیز دلیلی برای بی میلی زنان به رابطه زناشویی است. یک بیماری جسمی تشخیص داده نشده و زمینه‌ای نیز میتواند دلیل رفتار سرد زن باشد. به عنوان مثال، در یک مورد با یک زن ۲۸ ساله مواجه شدیم که میخواست از یک زندگی جنسی خوب با همسرش لذت ببرد، اما درد و ناراحتی ناشی از خشکی واژن ادامه کار را برای او دشوار می‌کرد. بیماری‌هایی مانند آندومتریوز، فیبروم رحم، درد لگن و… میتواند لذت بردن از رابطه جنسی را برای زنان دشوار کند در نتیجه باعث سرد شدن زن در رابطه جنسی میشود. این باعث می‌شود که آن‌ها از صمیمیت جسمی دوری کنند. اگر فکر میکنید همسرتان به دلیل یک بیماری زمینه‌ای از صمیمیت جلوگیری میکند، بهتر است در اولین فرصت به دنبال کمک پزشکی باشید.

۱۱. بچه‌ها به یک اولویت تبدیل شده اند

همسر شما ممکن است آنقدر در تربیت بچه‌ها غرق شده باشد که رابطه اش با شما جز اولویت‌های آخرش باشد. این میتواند منجر به بی مهری زن به شوهر شود. اگر این دلیل اجتناب همسرتان از رابطه جنسی است، شما باید اهمیت صمیمیت بین یک زن و شوهر را برای یک ازدواج شاد و سالم به او گوشزد کنید. شاید او برای اولین بار چیزی را درک نکند، اما اگر به تلاش خود ادامه دهید، میتوانید با سرد شدن رابطه جنسی مقابله کنید. تا در نهایت او نیاز به حفظ تعادل بین نقش‌های مادر و همسر را درک کند.

۱۲. شما نیاز‌های جنسی او را تأمین نمیکنید

یک دلیل دیگر برای بی میلی زن به شوهر این است که نیاز‌های جنسی او برطرف نمیشود. کمی به رابطه خود دقت کنید و ببینید چقدر برای لذت همسرتان سرمایه گذاری میکنید. فراموش نکنید که برای شروع هرگز دیر نیست. نیاز‌های او را برآورده کنید و خودخواهی را متوقف کنید! رابطه جنسی یک تجربه است که هر دو شریک باید به طور مساوی از آن لذت ببرند. برای یادگیری راز‌های رابطه جنسی که همه زنان دوست دارند، وقت بگذارید. به چیز‌هایی که او را به وجد میاورد توجه کنید و همان کار‌ها را تکرار کنید. خواهید دید که رابطه شما تغییرات مثبتی خواهد داشت.

۱۳. شما قادر نیستید با او وقت بگذرانید

ممکن است چنان درگیر کار یا دوستان خود شده باشید که وقت با کیفیتی را با همسرتان نمیگذرانید که این بی توجهی علت عمده بی میلی زن به شوهر است. کمبود وقت و توجه به طور طبیعی باعث میشود که در ازدواج فاصله ایجاد شود، که زندگی جنسی شما را نیز متضرر خواهد کرد. می‌توانید با برنامه ریزی تاریخ‌های خاص و تعطیلات کوچک، امور را تنظیم کنید تا بتوانید بدون نگرانی در مورد کار، امور مالی، بچه‌ها و چیز‌های دیگر روی یکدیگر و روابط خود تمرکز کنید. یادتان باشد بهترین راه برای مقابله با زن بی علاقه به زندگی توجه و محبت است.

در نهایت باید گفت بی میلی زن به مرد میتواند یک معمای سخت باشد. در حالی که برخی از عوامل اساسی را میتوان با رویکرد و طرز فکر صحیح از بین برد، اما برخی دیگر میتوانند برای کل رابطه آسیب زا باشند. به هر حال، بهترین کار برای مقابله با بی توجهی زن به شوهرش این است که با یکدیگر همکاری کنند تا این عشق و شور به ازدواجشان بازگردد. در صورت مشاهده نشانه‌های سرد شدن زن از مرد، در مورد عدم صمیمیت با او صحبت کنید و با هم، به عنوان یک تیم، مشکلات خود را حل کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار