۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹

دشمنان همه امکانات خود را علیه ایران به کار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز (دوشنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: امروز ملت ایران درگیر یک جنگ ترکیبی است. دشمنان همه ا...

دشمنان همه امکانات خود را علیه ایران به کار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز (دوشنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: امروز ملت ایران درگیر یک جنگ ترکیبی است. دشمنان همه انواع جنگ‌ها را در برابر ملت ایران آزموده اند و حالا یک جنگ همه جانبه ترکیبی را علیه ملت به کار گرفته اند.

وی افزود: قریب ۴ ماه و حدود ۱۱۵ روز است که دشمنان انقلاب اسلامی به علت ضربه سختی که قبلاً از انقلاب خورده اند، همه امکانات خود را علیه ملت ایران به کار گرفته اند.

سرلشکر باقری بیان کرد: هیچ کجا سابقه ندارد رهبران جهان استکبار این گونه به صورت عریان به میدان آمده و با استفاده از همه ابزار بین المللی خود و نیز محکومیت‌های پوچی که به راه انداخته اند و همچنین به کارگیری همه توان جاسوسی و امپراتوری رسانه‌ای خود کشوری را وارد جنگ ترکیبی کنند. آنان تا می‌توانند سلاح و تروریست وارد کشور کرده اند و آشوب‌ها را به وجود آورده تا تخریب و آتش زدن را به اوج برسانند. در عین حال تحریم‌ها را همچنان ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ملت سرافراز ایران از این آزمایش موفق بیرون آمد. مردمی که به خاطر تحریم‌ها دچار مشکلاتی هستند و احیاناً ناراحتی‌هایی هم دارند، اما می‌دانند اگر در داخل خانواده دلخوری و ناراحتی است جای آن در خیابان‌ها نیست تا به خیابان بیایند و علیه دین، مذهب، رهبر، پرچم و هویت خود فریاد بشکند. خیلی از مردم آگاهانه تفاوت آشکار ناراحتی و اعتراض را با اغتشاش تشخیص دادند. البته جمعیتی که به هر دلیلی فریب خورده یا مزدوری کردند، شاید به سه در ۱۰ هزار جمعیت کشور هم نمی‌رسد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: البته همین مقداری که اتفاق افتاد، آسیب‌هایی به اقتدار و امنیت کشور وارد ساخت که باید ریشه یابی شود. درصد اندکی از دختران و پسران شناخت کافی نسبت پرچم و کشورشان ندارند و مورد آسیب قرار گرفته اند. این یعنی آنکه در این حوزه دچار کاستی‌هایی هستیم که باید با تدبیر و کار جهادی و همچنین با گفتگو و مفاهمه و شنیدن درددل آنها و بیان هنرمندانه، واقعیات راه درست را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: این موضوعی است که با جلسه امروز ما و کار شما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید صورت گیرد، زیرا عملیات شناختی است که مهمترین وجه در جنگ ترکیبی امروز دشمن است. ما باید با به کارگیری هنر جذاب سهم خودمان را در رفع این نقیصه ایفا کنیم. هر چند ملت ایران از یک نبرد بزرگ پیروز درآمده و درخواهد آمد و این موجب جرقه‌هایی برای درک بهتر فرهنگی و در جهت رفع و شنیدن درددل ها خواهد شد.

شاخص‌های کشور در همه ابعاد در حال رشد است

سردار باقری با اشاره به جنگ احزاب در صدر اسلام تصریح کرد: ان شاءالله این تهاجم ترکیبی دشمن مقدمه‌ای بر پیروزی‌های بیشتر خواهد شد. البته در اقتصاد کلان مشکلاتی داریم اما شاخص‌های کشور در همه ابعاد در حال رشد است. قطعاً با فرآیندهای جهانی امروز، سختی کار و مشکلات داخلی مان می‌توانیم با به کارگیری جوانان با بصیرت و توانمندی‌های آنها که بیشتر از نسل انقلاب است مشکلات را حل کنیم. همانطور که در چهل و چند سال گذشته ملت ایران از حوادث گوناگون سربلند بیرون آمده اند.

وی ادامه داد: نبرد شناختی مهمترین وجه این جنگ ترکیبی است و همه مجموعه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و مجازی کشور مسئولیت مهمی را دارا هستند. این نبرد شناختی وجه تکامل یافته جنگ روانی و ترکیبی دشمن است.

سرلشکر باقری اظهار داشت: در این نبرد نیازی به به کارگیری لشکرهای زمینی، ناوها، هواپیماها و موشک‌ها نیست. تنها اقدامات فرهنگی نسبت به نسل جوان طراحی شده و سلاح متقابل او و پاتک در برابر او همان کار فرهنگی رسانه‌ای هنرمندانه در فضای مجازی است و لازم است از خود جوانان در این مسیر استفاده کنیم زیرا آنان درک بهتری از ذائقه دختران و پسران جوان دارند تا ان شاءالله شاخص‌ها رشد مناسبی داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: برنامه پنج ساله هفتم هم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طراحی شده است. با شاخص‌ها و آنچه از نظر سنجی ها با تفکیک درصدهای مختلف و نیز توجه به بازخورد گیری از جامعه مخاطب صورت گرفته و خواهد شد باید شاهد رشد ملموسی باشیم، ضمن آنکه اگر توفیق بیشتری داشته باشد نشان دهنده آن است که کار بسیار سخت و نبرد سنگینی را پیش رو داریم.

باقری گفت: باید با اقدام جهادی تدبیر کنیم و با تلاش در جهت رفع اشکال‌ها حرکت کنیم و مداوم بازخوردگیری های لازم صورت گیرد. دفاع مقدس بازدارندگی نظامی را ایجاد کرده است و یا در بخش علمی و فناوری به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیده ایم که دنیا طالب محصولات نظامی ما هستند. امروز نیز در دفاع مقدس و در حوزه فرهنگی باید کاری کنیم جوانان ما اعتماد به نفس لازم برای غلبه بر مشکلات را داشته و روحیه استکبار ستیزی آنها را گسترش دهیم تا نسل‌های بعدی بتوانند بهتر ایستادگی کرده و اهداف خود را حفظ کنند.

سردار باقری خاطرنشان کرد: دشمنان در مجموعه رسانه‌ای قدرتمند خود برخی از مسائل را هزاران برابر به نمایش می‌گذارند. مهم نیست جمعیتی زیاد باشد چون تأثیری در امنیت و سرنوشت ما ندارد. مشاهده می‌شود از دو نفری که در خیابانی حاضر شدند یک نفر دوربین دارد و در حال مستند سازی و ارسال آن فیلم به شبکه‌های خارجی است. پس یک نبرد فرهنگی شکل گرفته است و همه نهادها و مراکز فرهنگی باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی افزود: مخاطبان شما همه ملت ایران هستند اما در میان آنها جوانان و بانوان و دختران عزیز ما جایگاه خاص و ویژه ای دارند و باید با تلاش‌های انجام شده در جهت روشن سازی آنها حرکت کنیم. زیرا دچار غفلت و عقب افتادگی هستیم. بخشی از جوانان در فضای مجازی بزرگ شده اند که هیچ سنخیتی با آئین و پرچم خود ندارد.

سرلشکر باقری تأکید کرد: دفاع مقدس، تاریخ ماست و باید در بنیاد حفظ ارزش‌ها کارگروه‌هایی برای تدوین متون مناسب در کتب درسی برای آموزش در مدارس ایجاد شود. بنابراین لازم است توجه خاصی به آموزش و پرورش داشته باشیم. در عین حال در تاریخ تحلیلی دفاع مقدس قطعاً باید شبهه‌های دشمن را به طور مستدل پاسخ داد. کاری که فرماندهی کل قوا در سخنرانی خود در ۳۱ شهریور سال گذشته خود شخصاً به یکی دو مورد از این شبهه‌ها پاسخ دادند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مسئله موزه‌های دفاع مقدس است. به همت دست اندرکاران کشور بسیاری از مراکز فرهنگی و موزه‌های ما ساخته شده اند و آن گونه که گفته شده، تا سال ۱۴۰۴ مابقی آنها نیز تکمیل خواهد شد. زیرا موضوع زیرساخت و تأسیسات بسیار مهم است.

سردار باقری تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که جوانان آزادانه سوال بپرسند و شما با اطلاع آنها را پاسخ دهید و جذب کنید. همچنین لازم است یادمان‌های شهدا در دو هزار و ۵۰۰ نقطه کشور به جوانان سپرده شود تا آنها اداره کننده آنان باشند. البته بزرگان در کنار آنان حضور داشته باشند و این یادمان‌ها محلی باشند تا بر اساس اهداف و آرمان‌ها بهترین استفاده را از آنها صورت بگیرد.

سردار باقری با اشاره به سفرهای راهیان نور خاطرنشان کرد: راهیان نور فناوری مقابله با جنگ نرم دشمن است. به حمد الله کرونا در کشور فروکش کرده و امیدوارم این سلامتی برای ملت ایران پایدار باشد. حال مجدداً سفرهای معنوی راهیان نور افزایش یافته و باید تداوم یابد. هر جوانی که به راهیان نور می‌آید، باید با او ارتباط داشته باشید و برای آنها جلسات مجازی بگذارید. بر اساس برخی آمارها ۶-۷ میلیون نفر زائر و بازدید کننده داشته ایم. اگر با نصف این جمعیت ارتباط داشته باشید، خود گنجینه بزرگی خواهد بود.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار