۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷

دستور ویژه سردار اشتری برای رسیدگی به پرونده فوت دختر بستکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از حادثه ۲۴؛ مرگ دختری ۱۲ساله در جریان تعقیب و گریز مأموران پلیس با سرنشینان یک خودرو موجب شد تا فرمانده کل انتظامی دستور ویژه‌ای برای مشخص شدن مقصران احتمالی حادثه صادر کند. اما این دختر در...

دستور ویژه سردار اشتری برای رسیدگی به پرونده فوت دختر بستکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از حادثه ۲۴؛ مرگ دختری ۱۲ساله در جریان تعقیب و گریز مأموران پلیس با سرنشینان یک خودرو موجب شد تا فرمانده کل انتظامی دستور ویژه‌ای برای مشخص شدن مقصران احتمالی حادثه صادر کند. اما این دختر در چه شرایطی هدف گلوله قرار گرفت و چطور جانش را از دست داد؟

این دختر ۱۲ساله که سها اعتباری نام داشت عصر روز یکشنبه ۴دی ماه سوار بر یک دستگاه خودروی پژو پارس بود و ماموران انتظامی پاسگاه جناح از توابع شهرستان بستک واقع در استان هرمزگان بعد از آنکه به این خودرو مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند به‌سوی آن تیراندازی کردند که در این حادثه دختر نوجوان بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

سرهنگ مهرداد مشوق، جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت۱۶:۳۰ روز یکشنبه مأموران انتظامی پاسگاه جناح از توابع شهرستان بستک با اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابه‌جایی یک محموله مواد‌مخدر توسط یک دستگاه خودرو پژو پارس مطلع شدند و پس از بررسی صحت موضوع، بلافاصله با حضور در مسیر تردد قاچاقچیان، طرح مهار را اجرا کردند.

او ادامه داد: مأموران پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس با شیشه دودی غلیظ مشکوک شدند و دستور توقف دادند؛ اما راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار‌دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافت طولانی مأموران به ناچار و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی و سپس هدف قرار دادن لاستیک خودرو کردند که راننده با وجود پنجری خودرو همچنان با سرعت سرسام‌آوری به مسیر خود ادامه داد که پس از طی مسافتی با توجه به پنچری، خودرو متوقف شد.

سرهنگ مشوق در ادامه گفت: در این تعقیب و گریز و با توجه به پستی و بلندی‌های متعدد مسیر و پنچری خودرو متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو مورد اصابت تیر قرار گرفت که با همکاری مأموران و عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد، اما جانش را از دست داد.

حادثه به روایت پدر سها

این حادثه تلخ در شرایطی اتفاق افتاد که برخی رسانه‌های معاند این تیراندازی را با درگیری و ناآرامی‌های اخیر مرتبط دانستند و سعی بر سیاه‌نمایی داشتند. این درحالی است که پدر سها این موضوع را رد کرد. عبدالرحمن اعتباری در این‌باره به فارس گفت: اتفاقی که برای دخترم افتاده هیچ ربطی به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در شهرستان ندارد و از مراجع قانونی می‌خواهم که پیگیری این موضوع را انجام دهند.

همچنین احمد جباری، نماینده مردم غرب هرمزگان نیز از دستگاه‌های مسئول خواست تا ابعاد قضیه را روشن و با هرکسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود. او گفت: این حادثه مایه ناراحتی و اندوه فراوان مردم این شهرستان شده است. باید انجام هرگونه ایست و بازرسی در جاده‌ها با رعایت حرمت مردم و با خودروی پلیس و لباس رسمی پلیس باشد تا مردم از دیدن پلیس احساس امنیت کنند. در ماجرای اخیر خودرویی که قصد توقف ماشین‌ها و ایست و بازرسی در جاده را داشته، خودروی شخصی و عناصر آن با لباس شخصی بوده‌اند.

به‌گفته نماینده مردم بستک، بندرلنگه و پارسیان، دستگاه‌های مسئول موظفند تا ابعاد قضیه را روشن و با هرکسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود. جباری خواستار روشن شدن دقیق ابعاد این رخداد و اعلام نتایج آن به مردم شد و تأکید کرد: بستک عزادار دختر ۱۲ساله معصومی است که متأسفانه جان خود را در این حادثه از دست داده و باید همه در‌ قبال جان تک‌تک عناصر جامعه، خود را مسئول بدانیم و فرهنگ عذرخواهی و پاسخگو بودن در همه دستگاه‌ها جریان داشته باشد و اینکه تقصیر را گردن مردم بیندازیم و خود را مبرا از ایراد و اشکال بدانیم، درست نیست. مشابه این رخدادها در گذشته نیز وجود داشته و متأسفانه اصلاحی در رفتار با مردم صورت نگرفته است که اگر گرفته بود، امروز عزادار این دختر معصوم نبودیم. نماینده مردم غرب هرمزگان ضمن تسلیت این رخداد به همه همشهریان عزیز در بستک و خانواده اعتباری، تأکید کرد: این موضوع را از طریق مراجع عالی پیگیری و طرح سؤال از وزیر کشور را نیز در این زمینه در دستور کار دارد.

دستور ویژه فرمانده

این حادثه تلخ اما ابعاد دیگری نیز پیدا کرد. طوری که سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا دستور ویژه‌ای در این خصوص صادر کرد. فرمانده کل انتظامی کشور ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه دستور ویژه‌ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری فوری فوت دختر خانم اهل بستک که دیروز در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودروی مشکوک در شهرستان بستک استان هرمزگان رخ داد، صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مأمور رسیدگی به این پرونده کرده است. در این دستور تأکید شده است درصورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببین آن، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه‌ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری پرونده فوت یکی از سرنشین های خودرو که در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز پلیس در شهر بستک استان هرمزگان مورد اصابت قرار گرفته بود صادر کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه دستور ویژه ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری فوری فوت دختر خانم اهل بستک که دیروز در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودرو مشکوک در شهرستان بستک استان هرمزگان رخ داد، صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است.

در این دستور تاکید شده است در صورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببین آن، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار