۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

در عرضه اولیه‌های امروز بورس تهران به هر نفر چقدر سهام رسید؟

امروز ۶۰۰ میلیون سهم فسبزوار معادل ۱۵ درصد از سهام این شرکت با حداکثر قیمت ۳۱۲۵ تومانی در بورس تهران عرضه اولیه شد.

در عرضه اولیه‌های امروز بورس تهران به هر نفر چقدر سهام رسید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز ۶۰۰ میلیون سهم فسبزوار معادل ۱۵ درصد از سهام این شرکت با حداکثر قیمت ۳۱۲۵ تومانی در بورس تهران عرضه اولیه شد.

میزان مشارکت در این عرضه اولیه به ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۴۲ کد معاملاتی رسید که در قیاس با عرضه اولیه فجهان شاهد کاهش مشارکت هستیم. با توجه به این میزان مشارکت و عرضه ۶۰۰ میلیون سهم، به هر کد معاملاتی ۲۲۵ سهم معادل ۷۰۳ هزار تومان سهم اختصاص یافت.

دیگر عرضه اولیه امروز بازار سهام عرضه اولیه توسن در فرابورس ایران با شیوه جدید عرضه اولیه‌ها بود. ۵ درصد از سهم این شرکت در ابتدای صبح به صندوق‌های واجد شرایط واگذار شد و ۵ درصد دیگر هم سپس با قیمت ثابت ۷۶۳ تومانی به عموم سهامداران واگذار شد.

۵ درصد دیگر توسن معادل ۱۰۲ میلیون سهم این شرکت بود. در این عرضه اولیه تنها ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۳۵ کد معاملاتی شرکت کردند که به همین علت به هر کد معاملاتی ۵۰ سهم معادل ۳۸ هزار تومان سهام تخصیص یافت. نکته جالب توجه این عرضه اولیه میزان مشارکت بود که تقریبا یک میلیون نفر کمتر از دیگر عرضه اولیه امروز بورس یعنی فسبزوار بود. علت اول این اتفاق احتمالا جذابیت بسیار کمتر و کوچک بودن توسن بود و دلیل دوم را هم می‌توان شیوه جدید این عرضه اولیه بود که ممکن است برای برخی از سهامداران گیج‌کننده بوده باشد.

در مجموع امروز حدود ۷۴۰ هزار تومان سهام عرضه اولیه‌ای در بازار سهام داشتیم. این عدد جذاب بعد از آن است که هفته قبل هم نزدیک یک میلیون تومان سهام عرضه اولیه‌ای به هر کد معاملاتی رسید. باید دید تداوم این عرضه اولیه‌های جذاب می‌تواند دوباره لشکری از تازه‌واران را به بازار سهام بکشاند و شاهد شکسته شدن رکوردهایی مثل سال قبل باشیم یا خیر.

مطالب مرتبط