۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

درگیری خونین قاچاقچیان چوب با مامور یگان منابع طبیعی خانمیرزا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قاچاقچیان چوب جنگلی مامور یگان منابع طبیعی خانمیرزا را زخمی کردند. رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خانمیرزا استان از زخمی شدن یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان توسط قاچاقچیان چوب خبر د...

حادثه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قاچاقچیان چوب جنگلی مامور یگان منابع طبیعی خانمیرزا را زخمی کردند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خانمیرزا استان از زخمی شدن یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان توسط قاچاقچیان چوب خبر داد.

کشواد درویشی افزود: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه قاچاقچیان چوب قصد قطع درخت و قاچاق آن را دارند، ماموران یگان حفاظت در منطقه مستقر شدند و در گشت‌های متعدد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و ۲ نفر در هنگام قطع و بارگیری درختان بلوط، مشاهده شد.

وی گفت: این ۲ نفر قاچاقچی با مشاهده مامورن انتظامی و یگان منابع طبیعی خودرو را رها کرده و متواری شدند.

به گفته وی، قاچاقچیان با ماموران منابع طبیعی و یگان امداد درگیر شدند که بر اثر آن یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مجروح شد.

درویشی گفت: ماموران کلانتری و یگان حفاظت منابع طبیعی مقداری از چوب‌های قطع شده را به اداره شهرستان منتقل کردند و صورتجلسه‌ای توسط عوامل انتظامی تنظیم شد.

به گفته وی، در این درگیری حمید موسوی مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از ناحیه زانوی راست مجروح و توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان لردگان منتقل و بستری شد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان خانمیرزا گفت: از ابتدای امسال ۲ نفر ازماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

این مسوول خانمیرزا سودآور بودن قاچاق چوب را از مهمترین دلایل قاچاق این محصول جنگلی اعلام کرد و گفت: قاچاقچیان چوب هر کیلوگرم چوب جنگلی بلوط را کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال به فروش می‌رساند.

وی از مردم استان خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار