۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵

درمان نفخ معده با سرکه سیب و نحوه اضافه کردن آن به رژیم غذایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،درمان نفخ معده با سرکه سیب و نحوه اضافه کردن آن به رژیم غذایی. آیا می دانید سرکه سیب چه خاصیت هایی برای دستگاه گوارش دارد؟ نفخ معده حالتی است که شکم مانند بادکنک سفت و حالت انفجاری به خود می گیرد. ...

درمان نفخ معده با سرکه سیب و نحوه اضافه کردن آن به رژیم غذایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،درمان نفخ معده با سرکه سیب و نحوه اضافه کردن آن به رژیم غذایی. آیا می دانید سرکه سیب چه خاصیت هایی برای دستگاه گوارش دارد؟ نفخ معده حالتی است که شکم مانند بادکنک سفت و حالت انفجاری به خود می گیرد. برخی از افراد که دچار نفخ هستند انبساط شکم را تجربه می کنند بدین مفهوم که شکم شما بیشتر از حد معمول باد کرده است. نفخ به دلیل تجمع گازها در روده و معده ایجاد می شود.

نفخ می تواند مشکلات گوارشی بسیاری ایجاد کند. یکی از مشکلات رایج ایجاد یبوست است. وقتی که مدفوع در روده به دام بیفتد شروع به تخمیر شدن می کند و در حین این فرآیند گاز تولید می شود. این گازها نیز در روده به دام می افتند  ایجاد نفخ می کنند.

برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به گاز های شکمی حساس هستند. افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر و استرس یا اضطراب هستند به طور ویژه نسبت به نفخ حساس می باشند.

بدین معنی که حتی اگر گاز زیادی درون شکم آن ها نباشد، باز هم احساس ناراحتی می کنند و علائم نفخ و انبساط شکم را در خود احساس می کنند.

گاستروپارازیس (gastroparesis) نوعی مشکل گوارشی است که موجی نفخ می گردد. گاستروپارازیس شرایطی است که در آن تخلیه شکم با تاخیر صورت می گیرد. هرگاه که شکم آهسته تر از حد نرمال تخلیه شود نفخ، تهوع و یبوست اتفاق می افتد.

هیچ درمانی برای نفخ وجود ندارد اما می توان با روش هایی آن را کنترل کرد تا علائم ناراحت کننده آن ایجاد نشوند.

برای سال ها، افراد از سرکه سیب برای درمان مشکلات گوارشی از جمله گاز و نفخ  استفاده می کردند. اگرچه هنوز نتایج علمی که تایید کننده این ادعا باشد ارائه نشده است اما مراکز علمی اظهار می کنند که استفاده از سرکه سیب برای درمان نفخ می تواند یک گزینه طبیعی باشد.

آیا این نوع سرکه به درمان نفخ کمک می کند یا مضر است؟

سرکه سیب، به عنوان یک درمان خانگی برای انواع بیماری ها از آکنه تا سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.

شواهد علمی نشان دهنده این که سرکه سیب، بر درمان نفخ یا گاز معده موثر است، وجود ندارد. در واقع، تنها کلینیکی که بر روی تاثیر سرکه سیب بر دستگاه گوارش کار کرده است بیان کرد که سرکه سیب موجب تاخیر در تخلیه معده خواهد شد.

یک تحقیق جزئی که بر افراد مبتلا به گاستروپارازیس انجام شد، نشان داد که سرکه سیب به جای سرعت بخشیدن موجب به تاخیر انداختن تخلیه معده می شود.

وقتی که تخلیه معده به آهستگی انجام شود، ماهیچه های معده و روده را مدت زمان طولانی تری درگیر خارج کردن مدفوع از بدن می کند. هر چه مدت زمان ماندن مدفوع در روده بیشتر باشد گاز بیشتری تولید خواهد شد.

بنابراین، سرکه سیب، می تواند علائم نفخ و گاز معده را در شما تشدید ببخشد.

با این جود، افرادی که مبتلا به گاستروپارازیس نمی باشند، ممکن است که احساس کنند سرکه سیب، به هضم آن ها کمک می کند.

اگر اسید کمی در معده خود دارید به عنوان مثال، ممکن است به دلیل وجود باکتری های معده احساس نفخ کنید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که غذا درون معده شما نمی شکند.

به دلیل این که سرکه سیب می تواند اسید معده را افزایش دهد و همچنین یک ضد باکتری طبیعی است، به عملکرد معده نیز کمک خواهد کرد.

افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی :

راه های بسیاری برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی به گونه ای مفید باشد وجود دارد. برخی از افراد سرکه سیب را به صورت خالص مصرف می کنند در حالی که برخی دیگر آن را با آب یا دیگر مایعات رقیق می کنند.

برای بهره بردن از خواص سرکه سیب می توانید روزانه یک یا دو قاشق از آن را در طول روز مصرف کنید. هنگام خریداری کردن از سرکه سیب مطمئن شوید که حاوی مخمر و باکتری های استیک اسید باشد. این ترکیبات در حین فرآیند تخمیر تولید می شوند.

لایه ای که حاوی مخمر و باکتری های استیک اسید می باشد در تهیه سرکه های سنتی فیلتر می شوند اما این لایه دارای باکتری های پروبیوتیک و کلونی های باکتری های مفید است.

قبل از نوشیدن سرکه های خالص غیر فیلتر شده به خوبی آن را به هم بزنید. به هر یک لیوان آب یک تا دو قاشق سرکه سیب اضافه کنید.

راه های افزودن سرکه سیب به برنامه غذایی روزانه:

با آن چای تهیه کنید:

یک قاشق سرکه سیب به یک لیوان آب جوشیده اضافه کنید. می توانید یک قاشق آب لیمو برای بهبود سیستم هضم خود نیز به آن اضافه کنید. با عسل می توانید آن را شیرین کنید.

به اسموتی ها اضافه کنید:

برای طعم دهی به اسموتی میوه ها به آن سرکه سیب اضافه کنید. یک قاشق سرکه سیب به نصف لیوان تمشک ، یک سوم لیوان سیب و نصف موز اضافه کنید و آن ها را به خوبی مخلوط کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار