۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲

درخواست تل آویو از آمریکا برای اتخاذ استراتژی مشترک علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز‌های اخیر در جلسه‌ای مشترک با ویلیام برنز، رییس سیا گفت: آمریکا و اسرائیل باید در صورت بازنگشتن ایران به توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ کار بر روی یک استراتژی م...

درخواست تل آویو از آمریکا برای اتخاذ استراتژی مشترک علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز‌های اخیر در جلسه‌ای مشترک با ویلیام برنز، رییس سیا گفت: آمریکا و اسرائیل باید در صورت بازنگشتن ایران به توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ کار بر روی یک استراتژی مشترک را آغاز کنند.

نهاد‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا در تحلیل‌های اخیر خود معتقدند با انتخاب سیدابراهیم رییسی به ریاست جمهوری ایران، احتمال بازگشت تهران به مذاکرات هسته‌ای کاهش یافته است. رژیم صهیونیستی همچنین نگران است آمریکا و سایر کشور‌های غربی نتوانند در برابر عدم بازگشت ایران به توافقنامه هسته‌ای بازدارندگی لازم را ایجاد کنند.

آن‌ها می‌گویند دولت جو بایدن به دنبال راهی برای بازگشت به توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ است، اما با روی کار آمدن دولت جدید در ایران مذاکرات فعلاً به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته برخی منابع این موضوع اخیراً در جلسات محرمانه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اسحاق هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی، بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم و دیوید بارنه، رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند این دیدار بخشی از مقدمات به منظور آمادگی برای دیدار نفتالی بنت با جو بایدن، رییس جمهور آمریکاست که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در واشنگتن برگزار شود.

در دیدار مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با مقامات آمریکایی، نفتالی بنت ارزیابی و سیاست‌های این رژیم در قبال ایران را به رییس سیا ارائه داد. مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند آمریکا در مورد اینکه ایران به توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند بماند به شدت تردید دارند.

رژیم صهیونیستی و در راس آن نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم در نظر دارد رویکردی جدید نسبت به توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در قبال ایران اتخاذ کند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ما باید یک “طرح ب” را علیه ایران فعال کنیم تا در صورت بازنگشتن این کشور به توافقنامه هسته‌ای آن را فعال کنیم.

مطالب مرتبط