۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶

داور جنجالی چگونه قاضی استقلال-پرسپولیس شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علیرضا فغانی چند هفته پس از قضاوت دیدار تیم های استقلال و فولاد در چارچوب هفته دوم رقابت های لیگ برتر ۹۹-۹۸ که در تاریخ هفتم شهریور ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، عطای قضاوت در فوتبال ایران را به لقایش بخشید...

داور جنجالی چگونه قاضی استقلال-پرسپولیس شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علیرضا فغانی چند هفته پس از قضاوت دیدار تیم های استقلال و فولاد در چارچوب هفته دوم رقابت های لیگ برتر ۹۹-۹۸ که در تاریخ هفتم شهریور ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، عطای قضاوت در فوتبال ایران را به لقایش بخشیده و راهی کشور استرالیا شد. او بعد از حدود دو سال برای قضاوت یک دیدار حساس در فوتبال ایران، هفته گذشته به تهران سفر کرد. بعد از حواشی و جنجال های بسیاری که طی این چند وقت اخیر در زمینه داوری شاهد بودیم، انتخاب داور دربی، چالش بزرگی بود که کمیته داوران برای فائق آمدن بر آن، دست روی علیرضا فغانی گذاشت. فغانی روز پنجشنبه قضاوت کم حرف و حدیثی را در دربی ۱۲۰ دقیقه ای تهران که برنده آن در ضربات پنالتی تعیین شد، انجام داد.

 

فغانی که میهمان برنامه شب های فوتبالی بود، به طور کامل در خصوص حضور غیر منتظره اش در فوتبال ایران صحبت کرد. او با تشکر از تلاش های عزیزی خادم، گفت: استرالیا در بحث کرونا خیلی جدی کار کرده و تعداد نفراتی که در این کشور مبتلا شدند خیلی کم بود. مرگ و میر کرونا در این کشور خیلی پایین بود؛ این بخاطر آن بود که مرزها بسته بود. بحث کوید نوع دلتا هم که پیش آمد کلا سخت گیری ها بیشتر شد. یعنی یک تعداد هزار نفر که می توانستند بیایند نصف شد مگر اینکه مثل من معافیت داشته باشند که در تاریخ مشخص برگردم. با مکاتباتی که با همکاری آقای جهانیان و افشاریان صورت گرفت خوشبختانه شرایط فراهم شد که این دو سه هفته در خدمت لیگ مان باشم.

 

وی ادامه داد: ما طبق صحبت هایی که انجام داده بودیم قرار شد در مقاطعی از فصل که لیگ استرالیا تعطیل است برای قضاوت به ایران بیایم که متاسفانه دفعه قبل برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قطر بودم نتوانستم به ایران بیایم چون لیگ استرالیا در جریان بود. دفعه پیش اما وقتی به تایلند رفتم، چند هفته ای از لیگ مانده بود و توافقات صورت گرفت تا چند هفته ای را در خدمت فوتبال ایران باشیم.

 

 

این داور سرشناس فوتبال ایران که به گفته خودش در چند بازی دیگر لیگ برتر هم طی هفته های پیش رو قضاوت خواهد کرد، در مورد زمان بازگشت خود گفت: من دهم مرداد بر می گردم و فینال را هم دوستان زحمت می کشند و قضاوت می کنند. همین دربی را هم من اعتقاد دارم که به تعداد انگشتان دست داورانی داشتیم که بتوانند قضاوت کنند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار