۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور سید محمد حسینی رئیس دانشگاه و کریم نجفی، دبیرکل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و با امضای تفاهم نامه همکاری بین طرفین، به شبکه دانشگاه های مجازی جه...

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست

دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور سید محمد حسینی رئیس دانشگاه و کریم نجفی، دبیرکل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و با امضای تفاهم نامه همکاری بین طرفین، به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور سید محمد حسینی رئیس دانشگاه و کریم نجفی، دبیرکل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و با امضای تفاهم نامه همکاری بین طرفین، به شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام پیوست.

در این مراسم که با حضور سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و جمعی از اساتید و دانشگاهیان برگزار گردید، تفاهم نامه همکاری بین دو طرف در زمینه فعالیت‌های علمی و تربیت دانشجویان خارجی به امضا رسید.

سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی یک رسالت بین‌المللی دارد و امیدوارم با عضویت فعال در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، بتوانیم دانشگاه مذاهب اسلامی را به کشورهای عضو این شبکه معرفی کنیم.

حسینی افزود: با امضا این تفاهم نامه همکاری‌های علمی، مطالعاتی، فرهنگی، فکری و مدیریتی در عرصه ملی و بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌های طرفین در انتقال دانش و فناوری به صورت مجازی ایجاد و توسعه می‌یابد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی زاده انقلاب است و دانشجویان آن با نگاه تقریبی آماده خدمت می‌شوند و رسالت خطیر خود را انجام می‌دهند؛ لذا هرچقدر ما در این زمینه فعالیت کنیم که در کشورهای مختلف نخبگانی برای فعالیت در زمینه وحدت داشته باشیم، به نفع جهان اسلام است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این شبکه به خصوص در زمینه علم و فناوری گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در فصل جدید بنا دارد فعالیت‌های خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی افزایش دهد و در سطح بین‌المللی تبادل استاد و دانشجو و همکاریهای فکری و پژوهشی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام انتظار داریم دانشگاه مذاهب اسلامی را به ۵۷ کشور عضو خود بشناساند و در زمینه اولین فراخوان جذب دانشجو از سراسر جهان که در مهرماه ارائه می‌شود، به ما کمک کند.

حسینی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشورهای مختلف دارد؛ ما از فرصت‌های مطالعاتی به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی استقبال می‌کنیم، همچنین با توجه به بحث کرونا و عدم امکان برگزاری همایش‌های حضوری، برای برگزاری وبینارها نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی بخش علمی کنفرانس وحدت اسلامی که همه ساله برگزار می‌شود را بر عهده دارد و قرار است نشست‌های مقدماتی این کنفرانس را برگزار کنیم؛

حسینی در پایان گفت: امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی و شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم و مصمم هستیم تا با تشکیل کمیته راهبردی مفاد این تفاهم نامه عملیاتی شود.

در ابتدای این مراسم کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، به بیان توضیحاتی راجع به عملکرد این شبکه پرداخت و با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی مسئله وحدت که از مهمترین مسائل جهان اسلام است را دنبال می‌کند و ما امیدواریم با امضای تفاهم نامه همکاری بتوانیم فعالیت‌های خود در عرصه بین‌المللی تقریب که یکی از اهداف علما در طول تاریخ بوده است، را گسترش دهیم تا فرهنگ و اندیشه تقریب در کشورهای دیگر نیز تقویت شود.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار