۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

داغی که سردار شهید حجازی بر دل صهیونیست‌ها زد

به گزارش اندیشه معاصر؛ تحلیلگران سیاسی در فلسطین اشغالی به این موضوع می‌پردازند که چگونه سردار حجازی از طریق حمایت از نیروهای مقاومت علیه اشغالگران به‌ویژه در لبنان باعث نگرانی در تل‌آویو شد. “گال برگر” تحلیلگر اسرائیلی در امو...

سردار حجازی

به گزارش اندیشه معاصر؛ تحلیلگران سیاسی در فلسطین اشغالی به این موضوع می‌پردازند که چگونه سردار حجازی از طریق حمایت از نیروهای مقاومت علیه اشغالگران به‌ویژه در لبنان باعث نگرانی در تل‌آویو شد.

“گال برگر” تحلیلگر اسرائیلی در امور عربی می‌گوید، یک مساله مهمی که می‌توان درباره حجازی گفت که تا زمان انتصابش به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس حامی حزب‌الله در لبنان بود و لذا، وفات او سپاه پاسداران را به لرزه درنمی‌آورد همانطور که درگدشت شهید سردار سلیمانی به لرز درنیاورده است.

یک تحلیلگر دیگر صهیونیستی نیز اظهار داشت، بدیهی است فوت سردار محمد حجازی مساله بسیار مهمی است؛ زیرا او پیشتر پرونده حمایت از حزب‌الله در لبنان در دست داشت و مسئول افزایش قدرت و توان حزب‌الله در رویارویی با اسرائیل است.

شهید حجازی قبل از انقلاب اسلامی از برجسته‌ترین مبارزان علیه رژیم ملعون پهلوی بود و در جریان انقلاب و دفاع مقدس در بیشتر جبهه‌ها حضور داشت. او فرماندهی نیروهای بسیج را به مدت ۱۰ سال عهده‌دار بود و با آموزش نیروهای مقاومت، ثابت کرد که فعالیت‌های مبارزاتی‌اش که دوست و دشمن را متعجب می‌کرد، فراتر از مرزهاست.

سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سخنانی به مناسبت شهادت سردار حجازی گفت: “امروز جبهه‌های مقاومت از ایران‌، لبنان‌، سوریه‌، عراق و یمن و فرزندان مقاومت هر روز یک اقدام اساسی مقابل دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند و تا رسیدن به حکومت جهانی این راه را ادامه می‌دهند.

قدر مسلم آن است تا زمانی‌که آزادگان جهان به حق گروه شهدایی که با شرافت از میدان جنگ رفتند و کسانی که صادقانه دین خود را ادا کردند و ندای پرورگار را لبیک گفتند، پرچم مقاومت را در میادین جهان به اهتزاز درآورند صهیونیست ها در دل‌شان ترس و دلهره دارند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار