۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

خوشبختی از نظر قرآن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محمدمهدی اصفهانی، مشاور وزیر بهداشت در امور طب اسلامی با بیان این مطلب افزود: سلامت از جنس امنیت است و سلامت و امنیت دو نعمت قدر ناشناخته هستند. مشاور وزیر در امور طب اسلامی با اشاره به این که سلام...

خوشبختی از نظر قرآن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محمدمهدی اصفهانی، مشاور وزیر بهداشت در امور طب اسلامی با بیان این مطلب افزود: سلامت از جنس امنیت است و سلامت و امنیت دو نعمت قدر ناشناخته هستند.

مشاور وزیر در امور طب اسلامی با اشاره به این که سلامت علی‌رغم داشتن جنبه‌های مختلف یک مفهوم کلی و یکپارچه است، گفت: سلامت در مفهوم جامع، ابعاد معنوی، اخروی و روح و روان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به این که روح انسان به عنوان بخش ماندگار است، حیات جانداران را به سه دسته حیات نباتی، حیوانی و ملکوت تقسیم‌بندی کرد و افزود: حیات نباتی شامل انسان، حیوان و گیاه، حیات حیوانی شامل انسان و حیوان و حیات ملکوتی نیز فقط شامل انسان و فرشتگان می‌باشد. اصفهانی انسان را در مکاتب غیر الهی موجودی مادی با هویت روانی عنوان کرد و گفت: در مکاتب الهی، انسان موجودی والا، مسئول، مقصود و خداجو، رو به کمال و معتقد به حیات واپسین است که از این رو باید به سلامت روحی- روانی و معنوی آن توجه خاص و ویژه شود.

وی با اشاره به این که طب سنتی الهام گرفته از طب یونانی، ایرانی، هندی، عربی و سرزمین‌های اسلامی است، گفت: طب سنتی- اسلامی یک طب پیشرو و به‌روز است که شامل تجارب، نوآوری‌ها و کشفیات دانشمندان سرزمین‌های اسلامی است.

مشاور وزیر در امور طب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تعاریف مختلف انسان‌ها از خوشبختی، خوشبختی در آموزه‌های قرانی را رضایت خدا از انسان و رضایت انسان از خداوند عنوان کرد و گفت: اگر تعریفی از سلامت بیاید که فقط رفاه در آن باشد آن سلامت نیست چرا که رضایت همتایی برای تعریف سلامت است.

اصفهانی سلامت از نگاه جهانی را هدفمندی در زندگی، تجربه تعالی، نمود اجتماعی و اخلاقیات عنوان کرد و افزود: از دیدگاه مکاتب الهی سلامت، خداشناسی، خداجوئی و خدامحوری، شناخت هدف زندگی، تلاش در جهت تکامل معنوی و خودسازی و توکل است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار