۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

خواسته متفاوت چین از آژانس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این دفتر دیپلماتیک در توییت هایی سه گانه به نقل از سخنرانی امروز کجیان در جلسه شورای حکام از اقدام های آژانس در تقویت ایمنی هسته ای جهانی در بحبوحه همه گیری کووید قدردانی و آمادگی چین برای همکاری ...

خواسته متفاوت چین از آژانس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این دفتر دیپلماتیک در توییت هایی سه گانه به نقل از سخنرانی امروز کجیان در جلسه شورای حکام از اقدام های آژانس در تقویت ایمنی هسته ای جهانی در بحبوحه همه گیری کووید قدردانی و آمادگی چین برای همکاری بیشتر با این نهاد جهانی و دیگر کشورهای عضو در جهت توسعه انرژی هسته ای بی خطر و محافظت از سلامت انسان و محیط زیست را اعلام کرد.

این مقام چینی همچنین ابراز امیدواری کرد که آژانس به نحوی مستقل، بی طرفانه و عینی رفتار کرده و ضمن حفظ ارتباطات با کشورهای عضو بر نحوه امحاء آبهای آلوده نیروگاه هسته ای فوکوشیما نظارت کند.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حضور ۳۵ کشور عضو این شورا در حالی آغاز به کار کرد که موضوع ایران و برجام در کانون توجه این نشست قرار داشت.

 

این نخستین نشست حضوری شورای حکام از زمان آغاز همه گیری کرونا محسوب می شود.رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام با اشاره به سفر اخیرش به تهران و دیدار با مقامات کشورمان ابراز امیدواری کرد که از طریق گفت‌وگوی مستقیم، همکاری‌محور و سازنده با دولت جدید مسائل مورد اختلاف دو طرف حل و فصل شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار