۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰

خلف وعده مدیران دولت روحانی برای اجرای رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به خلف وعده‌های متعدد دولت حسن روحانی در تامین بودجه اجرای رتبه بندی معلمان گفت: بنای سازمان برنامه دولت سابق قرار دادن معلمان مقابل دولت جدید با اعلام ارقام مختلف اجرای رتبه بندی است.

خلف وعده مدیران دولت روحانی برای اجرای رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه غیرقانونی دولت سابق درباره فوق العاده ویژه معلمان اظهار داشت: روزهای آخر دولت حسن روحانی متأسفانه خیلی کارها انجام شد. این در حالی است که مدیران دولت سابق بنا داشتند تا برخی مصوبات را به دولت جدید تحمیل کنند، در حالی که سازمان برنامه باید امین بودجه سال ۱۴۰۰ باشد و نمی‌توانیم افزایش فوق‌العاده ویژه برای برخی معلمان را که فراتر از قانون بود را بپذیریم که برخی احکام فرهنگیان بدون مصوبه قانونی افزایش پیدا کرده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به صراحت در کمیسیون آموزش مجلس از اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان  خبر داده بود، در حالی که همین موضوع در جامعه فرهنگیان بازتاب زیادی پیدا کرد؛ اگر این کار در دولت جدید عملیاتی نشود، برای فرهنگیان ذهنیت ایجاد می‌شود که دولت قبلی ۶۰ هزار میلیارد تومان پول و اعتبار برای رتبه‌بندی درنظر گرفته است ولی ددولت جدید این کار را نکرده است، اما واقعیت آن است که دولت قبل فقط ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای رتبه‌بندی معلمان درنظر گرفته و تخصیص داده بود و نه بیشتر و ۶۰ هزار میلیارد تومان فقط حرف و شعار بود.

فلاحی تصریح کرد: آقای نوبخت رئیس سابق برنامه و بودجه، رقمی که برای رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد غلط بود؛ او بنا داشت تا فرهنگیان را مقابل دولت جدید قرار دهد و بر همین اساس تلاش کردند با آمارسازی، فرهنگیان را تحریک کنند که این موضوع فقط بخشی از سوءمدیریت‌ها و تبعات دولت حسن روحانی محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان افزود: اگر موضوع اعتبار اجرای رتبه‌بندی معلمان اطلاع‌رسانی شده و شفاف‌سازی شود، معلمان و فرهنگیان در جریان قرار می‌گیرند و آنقدر آگاهی و علم دارند که واقعیت و مصلحت جامعه را درک  کنند.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

اصغرنسب حمداله

۱۱ شهریور ۱۴۰۰


فرهنگیان درک و شعورشان خیلی بیشتراز این حرف هاست این شمائید که فرهنگیان را درک نمی کنید برای همه قشرها پول هست ولی چون فرهنگیان درکشان بالاست پول نیست

معلم آموزش و پرورش

۱۱ شهریور ۱۴۰۰


قانون را برای فرهنگیان اجرا کنید چرا دروغ می‌گویید چرا با اجرا نکردن قانون مجالس قبلی فعلی و دول قبلی و فعلی مجازات نمی‌شوند پس اگر عدالت و راستی را در پیش نمی‌گیریم چرا با انتخاب حکومت اسلامی به اسلام و دین در اذهان عمومی مردم اثر مخرب و دوری از دین را القا می‌کنیم بنظر ما اکثر فرهنگیان بزرگوار و ستم کشیده و مظلوم کشور قانون باید در رابطه با نظام پرداخت عادلانه بسرعت و صحیح اجرا شود حالا هر نامی دوست دارید بر آن بگزارید نظام هماهنگ پرداخت یا لایحه‌ی خدمات کشوری یا لایحه‌ی رتبه بندی و .... پس ما منتظر اجرای قانون توسط مجلس و دولت پس از بیش از سی سال هستیم .... به امید آنروز خوب که کشور عزیزم با حضور نخبگان و خوبان با اجرای قانون عادلانه موجب خشنودی همه‌ی ملت عزیز ایران باشیم. ان‌شاءالله

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار