۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

خطیب زاده: برخی کشورهای اروپایی با اراده رفع تحریم‌ها به وین نمی‌آیند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک روز جهانی همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، گفت: فلسطین برای ما یک آرمان غیرقابل خدشه است و رنج و آلام مردم ان سرزمین هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نمی شو...

خطیب زاده: برخی کشورهای اروپایی با اراده رفع تحریم‌ها به وین نمی‌آیند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک روز جهانی همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، گفت: فلسطین برای ما یک آرمان غیرقابل خدشه است و رنج و آلام مردم ان سرزمین هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همچنان در راستای نقض حقوق فلسطین عمل می‌کند، گفت: ما ضمن حمایت از حقوق حقه مردم فلسطین، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسراییل را محکوم می کنیم چون آرمان فلسطین فراموش شدنی نیست.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره تحرکات اخیر رریم صهیونیستی و یادداشت مشترک وزیر خارجه انگلیس و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روزنامه تلگراف گفت: این که وزیر امور خارجه انگلیس در شب گفت و گوهای وین با طرفی که از روز اول تمامی تلاشش را کرده که برجام امضا نشود و برجام از بین برود و امروز هم به عنوان مخالف اصلی گفت و گوها در وین و احیای برجام است. وقتی این آرایش را می ببینید متوجه می‌شوید که حداقل در حوزه برخی کشورهای اروپایی آنها با اراده لازم برای رفع تحریم‌ها به وین نمی‌آیند.

وی یادآورشد: علاوه بر این نشان می‌دهد نه تنها برخی این کشورها جدی نیستند بلکه بدنبال ایجاد زمینه هایی هستند برای این که این گفت و گوها و مذاکرات تکثیر پیدا کند و هم اجرای برجام به طور موثر اتفاق نیفتد. این کاملا روشن هست، بگو تو باکیان دوستی تا بگویم تو کیستی

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره دستاوردهای سفر کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهوری به افغانستان، گفت: سفر نماینده ویژه ما در راستای گفت و گوهای ایران با همه طرف‌های افغانستانی و طالبان بوده است.

وی یادآورشد: مردم افغانستان به توجه به آغاز فصل سرما و وضعیت معیشتی شرایط خطیری دارند و جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به بی جا شدگان افغانستان بی‌تفاوت باشد.

خطیب زاده اظهار کرد: ما تلاش کردیم به رغم همه سختی ها، مراودات و راه‌ها باز باشد و این سفر در ادامه همین مراودات در سطوح مختلف مردمی بود و ما در کنار مردم افغانستان خواهیم ماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: همانطور که نماینده ما گفت گروه حاکم مسئولیت حفظ امنیت مردم افغانستان را برعهده دارند و گروه‌های تروریستی به ویژه داعش تهدیدی برای آینده افغانستان هستند.

منبع: پارسینه

مطالب مرتبط

آخرین اخبار