۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

خرید جدید فرهاد مجیدی در مسیر جانواریو و منتظری؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حضور صالح حردانی در استقلال، خبری است که از تابستان امسال به گوش می رسید و تا زمستان نیز به درازا کشیده شد و این بازیکن که علاقه زیادی به حضور در جمع آبی های پایتخت داشت، پس از توافق مدیران دو باش...

نقل و انتقالات استقلال | بمب نقل و انتقالاتی استقلال با 5 فوق ستاره محبوب فرهاد مجیدی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حضور صالح حردانی در استقلال، خبری است که از تابستان امسال به گوش می رسید و تا زمستان نیز به درازا کشیده شد و این بازیکن که علاقه زیادی به حضور در جمع آبی های پایتخت داشت، پس از توافق مدیران دو باشگاه موفق به پوشیدن پیراهن این تیم شد.

حردانی که یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال ایران محسوب می شود، در این ۳ فصل اخیر و در سمت راست خط دفاعی فولاد، یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بوده و درخشش او باعث شد تا دراگان اسکوچیچ این بازیکن را به اردوی تیم ملی نیز دعوت کند و صالح حتی در دو بازی برابر سوریه و امارات به میدان رفت و حتی ممکن است در بازی حساس مقابل کره جنوبی در فروردین ماه نیز بازی کند.

اما انتقال حردانی به استقلال، در ازای حضور دو بازیکن آبی پوش در فولاد صورت گرفت. عارف آقاسی که همین تابستان از فولاد به استقلال رفته بود، به دلیل مشکلات خانوادگی به تیم سابقش بازگشت و آرش رضاوند نیز با انتقالی قرضی راهی اهواز شد تا ادامه لیگ بیست و یکم را با پیراهن این تیم به میدان برود.

اما پیوستن حردانی به استقلال، یادآور انتقالات متعدد و بزرگی است که میان این دو باشگاه صورت گرفته است. استقلال و فولاد بازیکنان مشترک زیادی دارند و تعدادی از انتقالات نیز به صورت مستقیم بین دو تیم صورت گرفته اما بد نیست به برخی از بازیکنان مهم و مشترک دو تیم نگاهی بیندازیم.

سهراب بختیاری زاده یکی از قدیمی ترین بازیکنان مشترک میان دو باشگاه است. او در چند مقطع متفاوت لباس هر دو تیم را بر تن کرد. سهراب ابتدا از فولاد به استقلال پیوست و سپس راهی ارزروم اسپور شد و دوباره به جمع آبی های پایتخت بازگشت. بختیاری زاده سپس مجددا راهی فولاد شد و بعد از اینکه لباس صبای قم و پاس همدان را پوشید، دوباره به فولاد برگشت.

ایمان مبعلی دیگر بازیکنی است که وضعیت مشابهی با بختیاری زاده داشته است. او با فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و پس از حضور در تیم های اماراتی الشباب، النصر و الوصل، در انتقالی مهم و جنجالی به استقلال پیوست. مبعلی سپس دوباره به لیگ امارات بازگشت و پیراهن الشارجه را بر تن کرد. این بازیکن در بازگشت دوباره به فوتبال ایران لباس استقلال و سپس فولاد را پوشید.

وحید طالب‌لو یکی دیگر از بازیکنان مشترک دو تیم است. سنگربانی که با استقلال خودش را به سطح نخست فوتبال ایران رساند و در اواخر دوران حرفه‌ای خود لباس فولاد را پوشید. او ۱۷۰ بار برای استقلال و ۱۴ مرتبه نیز برای فولاد به میدان رفت.

پژمان منتظری و فابیو جانواریو از مهمترین بازیکنانی هستند که از فولاد به استقلال پیوستند. دو بازیکنی که تأثیر بسیار زیادی در این تیم داشتند و نام آنها در میان بازیکنان محبوب استقلال نیز دیده می شود. پس از سقوط فولاد به دسته یک، منتظری به تیم استقلال پیوست او در دوران حضور در این تیم از ستون‌های خط دفاعی آبی های پایتخت به‌شمار می‌رفت توانست افتخارات زیادی را با این تیم کسب کند. او ۸۱ مرتبه لباس فولاد را پوشید و ۲۴۰ بار نیز برای استقلال به میدان رفت.

شاید بتوان جانواریو را محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ استقلال نام برد. بازیکنی که گل قهرمانی آبی پوشان در لیگ هشتم را برابر پیام مشهد به ثمر رساند. او در سال ۸۷ از فولاد به استقلال پیوست و یکی از مهمترین انتقالات میان دو باشگاه لقب گرفت. جانواریو که دو روز پیش نیز برای تماشای دیدار استقلال و پیکان در استادیوم دستگردی حاضر بود، در ۳۳ سالگی و به دلیل مصدومیت شدید، مجبور به خداحافظی از فوتبال شد. او ۱۰ بار برای فولاد و ۶۴ مرتبه نیز برای استقلال بازی کرد. حالا هواداران آبی پوش امید زیادی دارند که صالح حردانی مسیر منتظری و جانواریو را طی کرده و به یکی از موثرترین بازیکنان استقلال در آینده تبدیل شود.

اسماعیل شریفات از آن دست بازیکنانی است که چندین تردد بین دو باشگاه داشته است. او که اکنون در آلومینیوم توپ می زند، در این تابستان تا آستانه بازگشت سه باره به فولاد بود ولی این انتقال صورت نگرفت. او با فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و سپس راهی استقلال شد. پس از دوران کوتاه در این تیم، او به فولاد بازگشت. شریفات ۱۵۱ بار برای فولاد و ۴۹ مرتبه برای استقلال به میدان رفت.

کاوه رضایی، لئوناردو پادوانی و آیاندا پاتوسی از دیگر بازیکنان مطرحی هستند که برای دو تیم بازی کرده اند. کاوه با لباس فولاد در لیگ برتر چهره شد و یک فصل برای استقلال به میدان رفت. پادوانی نیز که ۲۳ بار لباس فولاد را پوشید، در بیست و هفتمین دیدارش برای استقلال، مقابل همین فولاد به شدت مصدوم شد و فوتبال را برای همیشه کنار گذاشت. پاتوسی نیز که اکنون اخباری مبنی بر جدایی او از فولاد شنیده می شود، در انتقالی جنجالی به استقلال پیوست ولی دوران حضور او در جمع آبی های پایتخت کوتاه بود و پس از یک تجربه ناموفق در بنی یاس امارات، به فولاد پیوست.

جدا از این، استقلال و فولاد بازیکنان مطرح مشترک دیگری نیز داشته اند که بختیار رحمانی، حسن بیت سعید، عارف غلامی، آرش افشین، زبیر نیک نفس، افشین حاجی پور از جمله آنها محسوب می شوند و حالا صالح حردانی، آرش رضاوند و عارف آقاسی نیز به این جمع اضافه شده اند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار