۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

خبر مهم پرسپولیس از جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس / درویش در شوک فرو رفت!

خبر مهم پرسپولیس از جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس / درویش در شوک فرو رفت!

اخبار پرسپولیس | آخرین هشدار یحیی به درویش | تعهد باشگاه به اجرای دستور گل محمدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  به نقل از خبر ورزشی، یحیی گل محمدی از نظر فنی سطح بالایی دارد و نتایج او به همراه تیم‌های مختلف این موضوع را به خوبی اثبات می‌کند. یحیی که فوتبالیست بزرگی هم بود، در این فصل همه جام‌ها را درو کرد و جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشت. یحیی بعد از قهرمانی در جام حذفی حرف‌های نگران کننده‌ای برای هواداران پرسپولیس زد. حرف‌هایی که بیشتر بوی خداحافظی از پرسپولیس را می‌داد.سرمربی تیم قهرمان عنوان کرد فشار زیادی را تحمل کرده و با توجه به اینکه انتظارات در پرسپولیس از او بالاست، ممکن است از این تیم جدا شود و به تیمی‌برود که فشار کمتری روی او باشد.

با این حال هنوز چیزی قطعی نیست و گل محمدی با وجود داشتن قرارداد با پرسپولیس آینده نامشخصی در این تیم دارد. یحیی در حال حاضر مشغول استراحت است و البته منتظر مشخص شدن تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس.حرف‌های یحیی مشخص کرد که او از بعضی از مسائل ناراحت است و هیچ بعید نیست که دیگر او را روی نیمکت پرسپولیس نبینیم. نکته عجیب در خصوص یحیی این است که او در این مدتی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشته، چندین بار تا آستانه جدایی پیش رفت ولی هر بار از تصمیمش منصرف شد. گل محمدی تا حالا ۵ بار از پرسپولیس به بهانه‌های مختلف خداحافظی کرد ولی در نهایت در تیمش باقی ماند.

یا جای من است یا رسول پناه

گل محمدی در تاریخ ۲۳ دی سال ۹۸ دوباره به پرسپولیس برگشت و برای دومین بار هدایت این تیم را برعهده گرفت. اولین استعفای او مربوط به دوران مدیریت رسول پناه در پرسپولیس بود. اختلاف بیت این دو علنی شده بود و همه می‌دانستند که پرسپولیس یا جای یحیی است یا رسول پناه. گل محمدی به دلیل اختلافات زیادی که با مدیرعامل آن روزهای پرسپولیس داشت و در فاصله چند روز تا حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به یک باره تصمیم به استعفا گرفت و حتی با برگه‌های استعفا در محل باشگاه حاضر شد اما درنهایت در پرسپولیس ماند و بعد از مدتی کوتاه این رسول پناه بود که از مدیرعاملی پرسپولیس برکنار شد و جعفر سمیعی به جای او روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشست.

صحبت‌های تند علیه وزیر

در زمان مدیریت سمیعی و بعد از باخت مقابل استقلال در ضربات پنالتی رقابت‌های جام حذفی، یحیی که به شدت عصبانی بود، مصاحبه تندی علیه وزارت ورزش و مدیران پرسپولیس انجام داد و به شدت از آن‌ها انتقاد کرد. گل محمدی در مصاحبه خود مدعی شد که وزارت ورزش و مدیران پرسپولیس می‌خواهند به این تیم و شخص او ضربه بزنند و او را تضعیف کنند.یحیی همچنین معتقد بود که مدیریت پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره از او حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهند. یحیی تهدید به استعفا کرد و گفت با این شرایط نمی‌تواند در پرسپولیس بماند ولی باز هم به کارش در این تیم ادامه داد.

شوک بزرگ به درویش

بعد از کش و قوس‌های فراوان رضا درویش قبل از پایان لیگ بیست و یکم جانشین مجید صدری در پست مدیرعاملی پرسپولیس شد ولی در بدو حضورش در این باشگاه با یک شوک بزرگ روبرو شد. رضا درویش در روز ۲۲ دی ۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد و تنها سه روز پس از این انتخاب، یحیی گل محمدی به دلیل عملی نشدن وعده مدیریت قبلی (مجید صدری) مبنی بر پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و همین طور چند موضوع دیگر از جمله نداشتن محل تمرین از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد.در نهایت با وساطت درویش و قول‌های او مبنی بر مرتفع کردن مشکلات، یحیی تصمیم گرفت به کارش در پرسپولیس ادامه دهد و این استعفا هم عملی نشد.

خداحافظی اینستاگرامی

بعد از گذشت چند ماه از حضور درویش در باشگاه پرسپولیس، گل محمدی شوک دوم را هم به او وارد کرد. بعد از تساوی ناامید کننده یحیی و تیمش در بازی برگشت مقابل استقلال و از دست رفتن شانس قهرمانی برای پرسپولیس، یحیی ابتدا با داور مسابقه سید مهدی سید علی درگیر شد. سپس مصاحبه تندی علیه او انجام داد و بعد از آن هم با انتشار استوری در صفحه شخصی خود از پرسپولیس خداحافظی کرد. یحیی بعد از آن به صورت تلفنی به درویش اعلام کرد دیگر ادامه نخواهد داد و حتی چند روزی هم خودش را از دسترس خارج کرد. با این حال بعد از آرام شدن اوضاع و صحبت‌های درویش با یحیی، او راضی شد به تمرینات پرسپولیس برگردد و به کارش ادامه دهد.

سرمربی موفق قرمزها حالا برای سومین بار در زمان مدیریت درویش در پرسپولیس، در آستانه جدایی از تیمش قرار گرفته و با وجود داشتن قرارداد ممکن است قید ادامه همکاری را با تیم محبوبش بزند.جالب این که به جز ۵ استعفای قبلی یحیی در بازگشت دوباره به پرسپولیس، او در مقطع اول حضورش در پرسپولیس نیز پس از شکست مقابل سپاهان و اتفاقاتی که برای مهدی مهدوی کیا در بازی خداحافظی اش مقابل سپاهان رقم خورد، استعفا کرده بود و در آن مقطع در برنامه تلویزیونی ۹۰ و روی خط زنده این برنامه، پس از اشک‌های مهدی مهدوی کیا در گفتگویی که با عادل فردوسی پور داشت از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد.در این چند سالی که گل محمدی هدایت پرسپولیس را داشته، شش بار به نوعی استعفا داده که فقط یکبار و آن هم در همان اولین دوره حضورش در پرسپولیس با استعفای او موافقت شد و در باقی موارد او به کارش در پرسپولیس ادامه داد.درویش که برای سومین بار با شوک جدایی یحیی مواجه شده، به نوعی قلق نگه داشتن او را بلد است. او دوبار موفق شد گل محمدی را در پرسپولیس نگه دارد. حال باید دید برای سومین بار هم می‌تواند این کار را انجام دهد یا اینکه این بار یحیی تهدیدش را عملی می‌کند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار