۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

خبر فوری برای معلمان/ مشاهده صورتحساب ارزش مالکانه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت آنلاین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، خبر فوری برای معلمان/ مشاهده صورتحساب ارزش مالکانه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت آنلاین را در اندیشه معاصر بخوانید. فرهنگیان شاغل و بازنشسته عضو صندوق ذخیره فرهنگیان برای نخستین بار می‌توانن...

واگذاری سهام صندوق ذخیره

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، خبر فوری برای معلمان/ مشاهده صورتحساب ارزش مالکانه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت آنلاین را در اندیشه معاصر بخوانید.

فرهنگیان شاغل و بازنشسته عضو صندوق ذخیره فرهنگیان برای نخستین بار می‌توانند از طریق سایت این موسسه، وضعیت جریان واریزی‌های خود به این صندوق و همچنین صورتحساب ارزش مالکانه را با جزییات کامل و شفاف مشاهده کنند.

تسنیم نوشت: در اطلاعیه شماره ۴ صندوق ذخیره فرهنگیان، در خصوص طرح ارزش مالکانه آمده است: با راه‌اندازی سامانه صورت وضعیت مالی و ارزش مالکانه در وب سایت صندوق، اعضای شاغل و بازنشسته موسسه می‌توانند به صورت آنلاین، سهم خود از ارزش مالکانه موسسه و امتیازی که بر اساس آن ارزش مالکانه به آنها تعلق می‌گیرد را مشاهده کنند.

تأکید می‌شود که سهم ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان به شکل درصد سهم هر عضو از ارزش مالکانه صندوق محاسبه و به شکل امتیاز نمایش داده شده بنابراین هیچ گونه محاسبه ریالی صورت نگرفته است.

اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین قادر به مشاهده فرمول محاسبه سهم خود از ارزش مالکانه موسسه بر اساس نرخ تورم ماهانه اعلامی از سوی بانک مرکزی از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون خواهند بود.

علاوه بر فرهنگیان بازنشسته که طبق اساسنامه موسسه مشمول دریافت ارزش مالکانه پس از بازنشستگی خواهند بود، اعضای شاغل نیز همزمان به صورت وضعیت مالی و صورت وضعیت ارزش مالکانه خود دسترسی دارند.

این سامانه هم‌اکنون بر روی “سوپر اپلیکیشن فرهنگیان” به نشانی: https://szf.satpay.ir/ و “وب سایت صند.ق” به آدرس https://www.szf.ir و یا به طور مستقیم به آدرس https://mb.szf.ir در دسترس اعضای موسسه قرار دارد.
به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه توصیه می‌شود جهت برخورداری از سهام ارزش مالکانه و تسریع در اجرای این طرح، پس از دریافت کدبورسی، وارد سامانه صورت وضعیت اعضا شده و در بخش مشخصات پرسنلی، کد بورسی و شماره همراه خود را وارد کنند.

قابل ذکر است: ارزش مالکانه جزو مطالبات سنواتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته عضو صندوق طی ۱۲ سال گذشته بوده است، بر اساس این طرح مالکیت بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از خرداد ماه سال جاری به صورت تدریجی به اعضای بازنشسته واگذار می‌‌شود.

همچنین حمید باقرنژاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار صندوق ذخیره فرهنگیان درباره ارزش ریالی هر سهم واگذارشده به بازنشستگان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: «ارزش سهام شرکت واگذار شده به طور شفاف از روی سامانه بورس اوراق بهادار قابل مشاهده است اما موضوع اساسی این است که ارزش مالکانه یک طرح چند مرحله‌ای و تدریجی است، بنابراین با اجرای کامل این طرح منافع فرهنگیان در بلندمدت قطعاً حفظ و تأمین خواهد شد همچنین به تدریج سهام همه شرکت‌هایی که قابلیت ورود به بورس را داشته باشند به صاحبان اصلی آنها یعنی فرهنگیان واگذار خواهد شد، در مرحله نخست قرار است بخشی از سهام یکی از شرکت‌های بزرگ متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان بازنشسته واگذار شود و در مرحله بعدی با ورود چند شرکت دیگر به بازار سرمایه، سهام آن به فرهنگیان واگذار می‌شود.

او درباره بورسی شدن تمام شرکت‌های صندوق گفت: برخی شرکت‌ها که شرایط مناسب‌تری مطابق شرکت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار داشتند، در فرایند بورسی قرار گرفتند و برای گروهی از شرکت‌ها نیز بعد از اصلاح ساختار، مهندسی مالی و رفع برخی بندهای حسابرسی و پرونده‌های حقوقی این روند صورت می‌گیرد و برخی از آن هم که ماهیت شرکتی دارند مانند شرکت خدمات گردشگری زاگرس و اجازه بورسی شدن ندارند، همراه با هلدینگ بالادستی وارد بورس خواهند شد.»

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار