۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶

خبر خوش نماینده مجلس برای معلمان و فرهنگیان حتی برای دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد وحیدی با اشاره به دیدار خود با معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: برنامه‌های تدوین شده وزارت آموزش و پرورش باید در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان د...

خبر خوش نماینده مجلس برای معلمان و فرهنگیان حتی برای دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد وحیدی با اشاره به دیدار خود با معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: برنامه‌های تدوین شده وزارت آموزش و پرورش باید در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسط باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا خلأ برگزاری کلاس‌های آموزشی منجر به آسیب‌های جدی به سطح علمی و مسائل فرهنگی شد و اجرای طرح‌های جبرانی از قبیل طرح تعمیق و تثبیت نقش بسزایی در توانمند سازی خواهد داشت و در کمیسیون آموزش نیز اقدام لازم جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: کمبود کلاس‌های درسی، جمعیت بالای دانش آموزان در مناطق محروم باعث ایجاد مدارس مختلط و دو نوبته شده و این امر منجر به ترک تحصیل و بازماندن دانش آموزان مناطق روستایی و محروم استان شده است.

وی اضافه کرد: مدارس کشور باید ساختار و دستور العمل‌های مربوط به آموزش هوش مصنوعی، کد نویسی و نیز آموزش زبان‌های بین المللی را تدوین کند و با استفاده تمام ظرفیت‌های موجود، تجربه آفرینی و ارتباط سازنده با صنعت، دانش آموزان را خلاق کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس اضافه کرد: ارائه پیشنهادات لازم در برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری صحیحی برای سهم اعتبار مورد نیاز و بودجه‌ریزی عملیاتی نقش بسزایی در جهت محرومیت زدایی و ارتقای سطح علمی دانش آموزان خواهد داشت و این روند باید تا پیش از تدوین برنامه هفتم تداوم داشته باشد.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار