۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳

خبر خوش برای نگهداری سالمندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یوسف رضایی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با حضور در مورد روز جهانی سالمند گفت: در حال حاضر ۱۸۰۰ سالمند مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی تهران نگهداری می‌شون...

خبر خوش برای نگهداری سالمندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یوسف رضایی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با حضور در مورد روز جهانی سالمند گفت: در حال حاضر ۱۸۰۰ سالمند مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی تهران نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی در جوامع و حرکت جوامع از زندگی سنتی به سبک مدرن و صنعتی شرایط زیست برای سالمندان درخانوارها دچار مشکلاتی شده است و تمایل خانواده‌ها به نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری افزایش یافته است.

رضایی با بیان اینکه بر اساس آمار در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند گفت: هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر از سالمندان کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۴ هزار و ۸۸۰ سالمند در ۱۲۰ مرکز نگهداری سالمندان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سالمندی یک مرحله از زیست انسان است و در معیارهای جهانی به افراد بالای ۶۰ سال سالمند اطلاق می‌شود گفت: در این رده بندی جهانی به افرادی که در رده سنی ۶۰ تا ۷۵ سال قرار دارند سالمند جوان، به افرادی که در رده سنی ۷۶ تا ۹۰ سال قرار دارند سالمند میانسال و به افرادی که در رده سنی ۹۰ سال به بالا قرار دارند سالمند کهنسال گفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شیب سالمندی در کشور و جهان رو به بالا و افزایش است خاطر نشان کرد: رشد شیب سالمندی در کشور ما ۳ برابر متوسط شیب جهانی است.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار