۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲

خبر خوش برای معلمان و فرهنگیان / راه مدیریت فرهنگیان در عرصه آموزش و پرورش با تدبیر دکتر صحرایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مراد صحرایی اظهار کرد: وظیفه اصلی این پردیس تربیت مدیران آینده و توانمند سازی مدیران فعلی مدارس است. وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از...

رتبه بندی معلمان در گام های پایانی / رتبه بندی فرهنگیان در مدرسه رخ می دهد + جزئیات 18 02 /1401

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مراد صحرایی اظهار کرد: وظیفه اصلی این پردیس تربیت مدیران آینده و توانمند سازی مدیران فعلی مدارس است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال ۱۴۰۳، گفت: از سال آینده جذب دانشجو معلم در دانشگاه های تربیت معلم از راه کنکور اختصاصی خواهد بود که مواد امتحانی و ضرایب آن در ستاد تربیت شورای عالی فرهنگی به تصویب می رسد.

صحرایی اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در سال های متمادی این است که زمان کافی برای به گزینی و استعدادیابی نداشتیم.

وی تاکید کرد: موضوع انتخاب معلم و انتخاب فردی برای معلم شدن و دانشجو معلمان باید قبل از زمان برگزاری آزمون آغاز شود تا فرد مستعد این ویژگی را پیدا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید معلم را پیدا کرد، گفت: به همین خاطر چند ماه قبل تر از کنکور عادی این آزمون برگزار می شود تا فرصت گزینش خوب داشته باشیم و مواد آزمون متناسب با نیازی است که در آینده داریم، خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با شرط معدل در این آزمون شرکت خواهند کرد، گفت: هدف از برگزاری کنکور اختصاصی ارتقا کیفیت آموزش و پرورش است.

وی افزود: معلمانی که از راه کنکور وارد سیستم آموزشی می شوند به عنوان طلایه داران تغییر در آموزش و پرورش و تحول در مسیر با نگاه به آینده تربیت شوند.

واکنش دانشگاه فرهنگیان به انتشار اخبار هیات علمی شدن برخی مدیران ارشد آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: فرآیند جذب عضو هیئت علمی در این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های کشور تابع قواعد و دستور العمل های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دانشگاه فرهنگیان درباره انتشار اخبار دروغ هیئت علمی شدن برخی مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این اطلاعیه آمده است: با عنایت به انتشار اخباری مبنی بر عضویت هیات علمی ۲ نفر از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان با هدف تشویش و بهره برداری های خاص سیاسی، به اطلاع می رساند که فرآیند جذب عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه‌های کشور تابع قواعد و دستور العمل های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در قالب فراخوان های مشخص صورت می‌گیرد.

در این اطلاعیه مطرح شده است: تاکنون افراد مذکور در هیچ یک از فراخوان های جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و هیچ اقدام اداری‌ نیز در این رابطه انجام نداده‌اند. لذا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده اعلام می کند، دانشگاه حق خود برای پیگیری و برخورد قانونی با عوامل نشر این اکاذیب را محفوظ می‌داند و در زمان مقتضی نسبت به اقامه دعوای حقوقی اقدام خواهد کرد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار