۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳

خبر خوش برای معلمان و دانش آموزان این استان/ اختصاص ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ مرزبان نظری اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت و همچنین اجازه اموال فروش مازاد به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان صادر ...

خبر خوش برای معلمان و دانش آموزان این استان/ اختصاص ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ مرزبان نظری اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت و همچنین اجازه اموال فروش مازاد به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان صادر شده که جلسات انجام این اقدامات با مدیرکل آموزش و پرورش انجام گرفته است.

وی افزود: ۲۶ مورد فروش اموال مازاد به شهرداری و بنیاد مسکن صورت گرفته که در حال طی فرایند مزایده و فروش است که اعتبار آن برای ساخت فضای آموزشی در همان مناطق اختصاص می‌یابد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه موضوع حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر مورد توجه قرار گرفت که ۱۰۳ مورد از این مدارس شناسایی شده که برای احداث مدرسه در حال طی فرآیند مناقصه هستیم.

نظری بیان کرد: ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای مدارس کانکسی اختصاص یافته که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌گیرد که ۴۰ درصد از این اعتبارات توسط ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: برای تجهیز هنرستان‌های استان کرمانشاه ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که در حال خرید تجهیزات هستیم و موضوع تجهیز و هوشمندسازی مدارس بر اساس ردیف‌های اعتباری صورت می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان دارای مدارس عشایری و مرزی است، گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰ مدرسه کانکسی چرخ دار تحویل مدارس عشایری شده و در صورت اعلام نیاز برای عشایر امکانات آموزشی مهیا خواهد شد.

خیرین مدرسه ساز امسال ۵۳ میلیارد تومان کمک کردند

نظری با بیان اینکه تعدادی از مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند، اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به برای تخریب و بازسازی این مدارس اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمک خیرین برای ساخت و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، تصریح کرد: سال گذشته ۵۳ میلیارد تومان کمک خیرین برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود این کمک‌ها امسال به ۵۰ الی ۵۵ میلیارد تومان برسد و تاکنون ۳۵ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۱۰۵ باب مدرسه هم اکنون به جز پروژه‌های جدید در استان کرمانشاه در حال احداث است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار