۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

خبر جنجالی!| متلک سنگین اسطوره استقلال به ستاره های آبی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، منصور رشیدی پیشکسوت استقلال در خصوص شکست استقلال در دربی ۱۰۱، اظهار داشت: پارس فوتبال نوشت: متاسفانه ناکامی‌های تیم تکمیل شد. به پرسپولیس و هوادارانش تبریک می‌گویم اما تماشاگران هر دو تیم اخلاق ر...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، منصور رشیدی پیشکسوت استقلال در خصوص شکست استقلال در دربی ۱۰۱، اظهار داشت:

پارس فوتبال نوشت: متاسفانه ناکامی‌های تیم تکمیل شد. به پرسپولیس و هوادارانش تبریک می‌گویم اما تماشاگران هر دو تیم اخلاق را باختند و مقابل مهمانان خارجی کار درستی انجام ندادند.

وی در مورد شرایط بازی عنوان کرد:

استقلال بد بازی کرد. حدود ۲۰ دقیقه آخر بازی به حریف فشار آورد که اگر این کار را از اول بازی می‌کردند نتیجه می‌گرفتند. در وقت‌های اضافه هم خوب نبودند. کلا پرسپولیس بهتر بود و توانست موفق شود.

پیشکسوت استقلال در مورد رفتار ساپینتو که در آخرین بازی فصل هم تکرار شد، گفت:

از هفته سوم بارها گفتیم و تذکر دادیم که یک نفر باید در مورد فرهنگ و فضای این کشور او را راهنمایی کند. هیچ کس هم نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. آدم قدرتمندی روی نیمکت نبود که جلوی حرکات او را بگیرد. مربی که این همه محروم می‌شود به تیم ضربه می‌زند. وقتی سرمربی کنار زمین نباشد، تیم ۳۰-۲۰ درصد افت می‌کند. اگر قرار به ادامه همکاری است باید شرایط و ضوابط جدیدی برایش تعیین کنند.

وی تصریح کرد:

با اتفاقات دیروز هم فکر نمی‌کنم خودش تمایل به ماندن داشته باشد. بار اول که این رفتار را انجام داد باید فضای اینجا را برایش کاملا تشریح می‌کردند. خودش هم بعد از این همه مدت باید آشنایی پیدا می‌کرد. یک فصل گذشته و هیچ تغییری در رفتار این مربی ندیدیم. مربی ایرانی هم تا به حال ندیدم چنین حرکاتی انجام بدهد. ۵۰ سال پیش رایکوف کنار زمین بود اصلا چنین حرکاتی انجام نمی‌داد. فوتبالش هم کاملا مورد پسند بود و همه قبول داشتند.

رشیدی در مورد انتقاد هواداران از برخی بازیکنان استقلال، عنوان کرد:

از همان هفته سوم-چهارم گفتم خط دفاع ناهماهنگ است و در سطح این تیم نیست. شاید اگر حسینی نبود شرایط بدتر می‌شد. او تا اواسط فصل یکی از بهترین‌های لیگ بود. این مشکل خط دفاعی است که حریفان راحت صاحب موقعیت می‌شدند. خط دفاع استقلال از اول تا آخر فصل مشکل داشت. نتوانستند در حد نام استقلال کار کنند. باید در خط دفاعی تجدید نظر شود. باید نفرات شایسته بگیرند. دیشب خط دفاعی پرسپولیس عالی بود که البته در تمام فصل این شرایط را داشت. نمی‌خواهم بگویم برخی بازیکنان در حد تیم نیستند اما خط دفاعی استقلال نقص دارد.

وی افزود:

من داور نیستم که در کار داوری دخالت کنم اما آنقدر از نظر فنی حرف هست که به داوری نمی‌رسد. مشکل از تیم استقلال بود. نیمه اول افتضاح و نیمه دوم فقط در اواخر بازی بهتر کار کردند. نیمه اول وقت اضافه اصلا جای حرف ندارد. در نیمه دوم هم اواخرش کمی فشار آوردند. چندسال قبل استقلال هافبک‌های گلساز و دونده‌ای مثل علی کریمی و امید ابراهیمی داشت که در کار دفاعی هم شرکت می‌کردند. دو هافبک مثل آن‌ها نیاز داریم. خط دفاعی باید کلا تغییر پیدا کند و ترمیم شود. در خط حمله هم باید یک مهاجم سرزن و ۶ دانگ داشته باشیم. از قائدی و محبی که وینگر هستند نباید توقع مهاجم نوک داشته باشیم.

رشیدی تصریح کرد:

زمان ما، فقط برای دوستی و رفاقت کنار هم بازی می‌کردیم. حتی پیشنهادات چندبرابر هم داشتیم اما نرفتیم. مثل بازیکنان الان نبود که بالای ۱۰ میلیارد پول بگیریم. قرارداد اول من ۳هزارتومان با ماهی ۲۰۰ تومان بود. پول زیادی نبود اما می‌توانستیم راحت زندگی کنیم. بیشتر از این نبود. الان متاسفانه همه فوتبالیست‌ها دنبال پول، خانه لاکچری‌تر و ماشین بهتر هستند. استقلال قهرمانی‌ها را وقتی از دست داد که تمرین را به خاطر پول تعطیل کردند.

پیشکسوت استقلال در مورد تعویض‌های ساپینتو در بازی روز گذشته، اظهار داشت:

من شهباززاده و رمضانی را در بازی ندیدم. یا خیلی از بازیکنان دیگر که اسمی از آن‌ها نبود. مدام قائدی قائدی! البته یکی از بدشانسی‌های خط حمله مصدومیت ارسلان مطهری بود. یکی دو بازیکن دیگر هم گفتند با مصدومیت بازی کردند.

وی در خصوص تعدد مصدومیت‌های این فصل استقلال گفت:

این بستگی به مربی بدنساز دارد. در اروپا ببینید چه برخوردهایی بین بازیکنان می‌شود اما به کارشان در زمین ادامه می‌دهند. در تیم‌های ایرانی با یک برخورد ساده، بازیکن چند دقیقه روی زمین می‌خوابد. باید ببینیم بدنساز تیم چگونه کار کرده است. اگر کار او خوب بود که این همه مصدوم نمی‌دادند. بدنسازهای خیلی خوبی در ایران داشتیم. بدنسازی پیش فصل یکی از مسائل مهم تیم است. ارسلان مطهری مهره خیلی خوبی بود که تعویضش شوک بزرگی برای تیم شد. او با غیرت و دونده است. دوست داشت کاری انجام بدهد اما نشد. وقتی هم که عوض شد جایگزینی برایش نبود. این هم ضربه مصدومیت بود. آن هم از وضعیت مدیریت، چک‌های برگشتی، چک‌های دو سه بار پرداختی و… استقلال نیاز به خانه تکانی اساسی دارد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بابک قرمز

۱۲ خرداد ۱۴۰۲


یک تحلیل منطقی و بدور از تعصب! درود بر شما پیشکسوت استقلال

بابک قرمز

۱۲ خرداد ۱۴۰۲


یک تحلیل منطقی و بدور از تعصب! درود بر شما پیشکسوت استقلال جناب رشیدی

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار