۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹

خانه خدا خلوت اما دیسکوها شلوغ!!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وبسایت “سعودی لیکس” نوشت: تصاویری که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر می‌کشد. طبق نوشته این وب ...

خانه خدا خلوت اما دیسکوها شلوغ!!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وبسایت “سعودی لیکس” نوشت: تصاویری که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر می‌کشد.

طبق نوشته این وب سایت، در مقابل این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کلوپ‌های شبانه پر از مردان و زنان سعودی را در آستانه آغاز موسم حج منتشر کرده‌اند.

سال گذشته مطبوعات خارجی از پوشش خبری حج، که معمولاً یک رویداد عظیم رسانه‌ای جهانی است، منع شدند. عربستان سعودی اعلام کرده است که به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا و ظهور انواع جهش یافته جدید این ویروس در جهان، موسم حج سال جاری نیز به شهروندان و ساکنان داخل این کشور محدود خواهد شد.

وزارت حج عربستان اعلام کرده است که فقط حدود ۶۰ هزار نفر مجاز به انجام مناسک حج امسال هستند و سن آنها بین ۱۸ تا ۶۵ سال خواهد بود که طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان واکسیناسیون همه آنها انجام شده است.

عربستان سعودی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تنها به ۱۰۰۰ نفر اجازه انجام مناسک حج را داده بود و این درحالی است که معمولاً سالانه بیش از دو میلیون زائر از سراسر جهان مناسک حج را به جای می‌آورند.

از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، عربستان سعودی محدودیت‌هایی را برای تجمع و تعطیلی وضع کرده است. اما مقامات ریاض اکتبر گذشته، تصمیم گرفتند که مسجد الحرام را برای نماز برای نخستین بار در هفت ماه باز کنند و برگزاری عمره را تا حدی در طول سال از سر گرفتند.

سقف حجاج عمره روزانه ۲۰ هزار نفر است که در مجموع ۶۰ هزار نمازگزار مجاز به اقامه نماز روزانه در مسجد الحرام هستند.

وبسایت مذکور گزارش داد: این محدودیت‌ها درحالی است که کلوپ‌های شبانه عربستانی‌ها همچنان دایر هستند و شهروندان شکایات مختلفی را ارائه کرده و به دیسکوها و کلوپ‌های شبانه و همچنین برگزاری مهمانی‌های پر سر و صدا در محله‌های مختلف که هیچ‌گونه برخورد رسمی با آنها نمی‌شود؛ اعتراض کرده‌اند.

سعودی لیکس در ادامه نوشت: موضوع تنها به نادیده گرفتن این شکایت‌ها خلاصه نمی‌شود و نظام عربستان سعودی اقدام به بازداشت کسانی می‌کند که علیه این کلوپ‌های شبانه و مهمانی‌های پر سر و صدا شکایت می‌کنند.

طبق این گزارش، از سوی دیگر و در گامی که نشان دهنده میزان تلاش حاکم دوفاکتوی جوان عربستان (محمد بن سلمان) برای از بین بردن هویت اسلامی مکه و مدینه است، نظام سعودی یک مصلا را از یکی از محله‌های مسکونی از بین برده است. مساله عجیب این است که این مصلا در پی شکایت یک زن در منطقه بسته شده است.

یکی از اهالی منطقه مذکور در این باره گفت: چرا نظام سعودی پس از شکایت میلیون‌ها شهروند، دیسکوها و کلوپ‌های شبانه را نمی‌بندد؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار