۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

خانم سخنگو قانون را نقض کرد!+جزییات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت: این اتهام به دنبال اظهارات جن ساکی درباره رقابت‌های فرمانداری در ویرجینیا مطرح شده است. قانون هچ( Hatch Act) یکی از قوانین فدرال است که بر اساس آن، به جز رئیس‌...

خانم سخنگو قانون را نقض کرد!+جزییات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت: این اتهام به دنبال اظهارات جن ساکی درباره رقابت‌های فرمانداری در ویرجینیا مطرح شده است.

قانون هچ( Hatch Act) یکی از قوانین فدرال است که بر اساس آن، به جز رئیس‌جمهوری، معاون او و شماری از مقام‌های بلندپایه مشخص، مابقی کارکنان امور اجرایی در اداره‌های دولت فدرال، از دخالت در امور سیاسی از جمله استفاده از موقعیت دولتی برای نفوذ در انتخابات، اشتغال در مناصب مرتبط با انتخابات، شرکت در مبارزه‌های سیاسی و جمع‌آوری کمک نقدی برای نامزدها یا احزاب سیاسی، منع می‌شوند.

روز سه شنبه و در جریان این رقابت‌ها وقتی از ساکی درباره نامزدهای مورد حمایت دولت سوال شده بود، پاسخ داد «تری مک آلیف» نامزد دموکرات‌ها مورد حمایت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا است.

وی گفت: فکر می‌کنم رئیس جمهوری می‌خواهد مک آلیف فرماندار سابق، فرماندار آینده ایالت ویرجینیا باشد. ما هر کاری را می‌کنیم تا به فرماندار سابق کمک کنیم؛ ما برنامه‌ای را که او ارائه داده است را قبول داریم.

گروه ناظر دولتی سپس از سازمان مستقل تحقیقات فدرال تحت عنوان دفتر شورای ویژه کاخ سفید خواست درباره احتمال نقض قانون هچ توسط ساکی تحقیقات انجام دهد.

کاخ سفید از پاسخگویی فوری در این زمینه خودداری کرده است.

این گروه اوایل سال جاری بعد از توئیت ساکی درباره مخالفت بایدن با هر گونه تلاشی برای برکناری گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا نامه مشابهی را به شورای کاخ سفید ارسال کرد و خواستار بررسی و تحقیقات درباره نقض قانون فدرال توسط ساکی شد.

نیوسام در انتخابات تاریخی برکناری در ماه سپتامبر پیروز شد. (انتخابات برکناری روالی است که طی آن مردم می‌توانند با رأی مستقیم، فرد انتخاب‌شده‌ای را پیش از اتمام دوره مقرر از منصبش عزل کنند).

کیلی مک‌انانی  سخنگوی کاخ سفید در دولت ترامپ نیز در توئیتی با حمله به ساکی گفت رسانه‌ها باید او را پاسخگو سازند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار