۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران یا اختلال داخلی؟

مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در ایمیلی به دانشجویان و اساتید این دانشگاه کندی و اختلال سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در هفته گذشته را به دلیل حمله سایبری اعلام کرد.

حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران یا اختلال داخلی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در متن این ایمیل اینطور آمده است؛ متاسفانه در این هفته به دلیل کمبود منابع پردازش و حملات سایبری هم زمان در سامانه elern (یادگیری الکترونیکی) با کندی و اختلال رو به رو بودیم.

همین جا از تمامی دانشجویان و اساتید از این بابت عذرخواهی کرده و تلاش میکنیم در هفته آتی مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.

حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران کذب است

اما رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتالی و سرپرست مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران گفت: حمله سایبری به سایت دانشگاه صحت ندارد و اصلا حمله‌ای نبوده است.

بابک سهرابی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اصلا حمله‌ای نبوده است و تنها در سایت داخلی اختلالی به وجود آمد که سریع برطرف شد و مسأله مهمی نبوده است.

او افزود: اگر مسأله مهمی رخ داده بود حتما رئیس دانشگاه و شورای دانشگاه تشکیل می‌شد تا پیگیر موضوع باشیم، اما هیچ خبری نبوده است و سایت دانشگاه حتی یک ثانیه هم قطع نشده است، ما حتی به دانشجویان اختلال داخلی را منتقل کردیم و پیگیر حل همین اختلال داخلی شدیم تا مشکل بزرگتر رخ ندهد.

سهرابی با بیان این که سایبر برای ما حرف اول را می‌زند گفت: در این شرایط هیچ سایتی از دسترس خارج نشده و اتفاقی نیافتاده است.

یاد آور می‌شود؛ پیشتر اخباری مبنی بر حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران منتشر شد که این موضوع موجب اختلال سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران شده است.

منبع:شفقنا به نقل از مهر

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار