۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲

حق با چه کسی است/ دراگان اسکوچیچ یا مهدی طارمی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دراگان اسکوچیچ در مصاحبه‌ای با سایت Vecernji گفته بود: «فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌برانگیز است. چیزی که آنها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است. آنها هن...

حق با چه کسی است/ دراگان اسکوچیچ یا مهدی طارمی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دراگان اسکوچیچ در مصاحبه‌ای با سایت Vecernji گفته بود: «فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌برانگیز است. چیزی که آنها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است. آنها هنوز آنقدر خوب نیستند…» ادعای اسکوچیچ و دیدگاه او درباره بازیکنان ایرانی اما با این واکنش مهدی طارمی در توئیتر مواجه شد؛ «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است.»

پس از چند روز از این اختلاف نظر مشهود یا مناقشه، به نظر می‌رسد اتفاق وحشتناکی میان مربی – بازیکن رخ نداده و تنها دو نظر متفاوت درباره بازیکنان ایرانی مطرح شده است. توانایی تاکتیکی بازیکنان ایرانی در تیمی که امروز اسکوچیچ روی نیمکت آن می‌نشیند مشخص است؛ چرا که بهترین بازیکنان ایرانی که به تیم های خارجی ترانسفر شده اند در تیم ملی ایران حضور دارند.

 

در واقع اسکوچیچ با نسلی طلایی در فوتبال کشور مواجه شده که در طول تاریخ فوتبال ایران کم سابقه است. سردار آزمون و مهدی طارمی زوج خط حمله تیم ملی هستند که خیلی ها پا را فراتر می‌گذارند و این دو مهاجم را با علی دایی و خداداد عزیزی مقایسه می‌کنند.

نسلی که دروازه بانش، پنالتی رونالدو را در جام جهانی مهار کرده است؛ تیمی که در جام جهانی مقابل آرژانتین ایستاد، به اسپانیا ناپلئونی باخت و یکی از موقعیت های حساس همان مسابقه را که می‌توانست منجر به تساوی شود، مهدی طارمی از دست داد. تیمی که با پرتغال به نتیجه تساوی رسید.

حق با چه کسی است/ دراگان اسکوچیچ یا مهدی طارمی؟

همین بازیکنانی که اسکوچیچ از توانایی‌های تاکتیکی آنها ایراد می‌گیرد بهترین نتایج سال‌های اخیر فوتبال ملی را کسب کرده‌اند و در رنکینگ آسیا هم این قدرت را به رخ کشیده‌اند. مشخص نیست اسکوچیچ در کدام تیم، بازیکنانی بهتر از طارمی و سردار آزمون داشته است؟ اگر او چنین تجربه‌ای دارد یا همه ما بی خبریم یا این موضوع آنقدر رمز و راز داشته که گفتنش به صلاح نیست! هر چه هست اینکه نظر اسکوچیچ هم می‌تواند در پاره‌ای مسائل درست باشد.

ما می‌توانیم بازیکنان بهتری داشته باشیم اما وظیفه کشف و ظهور این استعدادها در تیم ملی برعهده کیست؟ مسلما خود اسکوچیچ باید تیم ملی بهتری بسازد و پس از این نسلی که در تیم ملی ایران با همین توانایی های تاکتیکی درخشیده و به فوتبال اروپا ترانسفر شده، نسل بعدی را آقای اسکوچیچ باید به افکار عمومی معرفی کند. مگر او با سلیقه خودش منتخب لیگ را به اردوهای تیم ملی دعوت نمی‌کند؟ اصلا اسکوچیچ برای چه کاری راهی ورزشگاه های مختلف کشور می‌شود؟ بی تردید او از این کار اهدافی را تعقیب می‌کند.

اگر منطق سرمربی تیم ملی را بپذیریم، پس باید منتظر تیمی باشیم که سازنده اش اسکوچیچ است؛ با بازیکنان بهتر و توانمندی های تاکتیکی بالاتر…

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار