۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱) علی اکبر عیوضی گفت: وزیر اقتصاد قول دادند در جلسه امروز ...

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱) علی اکبر عیوضی گفت: وزیر اقتصاد قول دادند در جلسه امروز انشاء الله موافقت نهایی با مصوبه افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد.

پس از کش و قوس‌های فراوان بحث افزایش حقوق بازنشستگان اعم از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر و متوسط‌بگیران (سایر سطوح حقوقی) به‌نظر می‌رسد بالاخره پرونده تایید مصوبه‌ی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در تایید افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی حداقل‌بگیران و ۳۸درصدی سایر سطوح توسط هیئت دولت بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

علی‌اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با تاکید بر بحث مواد قانونی ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ضرورت قانونی تایید مصوبه شورای عالی کار در اسفند سال گذشته مبنی بر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و ۳۸ درصدی سایر سطوح کارگران و بازنشستگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت باید در بحث افزایش حقوق مستمری بازنشستگان به قانون عمل کند و منابع آن نیز موجود است.

وی با اشاره به جلسه اخیر احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم) در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران دعوت شده بودند و به بررسی تاخیر دولت در صدور احکام مربوط به افزایش قانونی حقوق بازنشستگان پرداختند.

عیوضی با تایید اخبار درباره نظر مساعد پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس) و سایر اعضا با افزایش حقوق بازنشستگان و توصیه اکید به دولت در جهت تصویب افزایش قانونی حقوق بنابر مصوبات سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار، بیان کرد: در این جلسه خاندوزی (وزیر اقتصاد) نیز موافقت خود با افزایش حقوق بازنشستگان برای تمام سطوح اعم از متوسط‌بگیر و حداقل‌بگیر بنابر مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ضمن نقل و قول از وزیر اقتصاد تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که در هیئت دولت مخالفتی با افزایش حقوق مستمری بازنشستگان بنابر مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد و تاخیر تصمیم‌گیری دولت در این موضوع دلایل دیگری داشته است.

وی در پایان با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت با همین موضوع افزایش حقوق بازنشستگان، ادامه داد: وزیر اقتصاد قول دادند در جلسه امروز انشاالله موافقت بررسی و موافقت نهایی با مصوبه افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد./ایلنا

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(4 خرداد1401)

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱)

اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟

علی دهقان کیا گفت: ما می‌دانیم شخص رئیس جمهور دلسوز بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و از ایشان می‌خواهیم در امر افزایش حقوق باتوجه به گرانی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها و جراحی اقتصادی تعجیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌نظر می‌رسد بحث افزایش حقوق بازنشستگان در مرحله آخر قرار دارد. بازنشستگانی که چشم انتظار اجرای افزایش مستمری خود بنابر قانون هستند اکنون منتظر هستند که دولت درجلسه امروز بحث تصویب این افزایش را نهایی کند؛ جلسه‌ای که مشخص نیست برگزار شده و هنوز خبری دال بر تصویب این مصوبه از آن بیرون نیامده است، اما بنا بر قول‌های شفاهی وزرا و مسئولان در مجلس نتیجه‌ای جز تایید مطالبات بازنشستگان نباید داشته باشد.

علی دهقان کیا (عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران ایران) با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، نماینده سازمان برنامه بودجه و نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان اظهار کرد: اعضای هیئت دولت طی روزهای گذشته دو جلسه مفصل با اعضای شورای عالی کار در رابطه با افزایش حقوق مستمری بازنشستگان داشتند که یکی از این جلسات هفت تا هشت ساعت نیز به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این جلسات تلاش برخی در هیئت دولت این بود که به نحوی سایر سطوح حقوقی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مشمول مصوبه شورای عالی کار مستثنی شود که خوشبختانه این اتفاق با مقاومت نمایندگان کارگران در شورای عالی و حمایت وزارت کار رخ نداد. ما نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز جلسه‌ای با این دید شرکت کردیم که ممکن است برخی مقامات در جلسه اصرار به مستثنی شدن و افزایش نیافتن سایر سطوح دریافتی بازنشستگان از افزایش ۳۸درصدی مصوب سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

دهقان کیا تصریح کرد: ما این پیش‌بینی را می‌کردیم که آن‌ها روشی برای محاسبه متفاوت و طبقه‌بندی شده افزایش حقوق‌ها یا استثنای کامل متوسط بگیران از قانون را پیشنهاد بدهند، اما موضع ما این بود که محکم بایستیم و ایستادگی کنیم و بگوییم که هرچه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیئت مدیره سازمان تصویب کردند، باید به‌عنوان قانون شناسایی شده و توسط دولت اجرا شود. ما حاضر نشدیم پایین‌تر از این مطالبه حتی به اندازه یک ریال عقب‌نشینی کرده و عدول کنیم.

این فعال حقوق بازنشستگان در ادامه تاکید کرد: هرکس بخواهد از خط قرمز مصوبه قانونی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار عبور کند، در حقیقت می‌خواهد بنای سنتی را بگذارد و دریچه‌ای را باز کند که از پس این دریچه نفوذ جدید، دیگر هر خواسته‌ و تصمیمی را بتوان در مورد حقوق بازنشستگان گرفت. در این جلسه آقایان بیات، اسدی، شادبخش و عسگری از طرف تشکیلات بازنشستگان حضور داشتند و مدام بر این تاکید داشتند که نباید از قانون یک میلی‌متر عقب‌نشینی کرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان اضافه کرد: در ادامه آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه صحبت کردند که ایشان نیز بر مواضع ما بازنشستگان مهر تایید زده و اظهار کردند که سازمان تامین اجتماعی مستقل بوده و منابع و مصارف آن ربطی به دولت ندارد، لذا هر آنچه که مصوبه سازمان تامین اجتماعی بوده طبق سنوات گذشته که دولت فقط امضا کننده بوده باید اجرا شود. وی در جلسه اذعان کرد که با معاون اول رئیس جمهور صحبت کرده و با شخص رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بزودی گفت وگوهای اقناعی انجام خواهد داد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(4 خرداد1401)

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱)

زمان پرداخت اضافه حقوق ها

دهقان کیا اضافه کرد: وزیر اقتصاد نیز در جلسه حضور داشته و گفتند این موضوع به این دلیل مورد تعلل قرار گرفته که در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح نشده و در سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته و به‌دلیل همزمانی با بحث جراحی اقتصادی دولت متاسفانه دچار تاخیر در تصمیم‌گیری شده است. لذا خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان کردند که به‌دلیل وضع بهتر صندوق تامین اجتماعی به نسبت سایر صندوق‌ها ما موظف به کمک به این صندوق هستیم و قول دادند که تا چهل روز آینده نیز بخشی از کسری‌های سازمان را از طریق واگذاری ۹۰هزارمیلیارد تومان شرکت‌های باقی‌مانده، جبران کنند.

وی در رابطه با جلسه امروز هیئت دولت پیرامون تعیین سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان گفت: معمولا دولت هر هفته چهارشنبه جلسه هیئت دولت را برگزار می‌کند، اما ما از محتویات و برگزاری جلسه امروز اطلاعاتی نداریم. ما البته انتظار داریم که دولت خلف وعده نکند و وعده تو خالی ندهد تا بیش از این مردم نسبت به قوای سیاسی کشور بی اعتماد شوند. اگر دولت‌ها در امور مختلف مدام حرف خلاف واقع و وعده بیهوده دهد، ممکن است حرف درست آن‌ها نیز مورد تایید و پذیرش مردم قرار نگیرد. دیروز نیز نظر مقامات در جلسه کمیسیون اقتصاد مجلس مساعد بود و ما امیدواریم برمبنای همان قول‌ها امروز وضعیت حقوق بازنشستگان در هیئت دولت تعیین تکلیف شود.

عضو کانون عالی بازنشستگان بازنشستگان ضمن درخواست از دولت برای تسریع در اجرای قانون برای افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: ما می‌دانیم شخص رئیس جمهور دلسوز بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و از ایشان می‌خواهیم در امر افزایش حقوق باتوجه به گرانی ناشی از هدفمندسازی یارانه و جراحی اقتصادی تعجیل کنند تا بازنشستگان از این حجم از نگرانی موجود خارج شوند./ایلنا

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(4 خرداد1401)

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱)

اعطای سهام تکلیفی به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز آینده

سید احسان خاندوزی نیز جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد احکام مستمری بازنشستگان و اعطای سهام تکلیفی دولت بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی کشور گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف است، برای رد دیون خود به مجموعه تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از سهام شرکت‌ها را به صندوق بازنشستگی واگذار کند.

وی افزود: آئین‌نامه مستقلی برای صندوق بازنشستگی کشوری آماده شده است که ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز آینده در دولت نهایی می‌شود.
وی گفت: بازنشستگان کشور سال گذشته متأثر از مصوبه مردادماه دولت قرار گرفتند، زیرا سهامی که باید به بازنشستگان اختصاص می‌یافت، ایراد داشت و این سهام منجر به گره‌گشایی برای صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری نشد، اما امسال تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از سهام ارزشمند شرکت‌های دولتی را بابت دیون دولت به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی بدهیم که بتواند گره‌ای از کار آن‌ها را باز کند.

وزیر اقتصاد گفت: امسال شاهد خبر‌های خوبی برای بازنشستگان کشور خواهیم بود.

همچنین محسن علیزاده نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان خود را نوکر بازنشستگان می‌دانند و باید مشکلات بازنشستگان حل شود.

وی تأکید کرد: منابع صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و ما در مجلس تمام قد ایستاده‌ایم، از افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان که متأثر از مصوبه شورای عالی کار است دفاع کنیم.

علیزاده همچنین گفت: متأسفانه به خاطر افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران، برخی واحد‌های تولیدی کوچک به تعدیل نیرو روی می‌آورند و از دولت می‌خواهیم با امهال تسهیلات عقب‌افتاده واحد‌های تولیدی کوچک، به ماندگاری آن‌ها کمک کند تا منجر به تعدیل نیرو نشود.

وی همچنین گفت: افزایش حداقل حقوق کارگران حق آنان است و از سال‌های قبل به خاطر تورم این میزان حداقل حقوق عقب مانده بود. باید کاری کنیم از بنگاه‌های کوچک حمایت شود.

گفتنی است در این نشست نمایندگان کانون بازنشستگان دغدغه‌های خود را مطرح کردند./صدا و سیما

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(4 خرداد1401)

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟(۴ خرداد۱۴۰۱)

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خردادماه واریز می‌شود

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن عذر خواهی از بازنشستگان این سازمان اعلام کرد، واریز افزایش حقوق بازنشستگان در صورت ابلاغ به این سازمان در پرداختی خرداد اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن عذر خواهی از بازنشستگان این سازمان اعلام کرد، واریز افزایش حقوق بازنشستگان در صورت ابلاغ به این سازمان در پرداختی خرداد اعمال خواهد شد.

افزایش «حقوق» بازنشستگان همچنان در انتظار مصوبه دولت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید منتظر باشیم در خرداد ماه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم با حقوق خرداد ماه، افزایش‌ها را اعمال کنیم گفت: معوقات فروردین ماه را با حقوق خرداد می‌پردازیم.

میرهاشم موسوی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: طبق قانون، میزان افزایش حقوق باید در دولت و هیئت وزیران به تصویب برسد. این مصوبه هنوز تصویب و به ما ابلاغ نشده است؛ از بازنشستگان عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: به محض ابلاغ، با اعمال افزایش، حقوق بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد. موضوع در حال بررسی و کارشناسی در دولت است. نظراتی هم آن‌ها دارند که پس از بررسی‌ها با ابلاغ مصوبه، افزایش حقوق‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اردیبهشت ماه به اتمام رسیده است و باید منتظر باشیم در خرداد ماه مصوبه را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم با حقوق خرداد ماه، افزایش‌ها را اعمال کنیم گفت: معوقات فروردین ماه را با حقوق خرداد می‌پردازیم و معوقه اردیبهشت ماه را برنامه‌ریزی می‌کنیم که در ماه‌های بعدی پرداخت کنیم.

موسوی افزود: بازنشستگان نگران نباشند ما بعد از ابلاغ مصوبه، موظف هستیم آن را اجرا کنیم./شهرآرا

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار