۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷

حفظ سلامت پاها با رعایت این قوانین ساده!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قطعاً فردی که یک سبک زندگی با فعالیت زیاد دارد، می داند که مراقبت از پا اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا باعث می شود که در طول روز کار های خود را راحت تر به انجام برساند اما بعضی از مراقبت ها از پا هس...

حفظ سلامت پاها با رعایت این قوانین ساده!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قطعاً فردی که یک سبک زندگی با فعالیت زیاد دارد، می داند که مراقبت از پا اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا باعث می شود که در طول روز کار های خود را راحت تر به انجام برساند اما بعضی از مراقبت ها از پا هستند که بسیاری از ما از آن ها آگاهی نداریم و نمی دانیم که دقیقاً باید چه کار کنیم که در این قسمت از بهداشت و سلامت  این مراقبت ها را به شما معرفی می کنیم.

استفاده صحیح از سنگ پا را رعایت کنید

سنگ پا یک گزینه بسیار عالی برای از بین بردن خشکی پوست پا و نرم کردن کف پا است. برای این که این کار را راحت تر انجام دهید، باید پا و سنگ پا را داخل آب قرار دهید. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس پا را خشک کنید اما سنگ پا همچنان باید خیس باقی بماند و با آن به مدت ۲ الی ۳ دقیقه پا را ماساژ دهید. بعد از انجام این کار سنگ پا را بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

حفظ سلامت پا

هرگز پوست خشک را شیو نکنید

هنگامی که می خواهید بدون آب یا کرم های مخصوص، پا را شیو کنید، پوست دچار حساسیت، موهای زیر پوستی یا حتی سوختگی می شود. حتی ممکن است موهای زائد ضخیم در قسمت عمقی پوست ایجاد شوند. پس پوست خشک را شیو نکنید که در غیر این صورت نقاط قرمز و سیاه روی آن ایجاد می شود که علت آن هم شیو با روش غلط است.

سه مرحله شیو را فراموش نکنید

اول پوست را بشویید و قبل از شیو، آن را لایه برداری کنید که تنها راه برای از بین بردن سلول های مرده و چربی روی پوست است که منافذ را بسته اند. سپس اطمینان حاصل کنید که حتماً موس شیو را استفاده کرده اید که باعث نرم کردن پوست و مرطوب کردن بعد از دوش گرفتن می شود.

از کفش راحت استفاده کنید

طبق نظر پزشکان؛ اگر از کفش هایی استفاده کنید که خیلی تنگ هستند و قسمت جلوی کفش باریک است، جوش روی پای شما ایجاد می شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است کفشی بپوشید که در قسمت جلویی پهن بوده و پای شما را آزار نمی دهد.

کفش راحت

از محافظ شست پا استفاده کنید

اگر پینه پا دارید یا استخوان پای شما بیرون زدگی دارد، می توانید از محافظ شست پا استفاده کنید که شکل پای شما را اصلاح می کند و کمتر به سختی می افتید.

اپیلیدی را درست در دست بگیرید

اپیلیدی ها باعث کندن موی زائد از ریشه می شوند اما اگر این کار را اشتباه انجام دهید، مو بریده شده اما از پوست کشیده نمی شود. برای جلوگیری از این اتفاق پوست را لایه برداری کنید و از شکل صحیح این دستگاه کمک بگیرید. آن را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید، به آرامی روی پوست حرکت داده و کمی سبک به آن فشار وارد کنید.

از پوست زانو مراقبت کنید

هایپرپیگمنتیشن یک اتفاق بدون آسیب است اما بعضی از افراد می خواهند که در چنین حالتی پوست تیره زانوی خود را روشن تر کنند. متخصصان پیشنهاد می دهند که از محصولات لایه بردار حاوی آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید که سلول های مرده را از بین می برند و باعث نرم شدن پوست می شوند.

همچنین می توانید از آب آلوورا و زردچوبه برای روشن کردن پوست پا و کاهش پیگمنتیشن استفاده کنید. البته می توانید با استفاده مداوم ضدآفتاب و مرطوب کننده روزانه کاری کنید که این تیرگی اتفاق نیفتد.

تیرگی پوست زانو

بعد از وکس؛ لباس مناسب بپوشید

پارچه های صنعتی باعث آسیب به پوست می شود و بهتر است که روزهای اول بعد از وکس از این لباس ها استفاده نکنید و لباس هایی با الیاف طبیعی و نخی بپوشید.

برای میخچه حتما به پزشک مراجعه کنید

میخچه های بزرگ حس ناراحتی را در شما ایجاد می کند و دیگر با کرم و مراقبت های خانگی بهبود پیدا نمی کنند. باید اجازه دهید که پزشک خودش میخچه را از پای شما خارج کند، در غیر این صورت به مشکل برخواهید خورد.

جوراب نخی نپوشید

داخل پای ما تقریباً ۲۵۰۰۰۰ غده عرق وجود دارد. افرادی که زیاد عرق می کنند، نباید از جوراب نخی استفاده کنند زیرا جوراب نخی باعث جذب رطوبت می شود و آن را تبخیر نمی کند. پس اگر در کل روز جوراب نخی به پا کرده اید، بدانید که پایتان بوی بد خواهد گرفت و باکتری سریع تر رشد می کند. بسیار مهم است که از پارچه های حاوی پلی استر استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار