۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹

حضور مجدد سایمون در کنار فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این ربات که با نام “CIMON-۲” شناخته می‎شود، در سال‏های اخیر و در طی ماموریت‎های گذشته در ایستگاه فضایی بین اللملی حضور داشته است. حال بنابر گزارش‏ها این ربات ارتقا یافته است و به همین ...

حضور مجدد سایمون در کنار فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این ربات که با نام “CIMON-۲” شناخته می‎شود، در سال‏های اخیر و در طی ماموریت‎های گذشته در ایستگاه فضایی بین اللملی حضور داشته است. حال بنابر گزارش‏ها این ربات ارتقا یافته است و به همین دلیل قادر به انجام کارهای پیچیده ‏تری است.

این ربات از زمان خروج لوکا پارمیتانو فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) در فوریه ۲۰۲۰ همچنان در ایستگاه فضایی مانده و قرار است در ماموریت آینده فضانورد آلمانی “ماتیاس ماورر” که در ماه اکتبر و در طی ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس انجام خواهد شد، دوباره بیدار شود.

این ربات در یک پروژه مشترک میان شرکت “آی‌بی‌ام”( IBM)، شرکت “ایرباس”(Airbus) و “مرکز فضایی آلمان” توسعه داده شده است. ربات مذکور به چندین دوربین مجهز است که در اطراف بخش کروی آن قرار گرفته‎اند تا به جهت‌گیری ربات کمک کنند. ۹  میکروفن هم در این ربات قرار دارد که سبب می‌شود ربات دستورات صوتی را تشخیص دهد.۱۲ چرخانه داخلی در ربات هم سبب می‌شود که سایمون خود به هر سمتی بچرخد تا ارتباط چشمی با فضانورد را حفظ کند.

این ربات شناور قادر است در کارهای ساده‌تری مانند عکس گرفتن یا ضبط نمونه‌های صوتی در طول آزمایشات هم استفاده شود.البته حال که این ربات ارتقا یافته قادر به انجام کارهای مهم‌تری نیز خواهد بود.

فضانوردان ماموریت کرو-۳ اسپیس‌ایکس چه کسانی هستند؟

چندی پیش مرکز فضایی جانسون ناسا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از “کایلا بارون”(Kayla Barron) فضانورد ناسا منتشر کرد و گفت وی به عنوان یکی از اعضای ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس ناسا انتخاب شده است. ناسا نیز اخیرا رسماً کایلا بارون را به عنوان چهارمین و آخرین عضو مأموریت کرو-۳ اسپیس ایکس که قرار است طی آن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاده شوند، معرفی کرد.

بارون قرار است در آینده‌ای نزدیک به همراه دیگر فضانوردان ناسا به نام‌های “راجا چاری”(Raja Chari) و “توماس مارش بورن”(Thomas Marshburn) و “ماتیاس ماورر”(Matthias Maurer) فضانورد آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود. این اولین پرواز فضایی بارون، چاری و ماورر و سومین پرواز مارش بورن خواهد بود. این چهار فضانورد در ماه اکتبر سال جاری میلادی برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار