۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹

حرف‌های تکان‌دهنده ویالی درباره سرطان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جانلوکا ویالی درباره مبارزه اش با سرطان پانکراس صحبت کرده و آرزو کرده است که بیماری یک روز خسته شود و راهش را بگیرد و برود. مهاجم و سرمربی سابق چلسی که یکی از بهترین بازیکنان دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی ای...

حرف‌های تکان‌دهنده ویالی درباره سرطان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جانلوکا ویالی درباره مبارزه اش با سرطان پانکراس صحبت کرده و آرزو کرده است که بیماری یک روز خسته شود و راهش را بگیرد و برود.

مهاجم و سرمربی سابق چلسی که یکی از بهترین بازیکنان دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی ایتالیا به شمار می آمد، اکنون در کنار روبرتو مانچینی در کادر فنی تیم ملی ایتالیا به عنوان مدیر تیم حضور دارد. ویالی در سال ۲۰۱۷ دریافت که مبتلا به سرطان پانکراس شده است و سه سال بعد دیگر اثری از بیماری در او نبود.

اما ویالی ۵۶ ساله پذیرفته است که اثرات بلندمدت سرطان همچنان با او باقی می مانند و امیدوار است که بتواند الگویی باری دیگر بیمارانی که در شرایطی مشابه هستند باشد.

ویالی در بخشی از سریال مستند Sogno Azzurru (رویای آبی) که ماجراجویی تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو ۲۰۲۰ را به تصویر می کشد، گفت: “من نمی توانم با سرطان مبارزه کنم زیرا نمی توانم در این نبرد پیروز شوم، این یک حریف بسیار قدرتمندتر از من است.

سرطان یک همسفر ناخواسته است، اما من نمی توانم دراین رابطه کاری کنم. با من سوار قطار شد و من باید به مسیرم ادامه بدهم و سرم را پایین بیندازم و به سفرم ادامه دهم، هرگز تسلیم نشوم، به این امید که روزی این مهمان ناخواسته خسته شود و در آرامش برای سال های طولانی برود و من را ترک کند، زیرا هنوز کارهای زیادی وجود دارد که من می خواهم در این زندگی انجام دهم.

من فهمیدم که مردم می توانند به من نگاه کنند، ببینند که من حالم خوب است و امیدوارم که آنها نیز بتوانند همین کار را انجام دهند. شاید چون من یک فوتبالیست و یک مرد قدرتمند بودم این اتفاق افتاد، اما در عین حال من شکننده و آسیب پذیر نیز هستم، بنابراین فکر می کنم بقیه ممکن است خودشان را در زندگی من ببینند.

من با تمام خطاها و ترس های بسیارم اینجا هستم، اما همچنین این تمایل را نیز دارم که کاری مهم انجام بدهم.”

ویالی از چهار سال پیش که بیماری اش تشخیص داده شد چندین و چند بار تحت شیمی درمان یقرار گرفت و سرانجام در نوامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که بر سرطان فائق آمده است.

تنها چند هفته بعد بار دیگر سرطان برگشت و سرانجام در آوریل سال ۲۰۲۰ بار دیگر ویالی از بیماری رها شد.

در حالی که ویالی با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، به او فرصتی داده شد تا به عنوان مدیر تیم ملی با مربیگری مانچینی، که او را از روزهای حضور در سمپدوریا می شناخت، مشغول به کار شود.

ایتالیا امیدوار است پس از از دست دادن فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اولین باری که از سال ۱۹۵۸ نتوانستند جواز حضور در یک تورنمنت مهم را به دست بیاورند، بتوانند در مسابقات یورو ۲۰۲۰ بدرخشند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار