۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

حذف توییت‌های منتقد مدیریت بحران کرونا توسط دولت هند

[ad_1] توییتر (Twitter) به‌تازگی بیش از ۵۰ توییت انتقاد از نحوه‌ی مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا توسط دولت هند را حذف کرده است. آن‌طور که ورج می‌نویسد، حذف این توییت‌ها به‌ درخواست مستقیم دولت هند انجام شده است. طبق گزارش‌ها، دولت هند جمعه‌ی...

حذف توییت‌های منتقد مدیریت بحران کرونا توسط دولت هند

[ad_1]

توییتر (Twitter) به‌تازگی بیش از ۵۰ توییت انتقاد از نحوه‌ی مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا توسط دولت هند را حذف کرده است. آن‌طور که ورج می‌نویسد، حذف این توییت‌ها به‌ درخواست مستقیم دولت هند انجام شده است.

طبق گزارش‌ها، دولت هند جمعه‌ی گذشته «دستوری اضطراری» به توییتر برای سانسور ۵۲ توییت فرستاده است. در حساب‌های کاربری سانسور شده نام یکی از اعضای پارلمان هند، دو فیلم‌ساز، یک بازیگر و وزیر ایالت بنگال غربی دیده می‌شود.

فردی به نمایندگی از توییتر می‌گوید اگر توییت‌ها قوانین محلی هند را نقض کنند، توییتر ممکن است دیده شدن برخی توییت‌های خاص توسط افراد ساکن در هند را غیر ممکن کند. توییتر می‌گوید پیش از پنهان کردن محتوای حساب‌های کاربری، به صاحب حساب‌ها اطلاع داده است که این اقدام در پی درخواست قانونی دولت هند انجام می‌شود.

نماینده‌ی توییتر در ایمیلی به ورج می‌گوید: «وقتی درخواست قانونی معتبری به ما می‌رسد، آن را در چارچوب قوانین شبکه‌ی اجتماعی توییتر و قوانین محلی بررسی می‌کنیم. اگر توییت قوانین توییتر را نقض کند، از این شبکه‌ی اجتماعی حذف می‌شود. اگر تشخیص داده شود که توییت در حوزه‌ی قضایی خاصی ناقض قوانین است اما در تضاد با قوانین توییتر نیست، ممکن است دسترسی به محتوای توییت را صرفا در هند غیر ممکن کنیم. در تمامی شرایط، وضعیت را مستقیما به صاحب حساب کاربری توضیح می‌دهیم تا بداند دستور قانونی در ارتباط با حساب کاربری دریافت کرده‌ایم.» 

این نخستین باری نیست که توییتر تن به خواسته‌ی دولت هند می‌دهد. در جریان تظاهراتی که کشاورزان هند در زمستان سال گذشته انجام دادند، توییتر بیش از ۵۰۰ حساب کاربری را به‌طور دائمی مسدود و دسترسی به شماری دیگر از حساب‌های کاربری را در داخل هند غیر ممکن کرد.

نیویورک تایمز در آن زمان گزارش داد دولت هند به توییتر به دلیل ناهماهنگی با قوانین محلی این کشور اخطار داده است و اگر توییتر درخواست دولت را قبول نمی‌کرد، ممکن بود کارمندان این شبکه‌ی اجتماعی در هند زندانی شوند. از بین حساب‌های کاربری که زمستان گذشته مسدود شدند می‌توانیم به The Caravan (مجله‌ی خبری هندی) اشاره کنیم؛ البته بعداً این حساب کاربری به توییتر بازگردانده شد.

هند انتشار مقاله‌هایی که به زعم این کشور، حاوی اتهامات ناروا هستند ممنوع اعلام کرده است. همچنین مقاله‌هایی با محوریت تحریک خشونت اجازه‌ی انتشار ندارند.

مقاله‌های مرتبط:

ظاهرا یکی از توییت‌هایی که به‌تازگی در هند سانسور شده اما هنوز در خارج از این کشور قابل‌ دسترس است، این توییت از مولوی گاتاک بوده. گاتاک در این توییت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را به «کوچک شمردن جدی بودن همه‌گیری ویروس کرونا» متهم کرده است.

گاتاک در توییت خود نوشته است: «هند هیچ‌گاه نخست‌وزیر نارندا مودی را به‌ خاطر اینکه نقش خود را در وضعیت کرونا به‌خوبی ایفا نکرد و به خاطر سوء مدیریتش این همه آدم فوت کردند، نمی‌بخشد. در دورانی که هند وارد بحران سلامت شده است، نخست‌وزیر تصمیم می‌گیرد میلیون‌ها واکسن را به کشورهای دیگر صادر کند.» 

آمار نشان می‌دهد وضعیت ابتلای مردم به کرونا و مرگ‌و‌میر ناشی از این ویروس در هند بسیار وخیم شده؛ به‌حدی که نظام سلامت هند را در هم‌ کوبیده است. گفته می‌شود ونتیلاتور، دارو و اکسیژن در هند بسیار کمیاب است. بر اساس ادعای مرکز تحقیقاتی جانز هاپکینز، روز جمعه ۳۴۶,۷۸۶ نفر مبتلا به ویروس کرونا در هند شناسایی شده است که رکورد جدیدی به‌حساب می‌آید. مرگ ۲۶۲۴ نفر در همان روز نیز رکورد جدیدی محسوب می‌شود. تاکنون کمتر از ۱٫۵ درصد از کل جمعیت هند واکسینه شده‌اند.



[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار