۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲/ زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح+ فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی+ جزئیات پرداختی های فروردین ماه امروز ۱۲ فروردین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد و پس از کش و قوس فراوان همچنان بسیاری از بازنشستگان از وضعیت دریافتی خود ناراضی هستند.  حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همیشه از چال...

جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1402/ فیش حقوقی بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد و پس از کش و قوس فراوان همچنان بسیاری از بازنشستگان از وضعیت دریافتی خود ناراضی هستند.  حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همیشه از چالش های بزرگ این قشر زحمتکش بوده است. بازنشستگانی که همه عمر جونی خود را صرف تعالی و اعتلای جامعه ما کردند، این روزها انتظار دارند تا دریافتی هایشان حداقل کفاف زندگی روزمره یشان را بدهند. بازنشستگانی که هرکدام چندین بچه و نوه دارند… بسیاری از بازنشستگان با وجود سالها زحمت وتلاش شبانه روزی همچنان مستاجر هستند و علاوه بر مخارج سنگین زندگش امروز نیمی از دریافتی هرماه خود را به صاجبخانه می دهند. در ادامه تلاش کردیم زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح را جویا شویم و فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و  جزئیات پرداختی های فروردین ماه را بررسی کنیم.

 

رسمی از حقوق بازنشستگان در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱/ افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲/زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح+ آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

سایت صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱/ آخرین اخبار از رتبه بندی معلمان امروز ۱۵ فروردین/ medu.ir حکم کارگزینی+ اعتراض معلمان به رتبه بندی امروز

آخر سال که می‌شود همه به ویژه بازنشستگان به دنبال یک خبر مهم هستند، یعنی افزایش حقوق بازنشستگان و میزان آن، امسال هم که با این شرایط نابسامان اقتصادی که همه از نظر معیشت و درآمد دچار مشکل شده‌اند بازنشستگان بیشتر نگران هستند؛ چراکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه افزایش کمتری داشته است. ما در این مطلب به بررسی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ پرداختیم. با ما همراه باشید.

 

افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

هر ساله زمانی که دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌دهد، در آن میزان افزایش حقوق بازنشستگان هم مورد بررسی قرارگرفته است و تکلیف آن هم معلوم می شود. همانطور که در مقاله‌های قبلی نورا درباره حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۲ صحبت کردیم در اینجا درباره افزایش حقوق بازنشستگان توضیح خواهیم داد.

در همین رابطه چندی پیش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رقم ۲۰ درصدی اشاره کرد؛ این کمیسیون گفته است:

با مصوبه اعضا، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان به‌میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

 

 

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، کشوری و لشکری

در ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس، به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ اشاره شد. البته در این لایجه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هم بررسی شده است.

در ادامه به بررسی حقوق هر یک از بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری خواهیم پرداخت.

 

حداقل حقوق بازنشستگان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

در لایحه دولت به مجلس اشاره شده است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ [اعم از بازنشستگان، وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی] نباید کمتر از ۶,۳۰۰,۰۰۰ هزار تومان باشد.

بنابر اعلام دولت حداقل حقوق بازنشستگان (تامین اجتماعی، کشوری و لشکری) ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

به استناد لایحه بودجه دولت که در ۲۷ بهمن به مجلس ارائه شد

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

 

عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز خواهد شد؟

در این زمینه رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفته است:

عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۱۵ اسفند پرداخت خواهد شد. بنا بر اعلام دولت، عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. ‌

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی

 

افزایش حق اولاد و کمک هزینه عائله مندی در ۱۴۰۲

در رابطه با افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بحث هزینه عائله‌مندی و حق اولاد نیز مطرح است. امتیاز حق اولاد و کمک هزینه عائله‌مندی در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای شاغلان و بازنشستگان به ترتیب ۲۲۸۰ و ۱۰۵۰ امتیاز خواهد بود. همچنین حداقل حقوق و دستمزد و مزایای شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، همانند حقوق بازنشستگان ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است.

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | برنامه دولت ۱۳ از افزایش حقوق باازنشستگان تا افزایش قدرت خرید این قشر و کاهش فاصله طبقاتیافزایش حقوق بازنشستگان ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | برنامه دولت ۱۳ از افزایش حقوق باازنشستگان تا افزایش قدرت خرید این قشر و کاهش فاصله طبقاتی

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۱

در جدول زیر می‌توانید به صورت خلاصه میزان افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان را مشاهده کنید:

حداقل افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۲ میزان عیدی بازنشستگان ۱۴۰۱
۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
جدول عیدی و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

جمع بندی از افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

همانطور که مبلغ حداقل دستمزد کارگران همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با وجود اینکه در اسفند ماه به سر می‌بریم هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است، میزان افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شده و رقم آن ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. با این حال اگر سوالی درباره این موضوع دارید با ما در میان بگذارید تا به آن پاسخ دهیم.

 

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۲، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۲، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

حقق بازنشستگان

آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / مصوبه امروز هیات دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۲

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

 

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

 

فیش حقوقی مستمری بگیران

 

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

 

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

 

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

 

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

 

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

نمونه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

مستمری بگیران ۱۴۰۲ برای آنکه هر ماه فیش حقوقی مستمری و یا بازنشستگی خود را در پرتال سازمان تامین اجتماعی مشاهده نمایند می بایست ابتدا در سایت این سازمان ثبت نام و گذر واژه تامین اجتماعی دریافت نمایند. پس از ثبت نام و اختصاص گذرواژه تامین اجتماعی برای خود، می توانند به راحتی فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را دریافت نمایند که در تصویر زیر یک نمونه فیش حقوقی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی آورده شده است.

 

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیش حقوقی مستمری بگیران در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فیش حقوقی مستمری بگیران پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

۱- ✔️ براساس قانون تامین اجتماعی بازنشستگی به چه معناست ؟

✔️ طبق تعریف قانون تامین اجتماعی بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون که در مقاله قوانین مربوط به بازنشستگی به طور کامل توضیح داده شده است .

 

۲- ✔️ مستمری بگیران ۱۴۰۲ از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند ؟

✔️مستمری بگیران و بازنشستگان محترم در سال ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به سامانه تامین اجتماعی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده کنند که راهنمای تصویری نحوه دریافت فیش حقوقی در مقاله آورده شده است .

 

۳- ✔️ مستمری بازنشستگی از چه زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد ؟

✔️ مستمری بازنشستگی از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی ، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید و یا آنکه بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد که جزئیات مربوط به آن در مقاله آورده شده است .

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بازنشسته

۱۳ فروردین ۱۴۰۲


کسردودرصدماده 89برای چیست؟

م

۱۴ فروردین ۱۴۰۲


حق مسکن معلولان بدون خونه #یارانه_معلولان? #ماده_۲۷_معلولان_شدید_و_خیلی_شدید? #سهام_عدالت_جاماندگان_بهزیستی_واریز_کنید? #معشیت_معلولان_? #وضعیت_بد_خانواده_های_مددجویان? #همیشه_شرمنده_زنو_بچه_هامون_هستیم_با_اندک_حقوق_ماهیانه_? #حق_مسکن_مددجویان_بدون_خونه_اجاره_نشین سلام لطفا عیدی معلولان تا به امسال ۱۴۰۱سابقه نداشت عیدی معلولان واریز نکنند هنوز ۱۳روز از عید گذشته خبری از عیدی معلولان نیست پیگیری کنید لطفا واریز بشه همچنین سهام جاماندگان بهزیستی زودتر بحساب سرپرستشان واریز کنید ممنون حتی با ۳ معلولیت شدید خونه هم نداریم اجاره نشین هستیم سپاسگزارم زودتر واریز کنید???

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار