۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳

حالا حالاها استقلال و پرسپولیس به آسیا نمی‌روند/ با این روش واگذاری سرخابی را به چاه می‌اندازید/ کیفیت لیگ ایران سطح نازلی پیدا کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سید کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره دیدار تیم های استقلال تهران و گل گهر سیرجان همچنین تصمیمات AFC برای معرفی نماینده های ایران به لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا اظهاراتی را مطرح کرد. مدیر...

حالا حالاها استقلال و پرسپولیس به آسیا نمی‌روند/ با این روش واگذاری سرخابی را به چاه می‌اندازید/ کیفیت لیگ ایران سطح نازلی پیدا کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سید کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره دیدار تیم های استقلال تهران و گل گهر سیرجان همچنین تصمیمات AFC برای معرفی نماینده های ایران به لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا اظهاراتی را مطرح کرد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «به هرحال AFC در نظر دارد شرایطی را فراهم کند که سطح برگزاری مسابقات فوتبال در ایران به سطح بین‌المللی برسد و البته این تدبیرش عمومی بوده و فقط برای ایران نیست».

وی افزود: «AFC تلاش دارد همواره با سهمیه بندی کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شرایطی ایجاد کند که  فدراسیون‌های عضو، سال به سال خودشان را با شرایط و استانداردهای مورد نظرش هماهنگ‌تر کنند اما متاسفانه این وضعیت در کشور ما سال به سال نزول پیدا می‌کند و باشگاه‌هایی که از دسته پایین‌تر به بالا می‌آیند کمتر از قبلی‌ها دارای استانداردهای حرفه‌ای هستند. در واقع ما در جهت عکس چیزی که AFC مدنظرش است حرکت می‌کنیم».

این مدیر با سابقه خاطرنشان کرد: «نمونه‌های زیادی هم داریم. یکی از آنها شهرخودرو مشهد است که هیچکس نمیداند مالکش چه کسی است و چند نهاد هم زمان ادعای مالکیتش را دارند. دیگری باشگاه مازندرانی است که با توجه به قرار گرفتن در یک استان زرخیز، فاقد یک زمین استاندارد برای برگزاری مسابقاتش است و فوتبالش را در یک استان دیگر انجام می‌دهد».

اولیایی تاکید کرد: «متاسفانه با وجود این مسیر، همچنان دولتمردان، سیاسیون و مدیران غیر ورزشی اصرار دارند باشگاه‌های ما با چنین سطحی از استاندارد لیگ را برگزار کنند. در واقع یک لیگ باری به هر جهت برگزار می‌شود تا آقایان به مقاصدشان برسند. به همین خاطر است که ما AFC را مجبور کردیم چنین تصمیمی بگیرد که به اعتقاد من تصمیم درستی است. اینکه فدراسیون خودش با توجه به استانداردهای لازم مجوز حضور در لیگ قهرمانان را برای باشگاه هایی که از هر نظر شرایط درستی دارند صادر کند».

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این باره که با این شرایط آیا استقلال و پرسپولیس در دوره بعد لیگ قهرمانان باز هم از آسیا حذف می‌شوند یا نه، توضیح داد: «متاسفانه با شرایطی که برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شده این دو باشگاه را به چاهی می‌اندازند که دیگر بیرون آمدن از آن به این راحتی ها نیست. دیروز رسماً فرابورس و مدیر محترم بخش خصوصی سازی اعلام کرد که قرار است ۱۰ درصد یکی از این دو تیم به فرابورس واگذار شود و ۹۰ درصد در اختیار دولت بماند. دیگری یازده و نیم درصد از سهامش واگذار شود و هشتاد و هشت و نیم درصد آن همچنان کماکان در اختیار دولت باشد! با این شرایط هم مالکیت به بخش خصوصی واگذار شده و هم مالکیت دولتی ادامه پیدا می‌کند، اما با این وضعیت مسیری که انتخاب شده نوعی ازسر بازکردن به نظر می‌رسد. وقتی با این شرایط دو باشگاه همچنان تحت مالکیت دولت باشند قوانین فیفا درباره بحث حرفه‌ای‌گری رعایت نشده و حالا حالاها استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند».

اولیایی درباره تقابل تیم‌های استقلال و گل گهر با توجه به حضور قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی روی نیمکت دو تیم اظهار داشت: «رسالت اصلی در برگزاری مسابقات فوتبال، لذت بردن مردم و سرگرمی‌است که امیدوارم این موضوع در این دیدار رعایت شود. گرچه افسوس می‌خوریم که سطح مسابقات به قدری نازل شده که همه معیارهای ارزیابی تنها در کسب سه امتیاز خلاصه می‌شود! اما با این حال رویارویی تیم های امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی قطعاً برای طرفداران فوتبال جذاب خواهد بود. البته استقلال در صدر جدول است و تیم گل گهر در رده های پایین تر ولی به طور کلی امیدوارم فوتبالی از دو تیم شاهد باشیم که همه از دیدنش لذت ببرند».

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار