۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷

جنگ ویژه سرخابی‌ها؛ آخرین خرید خارجی بازار تابستانی سهم کیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جنگ ویژه سرخابی‌ها؛ آخرین خرید خارجی بازار تابستانی سهم کیست؟.  بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یکی از فصول کم‌سابقه در تاریخچه ادوار لیگ برتر از حیث حضور بازیکن خارجی است و ۱۰ تیم با جذب ب...

مشکلات استقلال و پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جنگ ویژه سرخابی‌ها؛ آخرین خرید خارجی بازار تابستانی سهم کیست؟.  بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یکی از فصول کم‌سابقه در تاریخچه ادوار لیگ برتر از حیث حضور بازیکن خارجی است و ۱۰ تیم با جذب بازیکن خارجی در جستجوی موفقیت و مدعی شدن هستند. خریدهای خارجی با رزومه‌ای مختلف که به رقابت‌های لیگ حساسیت و جذابیتی دوچندان بخشیده و هواداران فوتبال در ایران چشم‌انتظار دمیده شدن سوت آغاز فصل جدید رقابت‌ها هستند تا عملکرد خارجی‌های تازه‌وارد و چهره‌های باسابقه و کهنه‌کار را تماشا کنند.

سازمان لیگ فوتبال ایران با تغییر موعد اتمام فرصت فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، ۳۰ مردادماه را آخرین فرصت برای خرید بازیکن در بازار تابستانه پیش از شروع لیگ بیست‌ودوم اعلام کرده و تیم‌های لیگ برتری در تلاش هستند تا براساس خواسته‌های کادرفنی خود نقاط ضعف‌شان را تا پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات برطرف کنند.

سپاهان اصفهان فعال‌ترین تیم در جذب بازیکن خارجی در بازار تابستانه بوده است. طلایی‌پوشان براساس خواسته‌های ژوزه مورایس از هر چهار سهمیه جذب بازیکن خارجی خود بهره بردند و برای ستارگان از دست داده خود، جانشینی خارجی برگزیدند. از الویس کامسوبا وینگر استرالیایی تا مانوئل فرناندز هافبک شناخته‌شده فوتبال پرتغال و رناتو داسیلویرا و نیلسون جونیور که هر دو مدافع برزیلی هستند و برای تقویت خط دفاعی طلایی‌پوشان به جمع شاگردان مورایس پیوسته‌اند.

مدیران سپاهان امیدوارند با برآورده کردن خواسته‌های مورایس و استفاده از هر چهار سهمیه خارجی خود بتوانند در فصل جدید لیگ برتر به موفقیت برسند و جام قهرمانی لیگ را به اصفهان برده و به طلسم ۷ ساله تیم‌شان برای فتح جام قهرمانی لیگ برتر پایان بدهند و ششمین جام را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.

مدافع عنوان قهرمانی بازیکن خارجی می‌خرد؟

آبی‌پوشان پایتخت هدف اصلی خود در بازار تابستانه را حفظ بازیکنان فصل گذشته قرار دادند و با توجه به اینکه فرهاد مجیدی از هر ۴ سهمیه خرید خارجی تیمش در لیگ بیست‌ویکم استفاده کرده بود، مدیران باشگاه بعد از نظر نهایی سا پینتو برای حفظ سه بازیکن خارجی آبی‌پوشان تلاش کردند. رودی ژستد تنها بازیکن خارجی جداشده از جمع استقلالی‌ها بود که چند روز بعد از قهرمانی آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم، خبر جدایی‌اش را رسمی کرد.

کوین یامگا و عزیزبک آمانوف با توجه به اینکه هنوز یک فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد داشتند و سا پینتو نیز نظر مساعدی روی آن‌ها داشت، با شروع تمرینات استقلال به تهران سفر کردند و چالش اصلی مدیران باشگاه، حفظ رافائل سیلوا بود که در نهایت این مدافع برزیلی هم ماندنی شد تا استقلالی‌ها در بازار تابستانه تنها یک سهمیه خرید بازیکن خارجی داشته باشند.

سا پینتو برای استفاده از سهمیه خرید بازیکن خارجی با وسواس ویژه‌ای در حال بررسی است. او با توجه به منتفی‌شدن انتقال محبی به دنبال جذب وینگر خارجی بود اما حالا و بعد از توافقات به‌دست آمده با محمد محبی، نظر سرمربی پرتغالی استقلال تغییر کرده و او در تلاش برای جذب یک هافبک بازی‌ساز خارجی است. هر چند که گفته می‌شود با توجه به فاصله کوتاه تا شروع لیگ برتر، این احتمال وجود دارد که ریکاردو سا پینتو خرید بازیکن خارجی برای تیمش را به نیم‌فصل موکول نموده و در آن برهه با توجه به شناخت نقاط ضعف تیمش اقدام به استفاده از سهمیه خرید بازیکن خارجی آبی‌ها کند.

رویای پرسپولیسی‌ها؛ خرید مهاجم خارجی!

پرسپولیس در فصل گذشته لیگ برتر در شرایطی از ۳ سهمیه خارجی خود استفاده کرد که هر ۳ بازیکن سرخ‌پوشان پایتخت آسیایی بودند. منوچهر صفروف و وحدت هنانوف برای تقویت خط دفاعی پرسپولیس و شرزود تمیروف برای تقویت خط حمله سرخ‌پوشان با نظر یحیی گل‌محمدی جذب شده بودند اما هیچکدام از آن‌ها نتوانستند کارایی لازم را برای تیم‌شان داشته باشند و همین مسئله باعث شد تا گل‌محمدی نام صفروف را در فهرست مازاد تیمش جای دهد و احتمال جدایی تمیروف نیز وجود دارد.

سرمربی پرسپولیس از ابتدای آغاز به کار پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی به دنبال جذب مهاجم خارجی بود و حالا بعد از گذشت نزدیک به دو ماه، گفته می‌شود که مدیران سرخ‌پوش در نهایت با گزینه‌ای مناسب برای تقویت خط حمله پرسپولیس به توافق رسیده‌اند و قرار است مهاجم خارجی سرخ‌پوشان پایتخت طی روزهای آینده به تهران سفر کند و احتمالاً یکی از آخرین خریدهای خارجی پنجره تابستانی لیگ شود.

بردیف آخرین بمب بازار نقل‌وانتقالاتی را می‌ترکاند؟

مدیران باشگاه تراکتور با توجه به قیمت‌گذاری کاذب برخی بازیکنان داخلی از همان ابتدای آغاز به کار پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی به دنبال افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی بودند و هدف‌شان بستن فهرست تراکتور با حضور متعدد بازیکنان خارجی بود که البته درخواست‌شان مورد پذیرش سازمان لیگ قرار نگرفت تا با هدف جذب ۴ بازیکن خارجی فعالیت خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه را دنبال کنند و براساس خواسته‌های قربان بردیف لیست نفرات‌شان را تکمیل نمایند.

تراکتوری‌ها در اولین اقدام به سراغ جذب پدیده عراقی رفتند و با صفا هادی به توافق رسیدند. ریکاردو آلوز پرتغالی و گوستاوو واگنین وینگر دورگه برزیلی – ایتالیایی دومین و سومین خرید خارجی سرخ‌پوشان تبریزی در بازار تابستانه بودند و حالا همگان چشم‌انتظار آخرین خرید خارجی مدیران تراکتور در بازار تابستانه هستند.

سرخ‌پوشان تبریزی که در تقلا برای جذب سعید عزت‌اللهی هستند، برای تقویت فاز هجومی تیم‌شان براساس خواسته‌های قربان بردیف قصد دارند که از بازیکن خارجی استفاده کنند و مذاکرات برای انجام چهارمین خرید خارجی تراکتوری‌ها در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر از آخرین خرید خارجی سرخ‌پوشان رونمایی شود.

مهاجم سودانی معادلات را تغییر می‌دهد؟

انتقال هانسل زاپاتا به آلومینیوم اراک، احسان پنشنبه به ذوب‌آهن اصفهان، کریستوفر کنت به فولاد خوزستان، وسلی گومز دوس‌سانتوس به گل‌گهر سیرجان، جفرسون باهیا و لوسیانو پریرا به مس رفسنجان و آداما نیان به نساجی مازندران از دیگر نقل‌وانتقالات خارجی به ثبت رسیده در بازار تابستانه پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم است.

تیم‌های لیگ برتری در فاصله یک هفته تا آغاز فصل جدید لیگ برتر، فهرست نفرات تیم‌شان را بسته‌اند و به نظر نمی‌رسد خرید ویژه‌ای از سوی اکثریت تیم‌های لیگ به انجام برسد. در این بین، مدیران آلومینیوم اراک درصدد جلب نظر مهاجم مورد علاقه مهدی رحمتی هستند و در این زمینه مذاکرات با مهاجم تیم ملی سودان در حال انجام است.

والنتینو یویل مهاجم بلندقامت و ۲۷ ساله سودانی در روزهای گذشته به ایران سفر کرده و در تمرینات آلومینیوم اراک حضور یافته و گفته می‌شود تا پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر، قرارداد این مهاجم سودانی با اراکی‌ها نهایی می‌شود و یویل یکی از بازیکنانی است که این شانس را دارد تا در بازار تابستانه عنوان آخرین خرید خارجی را به‌دست آورد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط