۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱

جلسه پرتنش در کنگره آمریکا درباره افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به نقل از سی ان ان، شماری از اعضای کنگره آمریکا جلسه محرمانه مربوط به بررسی اوضاع افغانستان را به نشانه اعتراض ترک کردند. بر این اساس، روز گذشته (چهارشنبه) جلسه محرمانه‌ای با شرکت مقامات وزارت امور...

جلسه پرتنش در کنگره آمریکا درباره افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به نقل از سی ان ان، شماری از اعضای کنگره آمریکا جلسه محرمانه مربوط به بررسی اوضاع افغانستان را به نشانه اعتراض ترک کردند.

بر این اساس، روز گذشته (چهارشنبه) جلسه محرمانه‌ای با شرکت مقامات وزارت امورخارجه آمریکا و شماری از اعضای کنگره در واشنگتن برگزار شد. در این جلسه، مقامات وزارت امور خارجه به تشریح سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع افغانستان پرداختند و اینکه دولت بایدن برای خارج کردن اتباع آمریکایی از افغانستان چه اقداماتی صورت داده است.

در این جلسه تنش‌ها و گفتگو‌ها میان طرف‌ها بالا گرفت. در نهایت، شماری از اعضای کنگره آمریکا از شدت عصبانیت جلسه را با اعتراض ترک کردند. این جلسه پشت در‌های بسته برگزار شد و اعضای کنگره به شدت ناراحت بودند. در کنار مقامات وزارت امورخارجه که میزبان این نشست بودند، شماری از مقامات وزارت دفاع و وزارت امنیت داخلی آمریکا حضور داشتند.

بر اساس گزارش منابع مطلع، مقامات وزارت امورخارجه در این جلسه توجیهی نتوانستند پاسخ سوالات ابتدایی اعضای کنگره را نیز بدهند از قبیل اینکه در حال حاضر چند آمریکایی به طور دقیق در افغانستان حضور دارد، زندگی چند افغانستانی در معرض خطر قرار دارد و چند نفر خواهان خروج از افغانستان هستند.

اعضای کنگره که از این توضیحات ناراضی بودند و جلسه را ترک کردند از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه بودند. آن‌ها اعلام کردند اطلاعات لازم برای پی بردن به اوضاع افغانستان را دریافت نمی‌کنند و نمی‌دانند برای خارج کردن اتباع آمریکایی از افغانستان چه کار باید بکنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار