۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

جف بزوس شایسته دریافت نشان بال های فضانوردی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از دیلی میل، با وجود آنکه جف بزوس، بنیانگذار آمازون به مرز فضا سفر کرده، اما احتمالاً شایسته نشان بال‌های فضانوردی به حساب نمی‌آید. زیرا سازمان فدرال هوانوردی آمریکا قوانین خود در این زمینه...

جف بزوس شایسته دریافت نشان بال های فضانوردی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از دیلی میل، با وجود آنکه جف بزوس، بنیانگذار آمازون به مرز فضا سفر کرده، اما احتمالاً شایسته نشان بال‌های فضانوردی به حساب نمی‌آید. زیرا سازمان فدرال هوانوردی آمریکا قوانین خود در این زمینه را سختگیرانه تر کرده است.

سه شنبه هفته گذشته بزوس همراه بردارش و همچنین جوان‌ترین و سالمندترین فرد به مرز فضا رفت و پس از چند دقیقه بی وزنی دوباره به زمین بازگشت.

به نوشته نشریه ایندپندنت، طبق قانون جدید افرادی می‌توانند نشان بال فضانوردی را دریافت کنند که جزو خدمه پروازهای مجاز هستند و به ایمنی پرواز کمک می‌کنند. علاوه بر آن نشان مذکور به افرادی تعلق می‌گیرد که بیش از ۵۰ مایل از زمین فاصله بگیرند.

طبق قوانین اصلاح شده سازمان فدرال هوانوردی، خدمه پروازهای تجاری نیز باید نشان دهند فعالیت‌هایشان طی پرواز به حفظ ایمنی پروازهای انسانی کمک می‌کند و آنها فقط مسافر نیستند تا بتوانند نشان بال‌های فضانوردی را به طور رسمی دریافت کنند.

این نشان از لحاظ قانونی اهمیت یا برتری ندارد بلکه بخشی از تشریفات فضانوردی است. اداره هوانوردی فدرال این قوانین را وضع کرده تا حمل و نقل فضایی را ترویج و همچنین بر ایمنی نظارت کند.

این درحالی است که پرواز بزوس به مرز فضا از زمین کنترل می‌شد و هیچیک از مسافران نقشی در هدایت فضاپیما نداشتند، بنابراین آنها نمی‌توانند نشان بال‌های فضانوردی را دریافت کنند.

اما در خصوص پرواز ویرجین گالاکتیک کمی سردرگمی وجود دارد. پرواز ریچارد برانسون (بنیانگذار ویرجین گالاکتیک) و ۳ خدمه دیگر برای آزمایش فضاپیما انجام شد. از سوی دیگر هر ۴ مسافر مسئولیت ارزیابی سخت افزار کابین یا انجام آزمایشی در فضای زیر مدار زمین را داشتند. اما شایستگی آنها برای دریافت نشان بال‌های فضانوردی مربوط به انجام فعالیتی طی سفر است که به ایمنی آن کمک کند.

طبق قوانین ناسا فرد پس از تکمیل دوره ۳ ساله آموزشی، فضانورد به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار