۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

جزئیات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان + خواسته ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌های خود را به وی اعلام کردند. ایلنا در ادامه نوشت: بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه خود به «حجت الله عبدالملکی» ...

همسان سازی حقوق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌های خود را به وی اعلام کردند.

ایلنا در ادامه نوشت: بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه خود به «حجت الله عبدالملکی» با اشاره به گذشت حدود ۷۰ سال از تاسیس یک نهاد متمرکز در قالب نظام عمومی بیمه‌های اجتماعی برای پوشش بیمه‌های اجباری و اختیاری و فراگیری پوشش‌های آن که در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را دربرمی‌گیرد، یادآور شدند که این نهاد عمومی غیردولتی درگیر مشکلات و نواقص متعددی است که نشات گرفته از تصمیمات سلیقه‌ای برخی مدیران است.

این بازنشستگان خطاب به عبدالملکی نوشتند: یقینا جنابعالی با اشراف و آگاهی دقیق و کامل وارد عرصه‌ای شده‌اید که یکی از مهمترین و حساس‌ترین سازمان‌های زیر مجموعه آن وزارتخانه سازمان تامین اجتماعی است؛ سازمانی که در صورت نظم مالی و رفع مشکلات آن براحتی می‌توان آن را به یک سازمان و بنگاه اقتصادی قدرتمند تبدبل کرد تا بتواند بهترین و بروزترین خدمات رفاهی و درمانی را به افراد تحت پوشش خود ارائه نماید. شاید مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی در تبدیل آن به یک بنگاه اقتصادی و سودده و تاسیس هلدینگ‌های مختلف موفق عمل کرده باشند ولی کارگران و بازنشستگان زحمتکش به هیچ وجه از سرمایه‌های آن سودی نبرده سرمایه‌هایی که از دهه ۳۰ تاکنون انباشته شده‌اند.

نویسندگان این نامه با نامطلوب خواندن وضعیت معیشتی بازنشستگان این صندوق، به عبدالملکی نوشتند: اعمال برخی از قوانین و پافشاری بر اجرای دائم آن‌ها، معیشت ما بازنشستگان را هر روز بحرانی‌تر می‌کند؛ لذا از جنابعالی درخواست داریم که با درایت و علمی که از شما سراغ می‌رود با دخالت مستقیم خود به مشکلات و نگرانی‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به صورت اساسی پایان دهید تا این عزیزان بتوانند بعد از چندین سال تلاش و زحمت طاقت فرسا در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور، دوران بازنشستگی در خور شایسته‌ای داشته باشند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در بخش دیگری از این نامه خواسته‌های خود از وزیر ررفاه را برشمردند:
۱. سازمان تامین اجتماعی برای پایان دادن به انباشته شدن بدهی‌های کلان دولت به خود نیازمند اصلاحات فوری و اساسی در قوانین حمایتی دریافت حق بیمه است.

۲. اجرای دقیق و عادلانه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

۳. صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور خواستار ارائه لایحه‌ای به صورت مستقل و مجزا به عنوان لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق است. این امر با دخالت و مشاوره مستقیم پیشکسوتان انجام می‌شود.

۴. اجرای صحیح و دقیق مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی

۵. نگاه ویژه به ارائه خدمات درمانی که همیشه ازمخاطرات به حق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده که وجود ازدحام شدید در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان خود گواه این مشکلات است.

۶. ارائه بروزترین خدمات درمانی

۷. اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار

۸. رفع تبعیض بین کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی با ابطال ماده ۶۹ آیین نامه استخدامی سازمان تامین اجتماعی

۹. توجه ویژه به حداقل بگیران که اکثرا ازکارافتادگان کلی و بازماندگان هستند و میانه بگیران که با اجرای ناقص برخی از قوانین دریافتی این گروه‌ها به هیچ وجه راضی کننده نیست.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار