۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و نیروهای شرکتی امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میثم لطیفی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تهیه پیش‌نویس بخشنامه ای برای ساماندهی وضعیت کارکنان شرکتی و نظارت بر عملکرد شرکت های خدماتی و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد. ...

استخدام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میثم لطیفی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تهیه پیش‌نویس بخشنامه ای برای ساماندهی وضعیت کارکنان شرکتی و نظارت بر عملکرد شرکت های خدماتی و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد.
میثم لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی گفت: پیش‌نویسی تهیه شده تا حال افرادی که به طور شرکتی کار می کنند رعایت شود و بتوانیم به آنها کمک کنیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: می‌توانیم این بخشنامه را به زودی ابلاغ کنیم تا به این ترتیب بحث کارکنان شرکتی ساماندهی شود.

وی در خصوص تغییرات مورد نظر سازمان اداری و استخدامی گفت: قصد داریم در بخشنامه ساماندهی وضعیت کارکنان شرکتی، از نظر نوع قراردادها، ثبت اطلاعات و مسیر احقاق حق کارکنان شرکتی ساماندهی انجام دهیم. به این ترتیب قصد داریم تا مسیر پرداخت را اصلاح کنیم تا اگر پرداختی از سوی دولت صورت می‌گیرد به دست خودشان برسد و در این بین سهم شرکت‌ها مشخص باشد.

دولت «بار مالی» طرح ساماندهی کارکنان را پذیرفت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت را پذیرفت و این موضوع از سوی رییس جمهور تایید شده است، گفت: به زودی شرکت‌های حائل تامین نیروهای انسانی نهادهای دولتی حذف می‌شود.

حسین گودرزی در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار داشت: جلسات مختلفی برای رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح در کمیسیون اجتماعی برگزار شد که ماده اول آن به تصویب رسید و با توجه به موضوعات اضطراری بررسی این طرح به تعویق افتاده و بار دیگر در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این طرح از سوی رییس جمهور تایید شده است و این نکته مثبتی است، آیت الله رییسی در این مورد تاکید داشت که شرکت های واسط باید برچیده شوند و قراردادها به صورت مستقیم با کارکنان دولت منعقد شود که با تمایل و همکاری دولت می توان به عملیاتی کردن این طرح امیدوار بود.

 

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

7 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

عزیز

۰۸ خرداد ۱۴۰۲


یعنی واقعا این طرح ازنظر مجلس اینقدر بی اهمیت هست که چندماه تاخیر در بررسی آن لازمه؟ حق مسلم چند ده هزار نیروی شرکتی را ماهها به تاخیر می اندازید که چی بشه؟

ممد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


گناه ما قراردادی ها چیه؟ که پیمانکار حقه باز نصف حقوقمونو میده اونم ۴ ماه یه بار یه ماهشو پرداخت می کنه.!!!

میثم

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


آقای میرسالم و مسولینی که مثل میرسالم و لطفی و مرتضایی فکر می کنید حیا کن مسولیت مجلس و دولت را رها کن پدر مردم را دراورده اید انقلاب به دنبال حذف انحصار و رانت و فساد و رشوه و مافیا و تبعیض و غیره بود. مطالبه مردم الان هم همین است زیبنده انقلاب نیست که پس از 44سال همچنان این مفاسد و اختلاسها باشد

سعید

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


طرح بسیار خوبی هستش منتهی چون مسئولین بلند پایه کشوری در این کار ذینفع هستن در اجراش سنگ اندازی خواهند کرد و این طرح از بین خوا د رفت . لطفا همین الان پیش نویس شرکتهای بزرگ خصوصی که همش از کارگر بدبخت درست شده رو آماده کنید .

یاشا

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


اندازه دکتر احمدی نژاد هم نیستید تو سال ۱۳۸۹ تمام نیرو های شرکتی به قرارداد تبصره تبدیل وضعیت نمود

یاشا

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


کار شاخی نمی خواید انجام بدید جوانا فقط حق ۱۰ سال کار کردن به صورت شرکتی رو می خوان آسیب های اجتماعی روحی و روانی همین جاست دنبال راه حل نگردید

رضا

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


یکی نیست به این مدیر لایقمون بگه فقط مشکل پرداخت نیست مشکل اصلی اعتبار شغلیه که فیش حقوقی شرکتی ها هیچ ارزشی برای نهاد ها وبانکها نداره در ضمن اقای با سواد بنده یک محلی کار میکنم که نیروی شرکتی سی ساله بازنشست میشه ولی نیروی رسمی بیست ساله .مهندس به ما سختی کار تعلق نمیگیره مگه ما اتباع خارجه هستیم که مثل زنای صیغه ای استخدام کردید بابا بخدا مال همین مملکتیم

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار