۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷

جزئیات جدید از ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرایند ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن طی یک ماه گذشته دچار اختلال و متوقف شده بود . از دیروز ۱۶ مرداد امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن فراهم شده اس...

جزئیات جدید از ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرایند ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن طی یک ماه گذشته دچار اختلال و متوقف شده بود . از دیروز ۱۶ مرداد امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن فراهم شده است.  علت این وقفه نیز اختلال سایبری عنوان شده است که منجر به حذف سابقه ثبت نام متقاضیان از سامانه وام ودیعه مسکن شده است و اجاره نشین ها باید مجددا نسبت به ثبت اطلاعات  اقدام کنند.

 

جزئیات جدید از ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

 

وزارت راه و شهرسازی دیروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ طی اطلاعیه‌ای از به‌روز رسانی سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه اجاره مسکن خبر داد. بر این اساس معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «با عرض پوزش از وقفه ایجاد شده در فرآیند ثبت نام در سامانه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن به اطلاع می‌رساند فرآیند به روز رسانی سامانه مذکور انجام و امکان ثبت نام در آن از امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۰) میسرشده است. متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند.

پیش از این اعلام شده بود ثبت نام در سامانه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

 

جزئیات جدید از ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

سقف وام ودیعه مسکن چقدر است؟

سقف وام ودیعه مسکن در تهران ۷۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهر‌ها شامل شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است. متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ باشند.»

 

حذف سابقه اطلاعات ثبت نام کنندگان

 

تا پیش از اختلال سایبری به وجود آمده در سایت وزارت راه و شهرسازی و برخی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، اجاره‌نشین‌ها با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود و مدارک مورد نیاز اقدام می‌کردند.

این در حالی است که با به‌روز رسانی سامانه مذکور اطلاعات ثبت شده و مدارک بارگذاری شده در این سامانه دیگر وجود خارجی ندارد و مستأجران باید مراحل ثبت نام را دوباره طی کنند. مسئله‌ای که فرآیند پرداخت وام ودیعه را دچار تاخیر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار