۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

جزئیات تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در نهایت با ۲۰۲ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ آراء ماخوذه با کلیات این طرح موافقت کردند....

جزئیات تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در نهایت با ۲۰۲ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ آراء ماخوذه با کلیات این طرح موافقت کردند.

علی‌رغم اینکه قرار بود این طرح روز گذشته در مجلس بررسی شود، نمایندگان به آن نپرداختند و بررسی آن را به جلسه امروز موکول کردند.

احتمال دارد علت این ماجرا، تصمیم احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، برای حضور در جلسه بررسی طرح بوده است.

احسان خاندوزی که به تازگی وزیر اقتصاد کشور شده است، پیش‌تر نماینده مجلس بوده و در آن زمان، به عنوان طراح اصلی طرح تسهیل صدور… نقش مهمی در پیش‌برد آن داشته است.

به نظر می‌رسد او امروز برای اثر گذاری بر رای همکاران سابق خود، در جمع نمایندگان حاضر شده است.

ماده ۶ این طرح، یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌های طرح است. این ماده به شرح زیر است:

ماده ۶- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کرده اند، قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار