۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲

جذب سرمایه در توسعه صنعت گردشگری غیر قابل انکار است/ رفع موانع تسهیلات گردشگری نیازمند همکاری دستگاها است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علیرضا ارجمندی در نشستی که با موضوع فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قم برگزار شد ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در انعکاس اخبار حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی...

جذب سرمایه در توسعه صنعت گردشگری غیر قابل انکار است/ رفع موانع تسهیلات گردشگری نیازمند همکاری دستگاها است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علیرضا ارجمندی در نشستی که با موضوع فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قم برگزار شد ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در انعکاس اخبار حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این امر را برای جذب سرمایه و حضور سرمایه دارن در قم ضروری دانسته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به ظرفیت ویژه استان قم در زمینه جذب گردشگری و بیان داشت: تلاش می‌کنیم موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را رفع و این سرمایه گذاری را توسعه و و اعطای مجوزها را هم تسهیل کنیم.

ارجمندی افزود: استان قم از جمله استانهایی است که برای حضور گردشگر در حوزه سلامت و زائر نیاز به تلاش ندارد و این به دلیل ظرفیت و قابلیت این شهر است و این در حالی که بیشتر استان‌ها برای ورود گردشگر تلاش می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از پیش‌بینی رونق صنعت گردشگری در دوران پساکرونا خبر داد و افزود: با پایان کرونا، گردشگران داخلی و خارجی به ویژه عرب زبان‌ها وارد استان خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش میزان واکسیناسیون در استان قم، گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند و به سمت عادی‌شدن کشور و رفع محدودیت‌های گردشگری در حال حرکت هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری قم با شیوع کرونا زمین‌گیر شد، افزود: بسیاری از اماکن اقامتی و گردشگری قم در مرز تعطیلی قرار دارند و فشار سختی را تحمل کردند.

ارجمندی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت مادی به صنعت گردشگری قم وارد شد و ۴۳۰۰ فرصت شغلی نیز به دلیل تعطیلی و تعدیل نیروها از بین رفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش میزان واکسیناسیون شاهد رونق نسبی اماکن اقامتی و بین‌راهی استان هستیم و امیدواریم با رفع محدودیت‌ها، به شرایط پیش از کرونا بازگردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: با رفع محدودیت‌های کرونایی شاهد رونق صنعت گردشگری در استان خواهیم بود و به همین دلیل باید به توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای داشت.

ارجمندی به اعطای تسهیلات کرونایی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۴۳ فقره تسهیلات به ارزش ۱۳ میلیارد تومان برای حفظ اشتغال ۱۶۶۸ نفر به سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت گردشگری اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت فعالان صنعت گردشگری از پرداخت مالیات معاف شدند و نسبت‌به پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز تأسیسات گردشگری نیز امهال و مساعدت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم همچنین از شکل‌گیری رونق گردشگری سلامت در استان قم خبر داد و افزود: گردشگری زیارت، محور توسعه استان است اما توجه به توسعه مراکز درمانی استان قم، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر عرب‌زبان وجود دارد.

ارجمندی از فعالیت هشت آژانس دارای مجوز در زمینه جذب گردشگر سلامت خبر داد و گفت: تا حدود زیادی با فعالیت انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، دست دلالان و سودجویانی که قصد سوءاستفاده از زائران و گردشگران خارجی را دارند، کوتاه خواهد شد و مدیریت خدمات از مبدأ تا مقصد شکل می‌گیرد.
وی در ادامه به ارائه آماری از ظرفیت گردشگری قم پرداخت و گفت: در حال حاضر ۹۸ دفتر خدمات مسافرتی، ۳۶ هتل، ۲۶ هتل آپارتمان، ۷۴ مهمان‌پذیر، ۱۰۸ خانه مسافر، ۵۹ واحد پذیرایی بین راهی، ۱۵ سفره‌خانه، ۲۶ مجتمع گردشگری و خدماتی، ۳ مرکز تفریحی و سرگرمی و ۲ منطقه نمونه گردشگری در استان قم فعال هستند.
ارجمندی افزود: در مجموع ۴۴۷ تأسیسات گردشگری در قم فعالیت می‌کنند ولی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم همچنین از صدور موافقت اصولی برای ایجاد ۲۴ مرکز گردشگری در استان قم با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در صورت افتتاح این مراکز گردشگری برای ۵۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
ارجمندی از ابطال مجوز ۳ منطقه نمونه گردشگری نیز خبر داد و گفت: دو منطقه نمونه گردشگری نیز در حال بهره‌بهرداری است و هفت منطقه گردشگری نیز برای سرمایه‌گذاری جدید، اعلام فراخوان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان قم، دو هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره، شش هتل سه ستاره، دو هتل دو ستاره، سه هتل یک ستاره، چهار هتل اپارتمان و یک هتل بوتیک در حال احداث است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار