۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری/ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری/ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲ را در اندیشه معاصر بخوانید. در این خبر به بررسی جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری؛ از  همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری...

همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری/ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲ را در اندیشه معاصر بخوانید. در این خبر به بررسی جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری؛ از  همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲ تا  پیگیری مطالبات بازنشستگان در فصل چهارم برنامه هفتم توسعه می پردازیم.

اعلام جزئیات واریز معوقات و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، واریز معوقات و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد.
حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد. جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد. جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، واریز معوقات و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این افزایش حقوق از همین ماه با معوقات حقوق فروردین بازنشستگاه اعمال شده و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی درباره سرانجام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ارائه داد.

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران، گفت: براساس قانون و طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان همان دستگاه هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل، ما به عنوان متولی امر خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری، وظیفه داریم خدمت بیمه درمانی را به بازنشستگان ارائه کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در سال جاری با دو سه مجموعه بیمه‌ای که مدنظر کانون‌های بازنشستگی است، در حال توافق هستیم تا بتوانیم با همکاری هم خدمات مطلوب‌تری را در سال جاری در حوزه بیمه تکمیلی درمان به این بزرگواران ارائه کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآورشد: در واقع وظیفه اصلی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و ما به عنوان صندوق تنها وظیفه حمایتی داریم تا اگر بازنشسته‌ای دچار مشکل حادی بود و نظام بیمه‌ای امکان کمک به او را نداشت، صندوق حمایت کند ولی درحال حاضر به دلیل مشکلات موجود، بیمه درمان توسط خود صندوق ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «ماهانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق تأمین منابع صورت می‌گیرد» گفت: بیش از ۸۵ درصد از این مبلغ از طریق منابع عمومی دولت تأمین می‌شود. بخشی از آن از کسور و بخش اندکی هم از محل سودآوری شرکت‌ها است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث‌های موجود پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان شرایط و جداول متعدد و متفاوتی وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگ شدن روش‌های محاسبه حقوق و مستمری و امتیازات در بین دستگاه‌های مختلف و در نتیجه بازنشستگان از یک سو و رفع تبعیض بین بازنشسته و شاغل از سوی دیگر است.

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف اعتبار سال ۱۴۰۱ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کارهای اولیه انجام شده و قراردادی هم با سازمان خصوصی‌سازی منعقد شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در اعتبار بودجه تعیین شده بود، این سهام فروخته خواهد شد و در قالب همسان سازی به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

گفتنی است، در این نشست که سرپرست دفتر هماهنگی مدیریت‌های استانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق نیز حضور داشتند، روسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران مهم‌ترین مشکلات و مطالبات موجود را به خصوص در حوزه همسان سازی و بیمه تکمیلی مطرح کردند.

حقوق بازنشستگان

پیگیری مطالبات بازنشستگان در فصل چهارم برنامه هفتم توسعه

، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گیلان، «محمدرضا احمدی سنگری» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان گیلان، گفت: طی جلسات متعددی در گذشته با ریاست محترم جمهور، مشکلات و مطالبات بازنشستگان عزیز مطرح شده و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه با همفکری بازنشستگان، به خواسته های عزیزان بازنشسته جامه عمل بپوشانیم.

در این نشست، «سجاد محمدیان» مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان نیز با اشاره به مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان کشوری، بیان کرد: پیگیری و به ثمر رساندن مطالبات بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه باید مهمترین اولویت مسئولان برای رفاه این قشر عزیز باشد.

محمدیان اضافه کرد: برای شنیدن صدای بازنشستگان باید این عزیزان در اتاق فکر تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

وی در ادامه به سفر دکتر ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به استان گیلان اشاره و بیان کرد: سفر دو روزه دکتر ترکی به استان و دیدار با استاندار گیلان، دستاوردهای فراوانی را به همراه داشت که مهم‌ترین آن ها دستور راه اندازی کارخانه های تعطیل شده «کفش ملی» و «صنایع پوشاک و کفش گنجه»، تخصیص اعتبار به منظور رونق تولید شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) و افزایش ظرفیت پرورش دام شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه بود که قطعاً آثار مثبتی در اشتغالزایی استان گیلان بر جای خواهد گذاشت.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان همچنین ابراز امیدواری کرد که با حمایت همه جانبه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، شاهد به ثمر نشستن و رونق تولید در واحد‌های تولیدی شرکت های تابعه صندوق در این استان باشیم.

روسای کانون های بازنشستگان کشوری استان گیلان در این نشست ضمن ارائه پیشنهادات خود در خصوص فصل چهارم برنامه هفتم توسعه، خواستار پیگیری مطالباتشان در مجلس شورای اسلامی شدند.

 

واریز وام حمپاد برای ۴۸۹ نفر از متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «مسعود خواست خدایی» با بیان اینکه بازنشستگان کشوری و فرزندانشان که در مقاطع ارشد و دکتری درحال تحصیل هستند و واحد پایان نامه انتخاب کرده اند، مشمول دریافت تسهیلات پایان نامه های دانشجویی(طرح حمپاد) می شوند، افزود: بازنشستگان و فرزندان آنان که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل هستند، می توانند در زمان تنظیم پایان‌نامه از تسهیلات صندوق بازنشستگی کشوری بهره مند شوند.

خواست خدایی تصریح کرد: این عزیزان می توانند در زمان تهیه پایان‌نامه ازتسهیلات ۶ میلیون تومانی برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و ۸ میلیون تومانی برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام این تسهیلات به صورت اینترنتی انجام شده و در طول سال فعال است، یادآور شد: این تسهیلات در سال جدید برای کارشناسی ارشد از ۴ به ۶ میلیون تومان و برای دکتری نیز از ۶ به ۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، متقاضیان (بازنشستگان و فرزندان درحال تحصیل) می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir ضمن کسب اطلاعات بیشتر از شرایط این تسهیلات، اقدام به ثبت نام اینترنتی کنند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار